Ik had dit weekend dus een LAN (wat erg geslaagd was) en nam dus mijn eigen PC mee. Maar vandaag rond 10 uur 's ochtends begaf mijn PC het voor de 2e keer deze zomer. De eerste keer had hij precies dezelfde symptonen. De computer deed totaal niets en de LEDjes deden ook vaag, omdat ze verschillende code's weergeven als ik hem uit/aan zet. Ik heb meerdere dingen geprobeerd de vorige keer, zoals bios reset, alle PCI kaarten eruit gehaald videokaart in andere PC getest en toen werkte het nog niet. Ik had hem toen gewoon maar naar de winkel gebracht om hem te laten maken. Ik kreeg hem dus een paar dagen later terug en hij deed het weer. Hij zei dat de hele bios overhoop lag en dat ik teveel ermee heb lopen kloten. Volgens hem had ik mijn proc overgeklokt (was niet zo), mijn videokaart was overgeklokt (was ook niet zo), AGP stond op 4X en dat was volgens hem ZEER slecht als hij overgeklokt was (AGP stond op 2X, ivm stabiliteits problemen) en het geheugen was overgeklokt op 133 MHz en op CAS2 (dat is het ENIGE wat wel zo was en dat draait superstabiel. Verder is het 133MHz geheugen, dus het lijkt me sterk als het daar aan ligt). Ik heb dus gezegd dat ik dat niet heb gedaan, maar toch moest ik 60 gulden betalen, omdat het geen garantie werk was. Maar ik heb dus nu precies hetzelfde probleem. Ik heb dus wel weer in mijn bios dingen lopen te veranderen, dus het geheugen overgeklokt en AGP op 2x gezet. Ik heb de vorige keer ook geen oplossing gevonden, dus ik zal hem nu toch weer terug moeten brengen. Maar wat vinden jullie nou ervan, ik denk toch echt dat ik nou recht heb op die 60 gulden die ik de vorige keer heb betaald. Verder denk ik niet dat het aan de BIOS ligt, maar dat het eerder aan het moederbord ligt en dat die gewoon half brak is. Ik wil dus graag jullie mening hierover horen.
heb je even wat specs voor ons
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
he he ik ben er door 
dat was een lekker stukje tekst
ik denk eerder dat het toch aan je geheugen ligt
heb je wel eens een ander reepje geprobeerd
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
ow sorry:
AMD Athlon Thunderbird 700MHz
MSI K7T Pro
2x128 MB SDRam PC133 CAS3@2
MSI 8817 GeForce 2 mx
SBLive Player Value
3com 10/100 netwerkkaart
Seagate Barracuda 7200RPM ATA66 30GB
Acer 16*40 DVD Rom
Acer 8*4*32 brander
Acer 211C 21 inch monitor
300 Watt voeding
AMD Athlon Thunderbird 700MHz
MSI K7T Pro
2x128 MB SDRam PC133 CAS3@2
MSI 8817 GeForce 2 mx
SBLive Player Value
3com 10/100 netwerkkaart
Seagate Barracuda 7200RPM ATA66 30GB
Acer 16*40 DVD Rom
Acer 8*4*32 brander
Acer 211C 21 inch monitor
300 Watt voeding
Verwijderd
Wat betreft die 60,-:
Kun je heel lang over debateren maar dat bedrijf levert jouw een dienst. En dat kost geld; ik neem tenminste aan dat geen sociale werkplaats is. Daar zal dus betaald voor moeten worden. 60,- is een heel schappelijk bedrag.
Ja wat kan ik zeggen. Jij gaat in de Bios zitten rommelen. Je computer werkt niet meer en de Bios is daarna een puinhoop. Dat bedrijf wordt gevraagd dat te herstellen en treft een probleem aan wat onder geen enkele garantievoorwaarde valt. En jij bent ook nog eens in Bios aan de gang geweest. Logisch dat een bedrijf daarvoor geld vraagt, toch?
En zo oppervlakkig te zien cq. lezen is de batterij van je CMOS niet helemaal lekker meer.
Als het ergens anders aan ligt, wat me heel sterk lijkt, is dat aan jou om dat duidelijk te maken. Omdat enige garantie moet voldoen aan de voorwaarden die daarvoor gesteld zijn en nu voldoet het daar niet aan. Jij zult dus een probleem moeten aankaarten wat daar wel onder valt.
Kun je heel lang over debateren maar dat bedrijf levert jouw een dienst. En dat kost geld; ik neem tenminste aan dat geen sociale werkplaats is. Daar zal dus betaald voor moeten worden. 60,- is een heel schappelijk bedrag.
Ja wat kan ik zeggen. Jij gaat in de Bios zitten rommelen. Je computer werkt niet meer en de Bios is daarna een puinhoop. Dat bedrijf wordt gevraagd dat te herstellen en treft een probleem aan wat onder geen enkele garantievoorwaarde valt. En jij bent ook nog eens in Bios aan de gang geweest. Logisch dat een bedrijf daarvoor geld vraagt, toch?
En zo oppervlakkig te zien cq. lezen is de batterij van je CMOS niet helemaal lekker meer.
Als het ergens anders aan ligt, wat me heel sterk lijkt, is dat aan jou om dat duidelijk te maken. Omdat enige garantie moet voldoen aan de voorwaarden die daarvoor gesteld zijn en nu voldoet het daar niet aan. Jij zult dus een probleem moeten aankaarten wat daar wel onder valt.
Ik kan er wel even een reepje uithalen morgen, want ik heb 2 verschillende merken erin zitten, dus de kwaliteit zal ook wel iets verschillen. Maar ik ga zo maar naar bed toe, want ik heb niet veel geslapen dit weekend.Op zondag 09 september 2001 21:31 schreef chucky666 het volgende:
he he ik ben er door
Nee, die doet het gewoon. Overal zit er leven in, alles draait, dus dat zit goed.Op zondag 09 september 2001 21:35 schreef michel88 het volgende:
Voeding ???
Verwijderd
Probeer anders ff keer je proc opnieuw erin te flansen..
Hij kan natuurlijk altijd beetje los raken, misschien ligt het daar wel aan.. Toch?
Zelf ook altijd gehad...
Suc6!
Hij kan natuurlijk altijd beetje los raken, misschien ligt het daar wel aan.. Toch?
Zelf ook altijd gehad...
Suc6!
Mja, kan het misschien zijn, maar als die reparateur zegt dat de hele bios overhoop lag, lijkt het er niet op dat de CPU los zit.Op zondag 09 september 2001 21:37 schreef Baronekke het volgende:
Probeer anders ff keer je proc opnieuw erin te flansen..
Zelf ook altijd gehad...
Suc6!
als alles draait wil nog niet zeggen dat de voeding A-OK isOp zondag 09 september 2001 21:37 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
[..]
Nee, die doet het gewoon. Overal zit er leven in, alles draait, dus dat zit goed.
Mja, daar kan je gelijk in hebben. Maar mijn mobo meet de voltage op die de voeding levert. En ik heb nooit problemen gehad in windows met een onstabiele voltage enzo. Ik kan het morgen misschien effe meten met een multi-meter ofzo en kijken of de voltage's nog wel kloppen. Verder check ik ook effe de batterij op het mobo.Op zondag 09 september 2001 21:42 schreef -OverSoft- het volgende:
[..]
als alles draait wil nog niet zeggen dat de voeding A-OK is
Verwijderd
Ja, zoiets had ik dus ook op mijn Abit BE6 bordje. De IDE controller wilde niet erg lekker werken, toen deed de videokaart het niet meer enz, enz. Uiteindleijk de cmos battery eruit gehaald en een uurtje er langs laten liggen. Daarna nog steeds problemen. Was het zo zat (en had nog garantie).
Ik bedacht me toen dat het systeem al twee keer eerder terug geweest was. 1x voor een niet goed werkend dimslot en de 2e keer voor een defecte powerbutton.
Dus ik dacht, laat ik mijn mobo slopen en zeggen dat mijn Dimm weer kaduuk is.
Even een transformatortje gevraagd aan mijn broerjte. 13.8 volt door het eerste dimslot gestuurd, dimmetje er terug en geprobeerd aan te zetten. Begon een beetje te knetteren
. Toch teruggebracht naar de winkel, en dit wordt dus gemaakt in de garantie, moet alleen errug lang wachten op een nieuw bord maar heb er geen gezeik meer mee.
Eerlijk duurt het langst..... en het leven is te kort om altijd eerlijk te zijn
Ik bedacht me toen dat het systeem al twee keer eerder terug geweest was. 1x voor een niet goed werkend dimslot en de 2e keer voor een defecte powerbutton.
Dus ik dacht, laat ik mijn mobo slopen en zeggen dat mijn Dimm weer kaduuk is.
Even een transformatortje gevraagd aan mijn broerjte. 13.8 volt door het eerste dimslot gestuurd, dimmetje er terug en geprobeerd aan te zetten. Begon een beetje te knetteren
Eerlijk duurt het langst..... en het leven is te kort om altijd eerlijk te zijn
Anders reset je de bios even. Werkte bij mij ook.
Op dat bord zit het jumpertje vlak onder de batterij.
Op dat bord zit het jumpertje vlak onder de batterij.
Nou.. een niet lekker-werkende IDE poort valt toch ook onder garantieOp zondag 09 september 2001 22:02 schreef Silent-Shadow het volgende:
Ja, zoiets had ik dus ook op mijn Abit BE6 bordje. De IDE controller wilde niet erg lekker werken....
Siditamentis astuentis pactum.
ik heb precies hetzelfde probleem, getest met een TB1000 en TB1100, maar beide geven dezelfde problemen, soms start ie op maar na een sceopnde of 15 stopt ie ermee, ik zit eraan te denken om een andere moederbord te gaan kopen, want dit is echt klote.... btw kheb dus ook een MSI K7TPro2.
Ik heb net even mijn batterij opgemeten en deze geeft 3.05 volt, dus dat is goed. Verder heb ik even met het geheugen lopen spelen en dat helpte ook niet. Dus ik denk zelf dat het het mobo is. Ik ga nu maar effe de bios resetten en hopelijk doet hij het dan wel. Anders ga ik naar die winkel toe en ga ik zeggen dat de vorige reparatie niet goed is gegaan.
Bios reset met jumper werkte ook niet. Ik heb even mijn brander en DVD speler afgekoppelt, maar dat werkte ook niet. PCI kaarten eruit helpt ook niet. Ik heb nu maar de batterij eruit gehaald en ik ga kijken over een uurtje ofzo wat hij dan doet. Anders breng ik hem terug en is denk ik het mobo dood. Ik heb geen ander mobo hier liggen om die te testen, dus dat is wel balen.
Verwijderd
Mhh,
als je het geheugen te snel hebt staan met een CAS2 die het geheugen niet trekt, loopt de CPU op een gegeven moment vast. Ondertussen heb je een redelijke kans dat de CMOS daarbij 'fucked up' raakt.
Wat die persoon van die winkel dus al zei.(zee.. ??
)
Ik zou dus dat reset jumpertje maar eens proberen als ik jou was, en geen CAS2 meer instellen. Want geloof me, echt waar, als het niet helemaal lekker werkt, duurt het een tijdje voor het flink misgaat.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het moederbord opeens kapot is nl..
als je het geheugen te snel hebt staan met een CAS2 die het geheugen niet trekt, loopt de CPU op een gegeven moment vast. Ondertussen heb je een redelijke kans dat de CMOS daarbij 'fucked up' raakt.
Wat die persoon van die winkel dus al zei.(zee.. ??
Ik zou dus dat reset jumpertje maar eens proberen als ik jou was, en geen CAS2 meer instellen. Want geloof me, echt waar, als het niet helemaal lekker werkt, duurt het een tijdje voor het flink misgaat.
He bedankt, ik ben nu dus bezig met het resetten van de bios (moet nog effe wachten) en dan kijken of hij wel wil booten. Anders weet ik dat voor de volgende keer dat ik niet meer CAS 2 moet gebruiken.Op maandag 10 september 2001 14:42 schreef Hooi het volgende:
Mhh,
Wat die persoon van die winkel dus al zei.(zee.. ??)
Verwijderd
Okee.
Zooooo-lang hoef je trouwens ook niet te wachten hoor. Gewoon stroom eraf, jumpertje om, even wachten, jumpertje terug, en booten maar .
Zooooo-lang hoef je trouwens ook niet te wachten hoor. Gewoon stroom eraf, jumpertje om, even wachten, jumpertje terug, en booten maar .
Ik weet echt geen raad maar, dus hij gaat terug naar de winkel. Ik heb bios batterij er langer dan 1 uur uit gehad en dat had geen werking. En nou ben ik mijn computer dus weer lang kwijt, omdat alles zo lang moet duren bij de winkel
. En natuurlijk moet ik WEER dat gezeik aanhoren van die man die gaat zeggen dan alles is overgeklokt, wat dus niet zo is
.
Verwijderd
Je hebt die batterij er wel uit gehad, maar heb je die Reset-jumper nu omgezet en weer terug ?
Voor zover ik weet, is die batterij alleen voor de klok, tijd.... De Cmos zelf werkt volgens mij volgens hetzelfde principe als bij een Videorecorder, stroom eraf klokje op tilt maar zender data niet weg ..
Voor zover ik weet, is die batterij alleen voor de klok, tijd.... De Cmos zelf werkt volgens mij volgens hetzelfde principe als bij een Videorecorder, stroom eraf klokje op tilt maar zender data niet weg ..
Ja, die jumper heb ik ook omgzet gehad, maar zonder resultaatOp maandag 10 september 2001 16:28 schreef Hooi het volgende:
Je hebt die batterij er wel uit gehad, maar heb je die Reset-jumper nu omgezet en weer terug ?
Jepz, ik breng hem zo snel mogelijk weg.Op maandag 10 september 2001 17:13 schreef Hooi het volgende:
Barst..
Dan weet ik het ook niet, dat moet inderdaad CPU of mobo schade zijn..
Pagina: 1