Bagagewagen voor vakantie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:22
Excuses als het niet hier hoort overigens, heb wel gezocht en kom wel gelijkende vragen tegen.

Mijn vraag:
Wij zijn eigenlijk al even op zoek naar een bagagewagen voor de vakanties. Wellicht later ook weer met tent op pad. Daarbij zouden we graag onze fietsen (2x elektrisch en 1x kinderfiets, maar dat zal later ook wel een grotere worden) mee willen nemen. Het handigste is dan op het deksel wat wel zou moeten kunnen.

Wat hebben we:
Ik rij een Skoda Scala op dit moment met een trekhaak. We hebben 3 fietsen waarvan 2 elektrisch en 1 nog een kinderfiets is. Daarbij gaat het er meer om dat we uiteindelijk ook weer kunnen camperen en dan is een aanhanger met slot wel handig.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb gezocht en gevonden:
Een Saris Speedy Grande Campioni en een Saris Arba 2000.

Die laatste is wat langer en ook wat goedkoper wat interessanter is.
We zijn eigenlijk 2e hands op zoek en niet al te duur. Uiteraard wel goed en met mogelijkheden.
Wellicht is mijn zoekgebied te klein en ik hoorde mijn vrouw al zeggen, met garantie. Dus dan kom je bij winkels uit en ook meteen een stuk duurder.
Handleidingen van beide heb ik niet kunnen vinden en de leverancier zelf verkoopt deze modellen niet meer en heeft hierover geen informatie.
Zijn er hier mede-tweakers die deze aanhanger heeft (één van de modellen) en wellicht meer informatie heeft. Zijn er andere aanhangers die wellicht interessant kunnen zijn? Het is een beetje een bomen/bos verhaal aan het worden op dit moment.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:03

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb 3 jaar geleden zelf een bagagewagentje via marktplaats gekocht. Niet perse gezocht naar een bepaald merk/type maar gewoon op 'bagagewagen'.
Uiteindelijk heb ik voor nog geen 200 euro een klein bagagewagentje gekocht waar bovenop een imperial zat en 3 fietsendragers.
Geen garantie zou voor mij niet echt een dealbreaker zijn. Wat kan er nou daadwerkelijk stuk gaan? Je kan er voor de zekerheid 2 nieuwe bandjes op laten drukken, dat kost je de kop ook niet.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@-tom-562 Dat is absoluut waar. Ik ga dat ook nog even met mijn vrouw communiceren.
Ik ben altijd een twijfelaar, dat maakt dingen zoeken en zeker weten dat je het juiste hebt wel echt een dingetje.

Maar buiten roest en dergelijke zal het met een aanhanger wel meevallen, mits de verlichting ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Belangrijkste is dat hij zowel onbeladen als (vol) beladen niet gaat "dansen" achter je auto bij 90km/h.
Hij moet altijd mooi stabiel de auto volgen.

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Arunia schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:13:
Maar buiten roest en dergelijke zal het met een aanhanger wel meevallen, mits de verlichting ook goed werkt.
Vergeet de staat van de banden niet. Niet alleen profiel, maar zeker leeftijd.

Wat is overigens je definitie van "niet te duur"?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo maar wat aandachtspunten:
- Heb je rijbewijs B of ook BE?
- hoeveel mag je auto trekken?
- waar ga je dat ding opbergen? Er bestaan ook opklapbare aanhangers zag ik (uiteraard iets duurder dan regulier). Zoekterm: walltrailer :)
- tweedehands met garantie moet je bij een aanhangerdealer zoeken. Heeft uiteraard ook zijn meerprijs tov particuliere koop.
- is een jaartje er een huren om te kijken of het bevalt een optie?
- Budget?

https://www.aanhangerplein.nl/verkoop/ lijkt zo'n beetje een "gaspedaal voor aanhangers". Staat verkoop en verhuur op. Wagentje zoals jij dat zoekt lijkt rond de 125 - 150 per week te doen qua huur.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal_k
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:36
Wij hebben 2 jaar geleden een oude lekke vouwwagen gekocht voor nog geen 200 euro (Alpen Kreuzer met harde kap),
Deze heb ik helemaal leeg getrokken en nu is het een grote bak waar al onze kampeerspullen in liggen.
Is net wat breder op de wielen en dus super stabiel op de weg. Er kunnen iets van 5 fietsen bovenop.

Hier in de buurt staat deze gewoon in de stalling voor paar tientjes per jaar. Alles blijft er in liggen, aankoppelen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15

dlmh

Lo-Fi

Twee jaar geleden hebben we een Daxara 158 gekocht omdat onze Octavia niet groot genoeg was voor 2 volwassen, 3 kinderen en alle kampeerspullen. Zeer tevreden mee. Ligt stabiel op de weg, ook bij 120 km/h (Frankrijk/Belgie). Nu we onze nieuwe Peugeot 5008 hebben gaat ie nog steeds mee, want het maakt het een stuk aangenamer in de auto als ie niet helemaal volgeladen is. Bovendien kijken we er in de Peugeot ook overheen dus je hebt goed zicht naar achteren.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Juup Dat is absoluut een must inderdaad.

@Question Mark Slijtage zat in mijn hoofd, maar leeftijd niet. Dat is wel een goede om te checken en scheurtjes. Niet te duur zal rond de max 800 euro zijn en liever goedkoper. Het is niet dat we er meerdere keren per jaar mee weg gaan. Ja, om te gebruiken om meuk naar de stort te brengen of in die richting.

@The Eagle
- k bezit op het moment rijbewijs B, maar heb voor mijn verjaardag als cadeau het halen van BE gekregen. Moet dit nog gaan plannen, maar eerst mijn vrouw haar motorrijbewijs laten halen. Is al duur genoeg. :+
- Trekgewicht is 610 ongeremd en 1200 geremd.
- Opbergen wordt de garage van mijn schoonmoeder. Deze wordt niet gebruikt door haar en heeft ze ook aangegeven dat die door ons te gebruiken is. De motor voor mijn vrouw komt daar uiteindelijk ook wel te staan, maar daar kan een auto a la Skoda Octavia ook prima in staan.
- Ikzelf sta wel open voor 2e hands via MP, maar moet dat nog even rustig met mijn vrouw gaan bespreken.
- huren zou op zich wel kunnen. Maar betwijfel of er dan ooit een aanhanger gaat komen. Het liefste zouden we er eentje voor onszelf hebben zodat we die ook voor andere doeleinden kunnen gebruiken en makkelijker als mogelijkheid voor vakanties en dergelijke.
- budget max 800 denk ik, maar liever goedkoper.

@Pascal_k Qua lek zijn zou ik liever gaan voor niet. Zeker als we zouden gaan kamperen waarbij het als opslag met slot gebruikt wordt. Dit hebben mijn schoonouders altijd gedaan met kamperen. Alleen die aanhanger was echt op uiteindelijk. Doorgeroest en wat nog meer.

@dlmh Ik rij lease voor mijn werk. Er wordt gesproken als volgende auto over een Octavia station of Cupra Leon station. Maar zie wel het voordeel van een aanhanger zodat je niet alles in de auto hoeft te hebben. Die Daxara ziet er ook net uit trouwens. die gaat op het lijstje van opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:03

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind het bagagewagentje ideaal, toen we nog met z'n 2'en gingen kamperen ging alles in de auto, met als gevolg dat die propvol zat. Met een kind zag ik dat niet zitten, heb toen dus een bagagewagentje gekocht. Al het zware spul/kampeerspullen ging in het aanhangertje. In de auto hadden we alleen wat kleren en volume dingen (kussens e.d.), echt ideaal. Nu kon ik alles een paar dagen van te voren op mijn gemak netjes en strak inpakken en 's ochtends zo de boel aankoppelen.
Belangrijkste waar ik op zou letten is dan de banden en de as (onderstel). De opbouw is bijna altijd van aluminium dus daar kan weinig mis mee zijn. Die bagagewagentjes hebben vaak ook geen oplooprem, dus dat scheelt ook weer onderhoud.

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 01-05-2024 13:55 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:36
The Eagle schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:45:
Zo maar wat aandachtspunten:
- Heb je rijbewijs B of ook BE?
- hoeveel mag je auto trekken?
- waar ga je dat ding opbergen? Er bestaan ook opklapbare aanhangers zag ik (uiteraard iets duurder dan regulier). Zoekterm: walltrailer :)
- tweedehands met garantie moet je bij een aanhangerdealer zoeken. Heeft uiteraard ook zijn meerprijs tov particuliere koop.
- is een jaartje er een huren om te kijken of het bevalt een optie?
- Budget?

https://www.aanhangerplein.nl/verkoop/ lijkt zo'n beetje een "gaspedaal voor aanhangers". Staat verkoop en verhuur op. Wagentje zoals jij dat zoekt lijkt rond de 125 - 150 per week te doen qua huur.
Een bagage karretje is vrijwel altijd met witte plaat, dus max 750kg, oftewel rijbewijs B. Tenzij de auto zelf al een max totaal gewicht van 3 ton heeft, dan ga je met een karretje van 600kg wel over de 3,5 ton en heb je wel BE nodig.

@Arunia Kijk wel even naar wat jou Scala precies trekken mag. Een Scala 1.0 TSI 110pk heeft een ongeremd trekgewicht van 610kg. De maximum toelaatbare massa van de bagagekar mag dus niet hoger zijn dan dat, of er moet een oploop rem op zitten, dan is de max 1200kg, maar dan heeft de aanhanger vaak ook al een eigen kenteken (gele plaat) omdat je over de 750kg gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 01-05-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@FastFred Wat ik heb opgegeven in mijn post, is wat er via de RDW op komt. Zie dat ik dat in de reactie naar The Eagle heb gezet. 610 en 1200. De auto zelf is 1200 kg max inclusief volle aanhanger komt niet aan het totaal gewicht van wat ik mag rijden zeg maar. Witte kentekening heb ik in het bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 14:40
@Arunia Wij rijden ook met een skoda scala en een bagagewagen ongeremd. Geen idee wat het maximale gewicht is van ons karretje. Wij hebben ook gekeken naar een championi maar die was te klein. Die wij nu hebben is gelijk aan de arba 2000.

Gezien de hoeveel spullen die wij nu willen meenemen gaan we nu opzoek naar een grotere aanhanger die geremd is. Dan zitten we wel even safe. Vorige week hadden wij een campooz vouwwagen gehuurd en daar zat een Humbaur HA 102111-5 FS ondergemonteerd. Dit was voor ons een perfecte grote voor alle spullen die we normaal meenemen.
Pagina: 1