[Tado] Warm water (Verhoogde kosten)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-10 15:04
Hi Tweakers!

We hebben sinds een aantal dagen de Tado slimme thermostaat V3 draadloos in de woning. Deze werkt samen met een Remeha Tzerra Ace 39C Solar CV-ketel en een Robot UPM3X auto vloerverwarming. Momenteel hebben we een energiecontract bij Budget Energie welke dagelijks de meterstanden uitleest.

Normaal gesproken zag ik op dagen dat de CV-ketel de woning niet hoefde te verwarmen dat we dagelijks 1 m³ verbruikte. Mijn vermoeden is dat dit komt door het douchen en het warm water wat op tempratuur gehouden moet worden. Sinds de Tado in functie is zie ik een dagelijks verbruik van 2 m³. Mijn vermoeden is dat dit komt door de warm water instelling van de Tado.

Als test heb ik op 28 april het warm water in de app uitgezet. Dit resulteerde in een verbruik van 0 m³. Mijn vraag is nu zijn er die de beste instelling weten voor de warm water instelling van de Tado? Zondag was overigens wel merkbaar dat het warm water in de douche veel lager was van tempratuur en moet ik ook nog kijken naar bijvoorbeeld legionella?

Het is me ook niet duidelijk of wij nou een interne water reservaat hebben, dan wel dat onder gevoegde foto dat is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cmjyHixPxboxc9Gm5Xh-aDKM2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVpgDjMfH0CrSNsYpvOQMDxv.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
LJZ