Bewakingscamera voor binnenshuis voor Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-03 08:59
Ik zit al een tijdje met een dilemma. Mijn huidige camera, een antieke D-Link DCS-5222L, wordt niet meer ondersteund. Hoewel hij nog steeds werkt in mijn lokale netwerk i.c.m. Home Assistant, voelt het niet goed dat hij steeds minder betrouwbaar wordt, omdat hij steeds vaker kuren begint te vertonen.

Het belangrijkste probleem is de vereiste bedrade verbinding, aangezien de Wi-Fi-functionaliteit extreem instabiel is. Bovendien crasht de camera ongeveer één keer per week wanneer ik hem ook in Synology Surveillance Station gebruik voor continu opnemen wanneer we niet thuis zijn of slapen. Een herstart verhelpt dit probleem tijdelijk, maar het is verre van ideaal, vooral tijdens lange vakanties.

Ik ben dus op zoek naar een vervanger, maar het aanbod is zo groot en ik weet niet precies waar ik op moet letten om ervoor te zorgen dat de nieuwe camera compatibel is met zowel Home Assistant als Synology Surveillance Station.

Kan iemand mij adviseren over geschikte producten of waar ik op moet letten bij het kiezen van een nieuwe camera? Ik heb gemerkt dat er veel opties zijn voor minder dan €100, dus het zou geweldig zijn om niet opnieuw €200 te moeten uitgeven.

Mijn wensen zijn:
- Night vision
- Wi-Fi
- Home Assistant ondersteuning
- Geen verplicht cloudaccount bij de fabrikant
- Indien de hoek niet groot is: pan/tilt - we hebben slechts een klein appartement en hij staat in de hoek van de kamer - dus wellicht is pan/tilt niet nodig met een grote kijkhoek voor volledige dekking

Leuke extra's, tenzij deze de prijs van de camera met meer dan €50 verhogen:
- Synology Surveillance Station ondersteuning
- Microfoon (+ speaker voor talk-back)

Niet nodig:
- Ondersteuning voor plaatsing buiten het huis.

Alvast erg bedankt voor de tijd en moeite! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door JohnHeroHD op 01-05-2024 07:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:32
Moet hij echt permanent opnemen of mag het ook bij beweging opnemen zijn?

Ik gebruik nu een camera die viaoogle home te bekijken is, opslag op microSD in camera.
Maar deze neemt enkel op bij beweging, anders zit sd zo vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-03 08:59
99ruud99 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:50:
Moet hij echt permanent opnemen of mag het ook bij beweging opnemen zijn?

Ik gebruik nu een camera die viaoogle home te bekijken is, opslag op microSD in camera.
Maar deze neemt enkel op bij beweging, anders zit sd zo vol :)
Goede vraag, dat permanent opnemen is iets wat idealiter Synology Surveillance Station afhandelt. En voor de motion detection heb ik sensoren voor die met Home Assistant koppelen die dan vervolgens in mijn huidige situatie de camera draait en schermopnamen maakt van alle hoeken in de kamer.

Zolang er maar een URL is die continue streamed om het zo maar te zeggen - want dat is volgens mij wat Home Assistant en Synology gebruiken.

Het liefst zou ik juist niet willen dat er iets op de camera zelf staat - want dan zou je van de UI van de camera zelf (vermoed ik) gebruik moeten maken om beelden te zien e.d.. Het liefst zou ik de UI van de camera zelf nooit benaderen na de eenmalige setup.

[ Voor 9% gewijzigd door JohnHeroHD op 01-05-2024 08:09 ]