Gister heb ik per ongeluk 3 van mijn SSD's opgeblazen. Dit kwam doordat de polariteit was omgedraaid. Dus nu zoek ik hulp om deze 3 SSDs weer functioneel te krijgen.
Het gaat om 3x PM883 3.84TB SSD's.
Het viel mij op dat een van de componenten op de pcb extreem heet was. Dit component heeft het opschrift JS0SAM. Het lijkt er op dat dit een current limit switch ic is of iets vergelijkbaars. Deze conclusie trek ik uit een aantal vergelijkbare verhalen op een aantal fora. Alleen is deze IC niet zomaar te krijgen. Ik kan er precies niets over vinden.
Ik vroeg mij af of ik er een andere vergelijkbare IC voor in de plaats kan zetten. Of misschien er helemaal uit slopen. Wat is de beste aanpak?
:strip_exif()/f/image/njdGAElzJ5r1075xP9PeHo7L.jpg?f=fotoalbum_large)
De IC die kookt is tezien in het roden vakje.
:strip_exif()/f/image/F9eSZsUbbmc02HyuDD8QHkgf.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bu21LTcjcCc8ETuhtJg96t2A.gif?f=fotoalbum_large)
Ik hoor graag hoe ik dit het besten kan oplossen! En als iemand zou willen helpen met solderen als dat nodig is zou super zijn! Ik heb nog geen ervaring op deze schaal en ik zou graag hebben dat de SSD's het weer doen als t klaar is.
Het gaat om 3x PM883 3.84TB SSD's.
Het viel mij op dat een van de componenten op de pcb extreem heet was. Dit component heeft het opschrift JS0SAM. Het lijkt er op dat dit een current limit switch ic is of iets vergelijkbaars. Deze conclusie trek ik uit een aantal vergelijkbare verhalen op een aantal fora. Alleen is deze IC niet zomaar te krijgen. Ik kan er precies niets over vinden.
Ik vroeg mij af of ik er een andere vergelijkbare IC voor in de plaats kan zetten. Of misschien er helemaal uit slopen. Wat is de beste aanpak?
:strip_exif()/f/image/njdGAElzJ5r1075xP9PeHo7L.jpg?f=fotoalbum_large)
De IC die kookt is tezien in het roden vakje.
:strip_exif()/f/image/F9eSZsUbbmc02HyuDD8QHkgf.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bu21LTcjcCc8ETuhtJg96t2A.gif?f=fotoalbum_large)
Ik hoor graag hoe ik dit het besten kan oplossen! En als iemand zou willen helpen met solderen als dat nodig is zou super zijn! Ik heb nog geen ervaring op deze schaal en ik zou graag hebben dat de SSD's het weer doen als t klaar is.