Messenger op 2 iOS toestellen => laadt chats niet correct in

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gothar2002
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-05-2024
Mijn vraag
- Ik gebruik messenger van Facebook zowel op mijn ipad als op mijn iphone. Omdat ik soms media niet geopend kreeg, heb ik de Messenger-app verwijderd van de iphone en terug gedownload/geiïnstalleerd. Een aantal van mijn gesprekken van de laatste 3 maanden zijn verdwenen op de iphone nu. Op de ipad heb ik deze gesprekken allemaal nog wél. Ik zou graag hebben dat mijn iphone simpelweg die gesprekken ophaalt van mijn ipad. Maar dat wil hij dus niet doen blijkbaar en dat is zeer frustrerend, ondanks - denk ik - juiste instellingen via icloud etc.

Iemand een tip hoe je kan “dwingen” dat de iphone gewoon de chats overneemt van de ipad? Ik ben bang ook op ipad mijn gesprekken kwijt te raken. Het lijkt me iets te maken te hebben met dat mijn ipad de gesprekken zelf bewaart ipv op icloud, nochtans staat deze optie op voor messenger. Maar hoe ben ik zeker dat hij zijn chats haalt van de ipad om te bewaren en niet van de iphone waar ze niet up-to-date zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Facebook Messenger (laatste nieuwe versie voor apple-toestellen)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe codes genereren (ivm de beveiligde opslag, optie staat “aan”), messenger nogmaals verwijderen en herinstalleren, vliegtuigstand, een tijd wachten zodat icloud zeker de synchonisatie doet met ipad ipv iphone, nieuwe reservekopie, …

=> Ik heb intussen Messenger verwijderd van de iphone, in de hoop dat ik zo kan dwingen dat de ipad zijn chats in iCloud zet, en als ik dan morgen messenger terug installeert op de iphone, dat hij de volledige chats van iCloud binnenhaalt

[ Voor 10% gewijzigd door Gothar2002 op 01-05-2024 01:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Messenger synchoniseert niet in iOS na herinstall

Een vraag op 1 plaats is genoeg :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.