Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Doet me ook denken aan de discussie die er een tijdje geleden was met kinderfoto's en online storage n.a.v. een artikel met de ervaringen van een redacteur.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Dat is jouw interpretatie en totaal niet onze bedoeling. Wij moedigen niemand aan om producten te kopen, mensen kunnen prima voor zichzelf de keuze maken wat ze wanneer aan willen schaffen. Wat wij vervolgens wel willen doen is advies geven over welke producten je volgens ons het beste kunt overwegen. Gezien de hoeveelheid discussie hierover - en ook puur gebaseerd op wat ik om mij heen zie - kiezen een heleboel ouders ervoor om kinderen op een manier in aanraking te laten komen met schermen. Als wij dan een steentje kunnen bijdragen door advies te geven over welke tablets geen troep zijn, dan zie ik dat als een positief iets.Door hoe nu de BBG geplaatst is lijkt het er op dat Tweakers dit wil aanmoedigen
Verder heeft Tweakers als geheel geen officiële mening hierover, maar ik wil je best mijn persoonlijke mening geven
Er zijn dagen dat hij dat ding helemaal niet aanraakt.
We hebben er alleen spelletjes op staan. En een mogelijkheid om filmpjes te kijken. Via de google play pass heeft hij ook gewoon spelletjes die hij kan spelen zonder dood gegooid te worden met reclame of pay walls.
De BBG lees ik als advies en bevindingen van Tweakers. Verder niet om aan te moedigen dat kinderen alleen op de tablet zitten. Eerder als mocht je een tablet willen kopen voor de kids zijn dit onze bevindingen.
Als ouder ben je hier zelf bij en verantwoordelijk voor.
Ik snap echt niet dat hier een probleem van gemaakt moet worden. Neem nou toch zelf eens verantwoordelijkheid.
Van mijn moeder mocht ik vroeger ook nooit op de computer, want duivels! (nogal zwaar katholiek)
Conclusie is dat ik nu in de IT werk, ik vond computers altijd super interessant en dus deed ik dan maar veel stiekem.
Ik ben daarom juist met mijn kids gaan zitten en uitgelegd hoe alles werkt, waar ze hun dingen kunnen doen en tot hoe lang ze mogenen kijken.
De aangedragen onderzoeken vind ik ook nog maar zwak, ja zeker, als je kind 5 uur per dag voor een schermpje zit, dat zal niet best zijn. Maar nogmaals, daar ben je zelf als ouder ook bij.
Mijn kids spelen net zo graag buiten en soms zijn ze daarvan erg moe en willen ze graag even een filmpje kijken op Youtube. Niks mis mee.
*sowieso
Dat is gemakkelijk gezegd als je bedenkt dat veel ouders zelf ook een schermverslaving hebben...DonJunior schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:59:
Ik snap echt niet dat hier een probleem van gemaakt moet worden. Neem nou toch zelf eens verantwoordelijkheid.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Dan leg je toch uit dat het inderdaad duivels (demonen) in Doom zijn, en dat je die straft? Je bent de good guy! Geen katholiek die daarop tegen zou moeten zijn, gezien hoe bloederig en sadistisch de Bijbel is.DonJunior schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:59:
Van mijn moeder mocht ik vroeger ook nooit op de computer, want duivels! (nogal zwaar katholiek)
Rip and tear... until it is done.
[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 10-05-2024 13:30 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Om van mijn hele reactie die ene zin als quote te pakken en dat af te doen als "gemakkelijk gezegd" vind ik wel wat zwak in een discussie als deze.Bananenplant schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:20:
[...]
Dat is gemakkelijk gezegd als je bedenkt dat veel ouders zelf ook een schermverslaving hebben...
Sowieso is dat niet echt een discussie voeren op deze manier...
*sowieso
Als het een 'slechte' keuze is dan wel de beste slechte keuze toch?
Bananenplant schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:20:
[...]
Dat is gemakkelijk gezegd als je bedenkt dat veel ouders zelf ook een schermverslaving hebben...
Impulsreactie: Toen ik 6 was drukte m'n ouders mij ook geen sigaret tussen de lippen ondanks dat ze er zelf verslaafd aan waren.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Waarom? Met dingen die ontworpen zijn om verslavend te zijn werkt "neem verantwoordelijkheid" gewoon niet. Zeker niet als je als ouder er zelf ook aan verslaafd bent.DonJunior schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:39:
[...]
Om van mijn hele reactie die ene zin als quote te pakken en dat af te doen als "gemakkelijk gezegd" vind ik wel wat zwak in een discussie als deze.
https://www.gov.uk/govern...ake-up-smoking-themselvesD4NG3R schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:46:
offtopic:
Impulsreactie: Toen ik 6 was drukte m'n ouders mij ook geen sigaret tussen de lippen ondanks dat ze er zelf verslaafd aan waren.
4× grotere kans dat je als kind gaat roken als je ouders roken.
Ik haakte expliciet in op jouw statement dat iemand welke zelf scherm (en in mijn reactie nicotine) verslaafd is geen verantwoordelijkheid kan nemen om zijn of haar kind hier van te behoeden.Bananenplant schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:36:
https://www.gov.uk/govern...ake-up-smoking-themselves
4× grotere kans dat je als kind gaat roken als je ouders roken.
Heeft het effect op kinderen, vooral op latere leeftijd? Absoluut, maar laten we wel wezen dat de meeste verslaafden nuchter genoeg zijn om het niet actief aan te sporen noch toe te laten dat hun kroost (het) zelf consumeert.
Ouders in een slachtofferrolletje drukken zodat ze geen verantwoordelijkheid meer hoeven te nemen heeft niet veel nut denk ik.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dus je hebt als ouder de hele simpele keuze; je kind succesvol opvoeden, of je kind een tablet in de hand duwen op jonge leeftijd.
Het enige argument dat bijna geldig zou zijn is dat tablets en telefoons er tegenwoordig bij horen, maar ze krijgen op school ook al in groep 3 een tablet in plaats van les van de juf, dus tegen de tijd dat ze een jaar of 12 zijn, naar de middelbare school fietsen en een telefoon daadwerkelijk iets van nut heeft zijn ze daar al lang mee bekend.
En dan kom je het verschijnsel tegen dat wilskracht een uitputbare resource is. Zeker in stressvolle periodes wordt het gemakkelijker om voor de slechte optie te kiezen, ook al weet je dat die slecht is (en de aanname dat iedereen dat überhaupt zou weten is zelf ook nog te challengen). Het is in die zin vergelijkbaar met op eigen verantwoordelijkheid wijzen bij mensen die door slechte eetgewoontes obees geworden zijn, terwijl ze moeten opboksen tegen goedkoop slecht voedsel dat expres verslavend is gemaakt.Oon schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:03:
De discussie is helemaal niet zo spannend; opvoedkundige wetenschappers zijn al lang heel duidelijk in de schade die tablets op een jonge leeftijd aanrichten. Zelfs de apps met de hoogste educatieve waarde zijn nog steeds schadelijk vergeleken met een gezonde fysieke opvoeding (als in fysiek met dingen spelen, ontdekken hoe de wereld in elkaar steekt e.d.)
Dus je hebt als ouder de hele simpele keuze; je kind succesvol opvoeden, of je kind een tablet in de hand duwen op jonge leeftijd.
Ik vind voor beide problemen gelden dat dit iets is waar we als maatschappij verantwoordelijkheid voor moeten nemen ipv dat op eilandjes bij individuen neer te leggen.
Helaas zal het in het echte leven niet zo zijn en zullen ouders hun kroost gewoon achter de tablet plaatsen zodra ze deze kunnen vasthouden. En daar zal dit artikel ook niks aan veranderen.
Ik zie dus alleen voordelen aan dit artikel.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro