Bluetooth speaker - waar rustig beluisteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zoek een stereo bluetooth speaker waar een "zacht" geluid uitkomt, als in: niet schel, niet scherp.
De meeste geluidsinstallaties zijn voor mij nog te schel als je de hoge frequenties met de equalizer helemaal naar beneden draait.

Is er een plek waar je deze dingen rustig kan beluisteren en vergelijken?

Of bij gebrek daaraan, heeft iemand een tip welk merk/model zou voldoen?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Bij winkels als Hifi klubben kun je een afspraak maken en rustig luisteren. Als je iets specifieks hebt handig om het van tevoren even aan te geven

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Willekeurige kleine elektronicazaak, daar hebben ze 90% van de tijd geen klanten binnen.

Je zou ook gewoon even op Rtings kunnen kijken, daar heb je enorm veel filtermogelijkheden, als je dan een paar zoekt die een beetje in de buurt komen van je specs dan kun je naar de frequency response graphs kijken en er eentje zoeken die niet te veel hoog heeft.

Één groot voordeel heb je; de huidige mainstream is om alles enorm veel bas te geven en weinig hogere tonen, tot het punt waar zelfs oortjes tegenwoordig bas proberen na te bootsen, en daarmee de muziek flink omlaag vervormen. 9/10 oortjes hebben absoluut geen schoon geluid en neigen veel meer naar het lage want dat matcht met huidige mainstream muziek. Er moet dus genoeg keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dat de boel schel klinkt is meestal te wijten aan de kleine drivers. Dus hoe groter de actual speaker / driver, hoe minder schel ik zou verwachten dat ie is.

Maar bedenk je wel: hoe specifieker je eisen (en dat is dit), hoe meer je vermoedelijk zult betalen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aanvullend: heb je referentie materiaal van wat voor jou te schel klinkt dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat is wel een geweldige site.
Lijkt er op dat de Sony speakers er meestal goed uitkomen.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vaak bevatten zulke luidsprekers een breedbander en die kunnen inderdaad schel zijn in de hoge tonen. Een luidspreker met een dome tweeter is beter wat dat betreft. De metingen van Rtings zijn niet echt bruikbaar om schelheid uit af te lezen, want ze bevatten kamerreflecties.

Als je iets zoekt met een dome tweeter, kan je bijvoorbeeld kijken naar iets van Sonos. Als je > € 300 wilt uitgeven, kan je kijken naar Hi-Fi-merken als Bowers & Wilkins of Bang & Olufsen. Die kan je een een Hi-Fi-zaak ongestoord beluisteren.

Wat je verder zou kunnen proberen, is om met de equalizer de band van 2 tot 5 kHz met 6 dB omlaag te trekken. Dat is het bereik waar je gehoor het gevoeligst is.

[ Voor 71% gewijzigd door TBTL op 03-05-2024 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Hier hebben we de Bose SoundLink Revolve. Deze heeft een opvallend mooi 'vol' geluid zonder dat hoog of laag overheerst. Met twee kun je deze ook in stereo mode gebruiken. Er is ook nog een grotere versie.

De Bose kan ook als handsfree speakerphone worden gebruikt, met dat die in het Nederlands eerst even roept wie er belt. Zo handig.

https://hifi.de/test/bose-soundlink-revolve-test-37678

[ Voor 7% gewijzigd door CR2032 op 03-05-2024 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:27
Ik kan je de B&O Beosound Explore aanraden. Mooi warm geluid. Wel vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getest
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-05 12:49
Zou inderdaad bij een zaak als Hifi Klubben langsgaan. Eigenlijk geef je aan fatsoenlijk geluid te willen en dat hebben ze daar wel, kan je luisteren en advies krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 10:27
B&O A2 is een aanrader, erg goed geluid, ook als die zachter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:51

JT

VETAK y0

stijnislike schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:15:
B&O A2 is een aanrader, erg goed geluid, ook als die zachter staat.
Die heb ik gehad, evenals de A1 en de Dali Katch. En die zou ik beide eigenlijk op het gebied van kwaliteit boven de A2 plaatsen :) De A2 geeft wel wat meer bas als je er om vraagt. Als het goed is hebben ze de Katch wel bij Hifi Klubben. En daar krijg je ook nog wat extra garantie.
The Eagle schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:13:
En dat de boel schel klinkt is meestal te wijten aan de kleine drivers. Dus hoe groter de actual speaker / driver, hoe minder schel ik zou verwachten dat ie is.
Niet helemaal eens. Ik heb een JBL Partybox en daar wordt het hoog toch al snel iets minder aangenaam bij dan bij mijn Dali Katch of JBL Charge 4. Ik denk dat het vooral een kwaliteitsdingetje is.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 14-05-2024 11:25 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1