Webshop verstuurt pakket verkeerd, nog steeds geen oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyzzalive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-05 23:02
Beste lezers,

Het is mij nog nooit voorgekomen dat ik bij problemen er niet uitkwam met een webshop, tot nu.

In februari een bestelling geplaatst bij een webshop en gekozen voor een bezorging bij een DHL servicepoint.
Wat ik raar vond, ik zag dat het bezorgd was maar kreeg niet per mail een QR code om het af te halen.
In de winkel kon het personeel het pakje niet vinden, de volgende dag nog eens gevraagd en nog steeds niks te vinden.

De webshop is vervolgens een ''onderzoek'' gestart, na 2 weken de conclusie: Volgens DHL is het bezorgd dus wij hebben gedaan wat we moesten doen.

Ik zat nog steeds zonder pakket dus na talloze keren gechat te hebben (winkel heeft geen telefoonnummer) uit wanhoop maar eens contact gezocht met DHL, dat was een vriendelijke medewerker die met iets opmerkelijks kwam: de webwinkel heeft het verzendlabel verkeerd opgesteld en het pakketje persoonlijk gericht aan het servicepoint (als zijnde afzender).

Volgens de DHL medewerker mag dit ook niet maar zijn/haar ervaring was dat als de webwinkel dit aangeeft en het onderzoek opnieuw laat openen, het meestal wel weer boven water komt.

Ik met deze info naar de webwinkel alleen geven ze niet thuis, ze komen steeds met oude info of met het bericht: we komen er spoedig op terug.

Ondertussen heb ik ze per brief in gebreke besteld. Na een week nog geen reactie dus maar weer per chat contact gezocht, het antwoord: we komen er snel op terug.

Ondertussen ben ik hopeloos, de volgende stap is ontbinding van de overeenkomst maar eerlijk gezegd heb ik daar weinig hoop in, er komt gewoon 0 reactie vanuit de webwinkel.

Iemand tips wat ik op dit moment nog zou kunnen doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Een termijn van 30 dagen is ruimschoots overschreden. Je had al lang kunnen ontbinden.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03:58
Om wat voor bedrag gaat het, wellicht anders dagvaarden? want de gebrekestelling heb je al gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:33

Reptile209

- gers -

Duur pakket of heel principieel? Dan kan je ze dagvaarden als ze na ontbinding niet met geld over de brug komen.

Minder duur? Stuur ze een mail dat je ze blauwe schaamluis toewenst en ga door met je leven.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:55
paQ schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:43:
Een termijn van 30 dagen is ruimschoots overschreden. Je had al lang kunnen ontbinden.
Dat recht heb je idd, maar ik snap de ts. Het geld komt niet automagisch terug op je rekening nadat je ontbindt. Waarschijnlijk volgt dan een rechtsgang en hoe dat gaat qua te ondernemen stappen en kosten is waarschijnlijk wat de ts wil weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zyzzalive
LA-384 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:50:
[...]

Dat recht heb je idd, maar ik snap de ts. Het geld komt niet automagisch terug op je rekening nadat je ontbindt. Waarschijnlijk volgt dan een rechtsgang en hoe dat gaat qua te ondernemen stappen en kosten is waarschijnlijk wat de ts wil weten.
Dit klopt inderdaad.

Het gaat om een bedrag van 290 euro. Ik ga er niet dood aan als ik het maar laat zitten maar daar vind ik het eigenlijk net een te hoog bedrag voor.

Daarnaast de gehele houding van de webshop maakt het ook principieel. Ik heb zwaar het idee dat ik gewoon aan het lijntje wordt gehouden. In de live chat zeggen ze alleen maar dat zij er niks van kunnen zeggen en dat ze het doorsturen naar de betreffende afdeling.

De betreffende afdeling mailt vervolgens hele generieke berichten of komt met achterhaalde info. In die 2 (bijna 3) maanden is nog geen enkele medewerker geweest die mij de indruk gaf het te willen oplossen.

Ter info: het is geen shady dropshop bedrijf zonder reviews, het is een bedrijf wat kleding levert in heel europa (geen idee of ik het bedrijf hier mag noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 06:33
Bij het pakketpunt dit al nagevraagd? Dat er een pakket door webwinkel per ongeluk direct aan hen geadresseerd is.
Want zij hebben het dus in hun bezit, maar weten niet voor wie het is / hebben het zelf gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyzzalive
henri86 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:49:
Bij het pakketpunt dit al nagevraagd? Dat er een pakket door webwinkel per ongeluk direct aan hen geadresseerd is.
Want zij hebben het dus in hun bezit, maar weten niet voor wie het is / hebben het zelf gehouden
Jep, meerdere keren langsgeweest. Volgens DHL komt dit vaker voor en zijn servicepunten er ook bekend mee maar is het van belang dat de verkoper het onderzoek opnieuw opent met de informatie dat het verkeerd geadresseerd is (ook best omslachtig maargoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

zyzzalive schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:48:
[...]
(geen idee of ik het bedrijf hier mag noemen).
Dat mag, indien relevant, binnen [mo] tags. Lijkt me hier niet geheel relevant want de context heb je al gegeven; het is een dropshipper, die zullen weinig interesse hebben in het zorgen voor een oplossing.

Het enige wat nog mist is of het een bedrijf met een Nederlandse vestiging is, want dat zou het wel een stuk makkelijker maken om verdere actie te ondernemen dan als ze bijv. in Spanje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyzzalive
Oon schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:58:
[...]

Dat mag, indien relevant, binnen [mo] tags. Lijkt me hier niet geheel relevant want de context heb je al gegeven; het is een dropshipper, die zullen weinig interesse hebben in het zorgen voor een oplossing.

Het enige wat nog mist is of het een bedrijf met een Nederlandse vestiging is, want dat zou het wel een stuk makkelijker maken om verdere actie te ondernemen dan als ze bijv. in Spanje zitten.
Het is geen dropshipper :P. Als ik er later achter was gekomen dat dit wel zo zou zijn had ik mijn verlies wel genomen want eigen schuld. het gaat hier om
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Heb er ooit eerder besteld en dat ging gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03:58
Ik zou ze gewoon een dagvaarding sturen, deze kosten kun je op ze verhalen als je de zaak wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 06:33
zyzzalive schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:56:
[...]

Jep, meerdere keren langsgeweest. Volgens DHL komt dit vaker voor en zijn servicepunten er ook bekend mee maar is het van belang dat de verkoper het onderzoek opnieuw opent met de informatie dat het verkeerd geadresseerd is (ook best omslachtig maargoed).
En wat zeiden ze daar?
Want zoals je het in je OP vertelt, was het pakket gericht aan het servicepunt en niet aan jou ('persoonlijk gericht aan het servicepunt').
Dus als je vraagt naar een pakket voor jou, zullen ze niets hebben liggen met jou naam erop.

Weet niet wat voor winkel het afhaalpunt is, maar als het een grotere zaak heeft, heeft een simpele medewerker het pakket misschien op het kantoor van de eigenaar/bedrijfsleider gelegd o.i.d. die weer niet weet waar het vandaan komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zyzzalive
Het bizarre is, ik kreeg vanmiddag een bericht van de webshop dat ze het bedrag terugbetalen.

Ik moet wel even tot 10 tellen want ze doen dit uit ''coulance'' en uit loyaliteit naar hun klanten (ik heb eerder bij ze besteld). Geen woord gerept over dat zij fout zijn of dat ze het vervelend vonden.

Enfin, het geld is terug! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijk detail heb jij het afhaalpunt uit een lijst geselecteerd of heb je zelf het adres van her afhaalpunt ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zyzzalive schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:03:
[...]

Het is geen dropshipper :P. Als ik er later achter was gekomen dat dit wel zo zou zijn had ik mijn verlies wel genomen want eigen schuld. het gaat hier om
***members only***
. Heb er ooit eerder besteld en dat ging gewoon goed.
Geen dropshipper, maar wel een site a la Bol.com Plaza of Amazon, maar dan voor specifieke producten, dus wel een vorm van schuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zyzzalive schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:59:
Het bizarre is, ik kreeg vanmiddag een bericht van de webshop dat ze het bedrag terugbetalen.

Ik moet wel even tot 10 tellen want ze doen dit uit ''coulance'' en uit loyaliteit naar hun klanten (ik heb eerder bij ze besteld). Geen woord gerept over dat zij fout zijn of dat ze het vervelend vonden.

Enfin, het geld is terug! :D
Nee, toegeven dat zij fout zijn doen dergelijke "winkels" nooit, geven dan liever het gevoel dat men (speciaal) voor jou een uitzondering maakt. Fijn dat het is opgelost.
Pagina: 1