Basis laptop voor nagel styliste die veel onderweg is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:58
Voor mijn dochter, een zelfstandige nagelstyliste zoek ik een laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop met name gebruiken voor MS Office, online boekingssysteem, administratie, Internet en foto's bewerken voor presentatie op Instagram etc

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Niet gamen, wel foto en beperkt video bewerken en surfen en mailen

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ca 750 Eur

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, ik neem de laptop veel mee en denk aan een 14" scherm (dus geen numeriek toetsenbord)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Denk zelf aan 14" scherm, 16 Gb (voor toekomst) en 512 GB SSD. Iets van Intel i5 of AMD alternatief.
Verder wil ik graag Windows Hello kunnen gebruiken, dat is geen forum-criteria maar begreep dat je daar een IR camera voor nodig hebt. Daardoor kom ik met name op Lenovo en HP uit (budget)
De BBguide: Asus VivoBook S 14 Flip TN3402YA-LZ167W, zou kunnen voldoen maar heeft, volgens mij, geen Windows hello en is zo'n flip solide?
Heeft iemand nog tips betreffende glanzend of mat?

Ben op basis van deze criteria tot de volgende selectie gekomen.
https://tweakers.net/pric...;2009146;1963098;2024248/

Graag jullie advies of deze keuzes voldoen en sta open voor eventuele alternatieven.

Beste antwoord (via Maarten60 op 15-05-2024 12:08)

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Lenovo Ideapad3 of 5. Je hebt geen 16GB nodig.

Volgens mij moet dat lukken voor €600:
uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 3 14AMN8 (82XN004TMH)
uitvoering: Lenovo IdeaPad 3 14IAU7 (82RJ00C1MH)
uitvoering: Lenovo IdeaPad 3 14ITL6 (82H701N2MH)

Stapje extra:
uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 14ABR8 (82XE008MMH) (56Wh accu ipv 38Wh, Video uitgang over USB-C kan ooit van pas komen)

[ Voor 19% gewijzigd door jnr24 op 02-05-2024 08:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:49
Ik zou juist een flip of andere tabletlike laptop pakken.

Laptop is zwaar overkill voor dit doel, enkel office heb je laptop voor nodig, rest kan je beter je smartphone voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
Geen andere opinies?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
Lenovo Ideapad3 of 5. Je hebt geen 16GB nodig.

Volgens mij moet dat lukken voor €600:
uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 3 14AMN8 (82XN004TMH)
uitvoering: Lenovo IdeaPad 3 14IAU7 (82RJ00C1MH)
uitvoering: Lenovo IdeaPad 3 14ITL6 (82H701N2MH)

Stapje extra:
uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 14ABR8 (82XE008MMH) (56Wh accu ipv 38Wh, Video uitgang over USB-C kan ooit van pas komen)

[ Voor 19% gewijzigd door jnr24 op 02-05-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
Dank voor suggesties. Voldoende keuze om te kiezen.
Kan iemand nog helpen met de Windows Hello vraag. Is een ir camera inderdaad een vereiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb net voor een dochter een Thinkpad T14 gekocht bij een club die voorheen ook op Tweakers actief was. Een nieuwe zakelijke laptop. Die laptop is ook bedoeld voor dagelijks reizen (school) en is heel wat robuuster dan IdeaPad. Overigens is een Elitebook iets lichter nog. Kijk vooral ook na een refurbished zakelijke laptop. Je mag me een DM sturen voor suggesties, als je die wilt hebben.

Van eerdere laptops in huis merkte ik dat 512GB het minimum is, maar goed, dat hangt ook van je gebruik af. Voor de meerprijs van een 1TB SSD zou ik het niet laten (een paar tientjes).

Wel of niet 16GB: Ik zou met een blik op de toekomst zeker voorkeur hebben voor 16GB, maar voor alleen office werk is het wellicht overkill.

Op je vraag over Windows Hello weet ik geen antwoord. Wel dat de vingerdruk scanner op een laptop gewaardeerd wordt.

Effe Google: https://learn.microsoft.c...lo-biometric-requirements en https://www.dell.com/supp...-systems-and-requirements

[ Voor 23% gewijzigd door kdekker op 03-05-2024 21:44 . Reden: Linkjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Maarten60 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:32:
Dank voor suggesties. Voldoende keuze om te kiezen.
Kan iemand nog helpen met de Windows Hello vraag. Is een ir camera inderdaad een vereiste?
Ik gebruik de Ideapad 3 vingerafdrukscanner, die zit in de powerknop en is bizar goed. De eerste keren vroeg ik me bijna af waarom mijn laptop geen inlogscherm toonde. Op diverse sites kan ik er ook mee inloggen via de Windows Hello passkey. Gezichtsherkenning krijg ik niet werkend, misschien door de simpele camera?

@kdekker Thinkpadjes zijn inderdaad mooi, maar duur, en eerlijk gezegd voor een nagelstyliste misschien wat heftig qua design ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
jnr24 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 04:42:

@kdekker Thinkpadjes zijn inderdaad mooi, maar duur, en eerlijk gezegd voor een nagelstyliste misschien wat heftig qua design ;)
Je hebt gelijk, als de volle prijs betaald moet worden. Er zijn of waren ook op Tweakers bedrijven actief die zakelijke laptops, jong tweede hands, of nieuw in doos (opkoop uit bedrijven) van een enkele maand oud verkopen. Recent haalde ik een T14 met de specs die TS noemt voor 999. Dat is iets duurder dan de genoemde prijzen van een IdeaPad, maar wel een andere klasse laptop. Als je veel reist is iets extra stevigheid nodig hebt (net hoe voorzichtig je zelf bent) dan is het m.i. een optie om daarvoor te kiezen.

Ik denk dat ook de scharnieren van een zakelijke laptop iets steviger zijn, maar ik heb te weinig consumenten spul in handen om daarover al te stellig te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25

Yucon

*broem*

Denk ook aan het besturingssysteem. Voor dit doel hem je eigenlijk windows pro nodig ivm bitlocker. Je wil niet dat al je administratie op straat ligt als je de computer kwijtraakt of gestolen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
@kdekker Ik heb bij remarkt.nl een paar Thinkpads voor een prikkie gekocht voor de kinderen. Die hebben hun diensten al bewezen. Water in keyboard, keyboard redelijk eenvoudig eruit, goed drogen en alles werkt weer.

Als je bij een ideapad zoiets, of een paar kapotte toets hebt dan ben je verder van huis. Bij een MSI had ik bijvoorbeeld al binnen een jaar toetsen die onleesbaar werden (van onderaf?) en inderdaad door een val scharnieren kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten60
Naar aanleiding van de discussies en tips is het 'een stapje extra' geworden.
uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 14ABR8 (82XE008MMH) (56Wh accu ipv 38Wh, Video uitgang over USB-C kan ooit van pas komen). Verder ook een iets hogere resolutie en windows hello. Misschien iets overkill maar wel ruimte voor toekomst.
@jnr24 , dan voor de specifieke tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Mooi! Oh laadt ook op via USB-C dat is zeker een grote plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
jnr24 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:36:
@kdekker Ik heb bij remarkt.nl een paar Thinkpads voor een prikkie gekocht voor de kinderen. Die hebben hun diensten al bewezen. Water in keyboard, keyboard redelijk eenvoudig eruit, goed drogen en alles werkt weer.

Als je bij een ideapad zoiets, of een paar kapotte toets hebt dan ben je verder van huis. Bij een MSI had ik bijvoorbeeld al binnen een jaar toetsen die onleesbaar werden (van onderaf?) en inderdaad door een val scharnieren kapot.
Ik de laatste keer bij eenvoudpc. Was in dit geval een nieuwe Thinkpad, zelfs met 16:10 scherm (die extra hoogte is fijn). Er is hier ook oudere Thinkpad Full HD (dus 16:9) en dat verschil is merkbaar. Het scherm heeft nu minder randen (boven en onder).

En mooi dat de topic starter ook is geslaagd.
Pagina: 1