Nieuwe monitor voor thuiswerken en gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
Ik zoek een monitor voor thuiswerken en gamen
Ik heb nu thuis 1 monitor van mijn werk gekregen (uitvoering: Iiyama ProLite XUB2792QSN-B5 Zwart) en wil deze graag nog aanvullen met een eigen (hoofd)monitor. Voorkeur gaat voor een 1440p monitor in formaat 27 inch, 32 inch zou ook kunnen maar mijn partner heeft liever een voorkeur voor 27 inch.

Wat is je budget?
Op dit moment wil ik niet boven de €500 gaan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn partner heeft een sterke voorkeur voor een monitor met een goede kleurstelling of anders eentje die ze goed zelf kan instellen/verbeteren. Naast haar werk maakt ze veel gebruik van Photoshop, InDesign en Illustrator. dus ik dacht zelf dat je dan het beste een 10 bit monitor kan nemen tov 8 bit. (maar dat is niet vanuit kennis onderbouwd)

Beide monitoren wil ik naast dat ze aangesloten zitten aan onze werklaptops met usb-c ook aansluiten op mijn PC. Ik speel zelf alleen maar non competieve spellen dus ik heb niet de behoefte voor hogere framerates dan 120/144 Hz, mijn huidige pc is gericht op 1440p gaming. De nieuw aan te schaffen monitor wil ik dan gaan gebruiken als hoofdmonitor voor gamen.
De monitor van mijn werk heeft de mogelijkheid tot displayport daisy chaining.

Zelf heb ik deze monitoren gezien als mogelijkheden maar ik kan behalve de Dell weinig informatie vinden over deze schermen. Misschien hebben jullie nog een goede optie die ik over het hoofd zie. ;)
uitvoering: ASUS ProArt PA278CGV Zwart
uitvoering: Dell UltraSharp U2724D Zwart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-06 09:57

Silence

Godlike

Zou lekker voor de Dell G2724D gaan, heb ik zelf ook.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-06 20:40
Gezien je geen behoefte hebt aan hoge framerates vermoed ik dat je vooral single player games speelt.

Ik heb zelf ook een tijdje 27 inch monitors gebruikt voor een mix van gaming en werk. Ze waren toch echt aan de kleine kant vond ik. Voor single player games zou persoonlijk echt voor een maatje groter gaan als dat binnen het budget past. Dat is toch net even wat meer immersie.

(Misschien kan je een compromis voorstellen ofzo. Je neemt een ips paneel voor de wens met betrekking tot kleuren van je partner en levert in op verversingsfrequentie. Daar tegenover staat dan dat je voor 32'' gaat ipv 27'')

[ Voor 42% gewijzigd door DLSS op 01-05-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:01
Het formaat scherm is echt heel persoonlijk en moet je eigenlijk wat langere tijd ervaren. Ik zit al een paar maanden op een gigabyte m27q omdat deze usb-c heeft en als (beperkte) hub kan dienen. In het begin overweldigde het me maar het went wel. 32 inch zou ik echter ook niet willen ondanks dat ik een redelijk diep bureau heb om wat afstand te creeren. Immersie is mooi maar soms ook erg vermoeiend. De Dell U2724D heb ik ook overwogen maar niet genomen omdat ie toen net flink in prijs gestegen was.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeardyHamster
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
Ik heb in het verleden ooit een 32 inch tv als 2e monitor gehad dat vond ik voor sommige dingen gewoon net iets te groot. Maar ik snap wel de charmes die sommige hebben met 32 inch. Vandaar dat de voorkeur in principe gaat naar 27 inch.

De Dell U2742D heeft op dit moment ook een mooie prijs en volgens mij maken ze gebruik van goede LG panelen.

De Dell G2724D zou kunnen maar die heeft werkt met 8 bit kleuren en mijn partner heeft liever een gewone monitor op het bureau staan waar ze naar kijkt dan naar een game monitor. puur omdat zij de design van game monitoren niet zo mooi vindt. :*) :X