Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik eigenlijk futureproofen voor de komende tijd qua games op 1080P. Denk aan games als GTA6, The elder scrolls 6, en EU5 om er maar een paar te noemen. Verder programmeer ik wat voor mijn opleiding datascience maar daar komt niet veel hardware geweld bij kijken tot dusver.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en rondom de 800 zou leuk zijn maar goedkoper is altijd beter dus mocht ik iets kunnen bewaren graag!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik (1080P 2 schermen). Maar de hamvraag voor jullie is wat ik van mijn oude systeem mee kan nemen. Dit is mijn oude baby:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat het BBG systeem met een 3080 wel aardig lang mee gaat op 1080.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles is welkom!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk is alles qua eisen en wensen eerder al benoemd, wederom ben de moeilijkste niet.
Ga je overklokken?
Niet de bedoeling, tenzij jullie mij als risico avers persoon hiertoe kunnen overtuigen. (de nodige hardware kennis is aanwezig.)
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen, welke onderdelen van mijn oude systeem kan ik meenemen? Lukt die kast nog qua airflow en formaat? Down the line koop ik zelf nog wel wat extra geheugen in de vorm van een ssd maar is deze niet een enorme bottleneck als ik hier mee begin? Is het veilig om deze voeding mee te nemen? En bovenal, een vriend van mij verkoopt zijn pny 3080 10GB voor 375. Is dit een goede fit voor dit systeem boven de 4060 die normaal wordt aangeraden? Hij heeft nog een jaar garantie en is een goede vriend en weet dat hij er goed mee om gegaan is.
Met mijn nieuwe systeem wil ik eigenlijk futureproofen voor de komende tijd qua games op 1080P. Denk aan games als GTA6, The elder scrolls 6, en EU5 om er maar een paar te noemen. Verder programmeer ik wat voor mijn opleiding datascience maar daar komt niet veel hardware geweld bij kijken tot dusver.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en rondom de 800 zou leuk zijn maar goedkoper is altijd beter dus mocht ik iets kunnen bewaren graag!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik (1080P 2 schermen). Maar de hamvraag voor jullie is wat ik van mijn oude systeem mee kan nemen. Dit is mijn oude baby:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI H110M PRO-VH | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400 - Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kabels | Akasa PWM fan splitter | € 5,60 | € 5,60 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2/8 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | OCZ Trion 150 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 5,60 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat het BBG systeem met een 3080 wel aardig lang mee gaat op 1080.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles is welkom!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk is alles qua eisen en wensen eerder al benoemd, wederom ben de moeilijkste niet.
Ga je overklokken?
Niet de bedoeling, tenzij jullie mij als risico avers persoon hiertoe kunnen overtuigen. (de nodige hardware kennis is aanwezig.)
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen, welke onderdelen van mijn oude systeem kan ik meenemen? Lukt die kast nog qua airflow en formaat? Down the line koop ik zelf nog wel wat extra geheugen in de vorm van een ssd maar is deze niet een enorme bottleneck als ik hier mee begin? Is het veilig om deze voeding mee te nemen? En bovenal, een vriend van mij verkoopt zijn pny 3080 10GB voor 375. Is dit een goede fit voor dit systeem boven de 4060 die normaal wordt aangeraden? Hij heeft nog een jaar garantie en is een goede vriend en weet dat hij er goed mee om gegaan is.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 115,98 | € 115,98 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 84,05 | € 84,05 |
| 1 | Videokaarten | PNY GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB Triple Fan (LHR) | € 886,99 | € 886,99 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400 - Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,55 | € 29,55 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 68,05 | € 68,05 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Toshiba OCZ TR150 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.184,62 | ||
[ Voor 11% gewijzigd door Thomdebom35 op 01-05-2024 11:36 ]