Ubiquiti deurbel en camera ervaringen/info

Pagina: 1
Acties:

• Rietveldusa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-11 01:04
Goedeavond,

Wij hebben momenteel een Nest deurbel (bekabeld met gong en beltransfo), met ook een nest camera in de garage met nest thermostaat en nest rookmelder.

Nu gaan wij ook een poort zetten (oprit van 6m) en had ik graag hier ook een camera gehad, maar de beeldkwaliteit van de nest camera's vind ik niet echt denderend. Ook vind ik dat de meldingen van de deurbel soms wel erg laat op de mobiele telefoons komen, op de nest hub krijgen we praktisch meteen reactie als er aangebeld wordt.

Alsook als we dan de melding krijgen duurt het soms een eeuwigheid tot de app opstart, zowel op iphones, androids en laptop. (Iphone 15, 13, mi9)

Dus dachten we om eens te kijken of Ubiquiti hier beter in is, ook omdat we hier geen cloud kosten voor hoeven te betalen?

Dus hoe snel is de ubiquiti deurbel met meldingen en opstarten? wat hebben we nodig? want ik ben er niet helemaal in thuis (daarom eerst voor het gemak van Nest gekozen)

Wat heb ik allemaal nodig?
-deurbel Ubiquiti G4 pro
-voor aan de poort dacht ik aan bullet G5 pro
-de garage de G5 flex

en om alles op te slaan de cloudkey+

Dus graag van personen die deze toestellen hebben graag wat meningen alsook of de cloudkey+ voldoende zou zijn.

Alvast bedankt.

• Tourtje
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:30
bij ons thuis is het zi

udm pro
voor data opslag en het regen van het netwerk

g4 bullet ( geen pro ) beeld berijk 4-6 meter is echt netjes. well geen 4k maar ruim voldoende om te kunnen zien wie er loopt
nacht beeld is natuurlijk wel iets minder. maar ik vraag me af of het te verwaarlozen is met de g5 pro

deurbell is g4pro
pracht van een ding mooi degelijk en redelijk zwaar
beeld kwaliteit is goed en mooi
deze heb ik aan gesloten op de poe adapter zo dat hij van stroom word voorzien door usb c poort
stroom en beeld door 1 kabel

je kunt je ouder chime * gebruiken maar je kunt er ook 1 kopen digitaal te koppelen is aan je g4 pro deurbel

voor de cloudkey. + is natuurlijk vol doende als je alleen die 2 cameras en opslag wilt
wil je toch ook je wifi en je netwerk uitbreiden dan zou ik toch kijken voor de udm pro
en een poe switch met 8 poorten of zo
Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)

snelheid van ubiquiti ben ik wel te spreken over bijna instant melding

• Rietveldusa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-11 01:04
thx voor de reply, wij zitten bij Telenet (belgische Ziggo) en heb momenteel een CH8568LG als router met daarbij nog 2 bedrade access points AP7465CE-TN (ben niet zo aan die nieuwe 360 mesh dingen voor in het stopcontact dus hoop deze zo lang mogelijk te houden).

hoe ver reikt POE eigenlijk, want de camera aan de poort zou toch 20m utp nodig hebben om aangesloten te worden.

• Tourtje
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:30
op de garage deur zit een g4 bullet camera op een poe aansluiting +- 30 meter.
tot op heden nooit problemen ondervonden

tot 100 meter ongeveer dat zou de max zijn.
dan zal je er een nieuwe repeater tussen moeten steken als ik wiki pedia lees