Windows 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bart9876
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 02-05-2024
Goedemiddag!

Ik heb een vraag over een nieuw systeem met windows 11.

Wil upgraden naar een nieuw system met Windows 11. Mijn oude systeem heeft ook windows 11

Kan ik de m.2 ssd zo overzetten? Ik zat te kijken bij een ander moederbord van Asus.

Daar stond bij voor de bios update dat ik dit moet doen? (back up Bitlocker recovery key before updating this version BIOS.

Geldt dit alleen als je bitlocker hebt?

VRGR Bart.

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:52
In theorie kan het. Maar waar je rekening mee moet houden zijn de drivers. Eigenlijk moet je zorgvuldig al je drivers de-installeren en dan de juiste drivers voor je nieuwe hardware installeren. Dit kan met een tool genaamd DDU.
Als je dit niet zorgvuldig doet kan je systeem instabiel worden. Lees: regelmatig blue screens.
Dit is waarom er altijd aangeraden wordt om je operating system opnieuw te installeren op je nieuwe hardware. Je kunt beter alleen de licentie overzetten. Dit kan door de licentie op te slaan in je microsoft account en dat microsoft account ook weer in te loggen op je nieuwe pc bij de installatie.
https://www.process.st/ho...key-to-microsoft-account/

Wat ook kan, als je met local user accounts werkt, is de key extracten en die weer invoeren in je nieuwe installatie.
https://www.tomshardware.com/how-to/find-windows-product-key
Dit is legaal en niet tegen de voorwaarden van MS zo lang je
- de twee pc's niet tegelijk met dezelfde licentie gebruikt bij een single use retail license
- je het max aantal pc's van een group license niet overschreidt
- geen OEM license gebruikt.

Een derde, minder legale oplossing maar waar MS niet naar kraait. Is kijken of je nog ergens een oude laptop of desktop met een licentiesticker van W7 of nieuwer hebt. Die activeren nog steeds de nieuwste versie van windows.

De bitlocker key moet je inderdaad van tevoren veilig stellen als je een bios update doet of van moederbord wisselt. Als je bitlocker niet aan hebt staan, is dat dus niet nodig omdat er zonder bitlocker geen bitlocker key is.
Start menu -> Zoeken -> Manage bitlocker om te controleren of je bitlocker gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door youridv1 op 01-05-2024 17:25 ]