Op zoek naar een Wifi extender / repeater

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florius
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-04-2024
Hi, ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

ik deel het internet met mijn ouders, maar de wifi bereikt niet mijn gehele kant van het huis. Aan de aangrensende zijde is er genoeg wifi om op mijn telefoon of laptop te werken, maar aan de andere kant minder of gewoon niet. Kan ik dit met een soort van extender opvangen aan de aangrensende kant en versterken in mijn gedeelte zodat ik overal genoeg bereik heb?

Daarbij lettend op hetvolgende:
-Ik kan deze extender (of hoe het ook moge heten) niet met een kabel aansluiten op de router zelf.
-ik heb wel toegang tot de router (password & username is gewoon bekend).

Ik snap dat het ontvangen en weer doorsturen een groot verlies geeft, maar dat vind ik niet erg.

Wat voor apparaat zoek ik nu precies? misschien dat iemand wat voorbeelden heeft?
Het liefst <200 euro.

Dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26
Florius schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:19:

-Ik kan deze extender (of hoe het ook moge heten) niet met een kabel aansluiten op de router zelf.
Waarom kan dit niet?

Dat is namelijk hééél veel malen beter dan de andere oplossingen.
Zowel in bereik, als snelheid, als stabiliteit van de verbinding.
Dus dat heeft zwaar de voorkeur ten opzichte van een repeater of extender.

Als je dit wel voor elkaar zou kunnen krijgen, dan is een "Access Point" hetgene wat je zoekt.

categorie: Accesspoints

Als je namelijk met een extender/repeater gaat werken, dan moet je deze ergens neerzetten waar je nog wél goed bereik hebt... dus waar je met je telefoon ook nog gewoon goed bereik zou hebben.
Die extender moet dan vervolgens het bereik halen tot waar je telefoon géén bereik meer heeft...
maar het hele punt was dat er iets is waardoor je op die locatie geen bereik meer hebt (muren, afstand..) dus de repeater heeft deels gewoon last van precies hetzelfde probleem wat je met je telefoon ook hebt.
Met een Accesspoint wat je bekabeld aansluit, heb je al deze problemen niet.

[ Voor 31% gewijzigd door BrainCrash op 30-04-2024 19:45 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florius
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-04-2024
Helaas lukt het niet met een kabel.

Verbeter mij als ik ongelijk heb, maar met een repeater/extender kan ik het signal gewoon versterken? dus dat als ik bij de aangrenzende muur 3 van de 4 barretjes krijg, kan ik daar gewoon weer 4/4 van maken, dat het toch net iets verder komt?

In het ergste geval kan ik van die repeater/extender kabels leggen naar mijn pc (alles aan mijn kant).

Ik zie alleen geen categorie bij netwerken hiervoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Florius op 30-04-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:55
Ik zou het is met deze van nog geen 20 euro proberen.

https://www.action.com/nl...nk-wifi-versterker-ac750/

Mijn voorkeur gaat ook altijd naar een bedrade acces point

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-04 09:44
Florius schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:11:

Verbeter mij als ik ongelijk heb, maar met een repeater/extender kan ik het signal gewoon versterken? dus dat als ik bij de aangrenzende muur 3 van de 4 barretjes krijg, kan ik daar gewoon weer 4/4 van maken, dat het toch net iets verder komt?
Ja, je krijgt 4/4 barretjes maar het wilt niet zeggen dat je snelheid goed is. Een extender of draadloze accesspoint kan het ontvangen signaal (met verlies door overhead) verder brengen (vandaar de naam extender). Het is niet mogelijk om de snelheid te vergroten door versterking.

Je moet de extender dan op een locatie plaatsen waar het ontvangst redelijk goed is, zodat het signaal opnieuw uitgezonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:43

Marc H

- - Is wakker - -

In het ergste geval kan ik van die repeater/extender kabels leggen naar mijn pc (alles aan mijn kant).

Dat zou de beste oplossing zijn.

Je hebt dan een wifi bridge nodig, dat is een repeater met die mogelijkheid.
Ik gebruik dat zelf al jaren naar volle tevredenheid.

Hier heb je een lijstje van repeaters met bridge mogelijkheid:
categorie: Accesspoints

Hoe dichter bij je hem bij de router plaatst des te sneller is je verbinding.

[ Voor 4% gewijzigd door Marc H op 30-04-2024 20:57 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:32
Florius schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:19:
Hi, ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

ik deel het internet met mijn ouders, maar de wifi bereikt niet mijn gehele kant van het huis. Aan de aangrensende zijde is er genoeg wifi om op mijn telefoon of laptop te werken, maar aan de andere kant minder of gewoon niet. Kan ik dit met een soort van extender opvangen aan de aangrensende kant en versterken in mijn gedeelte zodat ik overal genoeg bereik heb?

Daarbij lettend op hetvolgende:
-ik heb wel toegang tot de router (password & username is gewoon bekend).

Ik snap dat het ontvangen en weer doorsturen een groot verlies geeft, maar dat vind ik niet erg.

Wat voor apparaat zoek ik nu precies? misschien dat iemand wat voorbeelden heeft?
Het liefst <200 euro.

Dank je wel!
Welke provider heb je, bij KPN kun je superwifi schotels kopen (of via marktplaats).
Bij Ziggo hebben ze "pods" als wifi extenders/versterkers.
Die apparatuur is op elkaar ingespeeld en vrij makkelijk te installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:50
Wegblijven van externders/repeaters.

Als je poep signaal ontvangt en dit gaat versterken, dan krijg je nog steeds poep.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:40

Vergelijk een repeater met een megafoon. Ja, het is luid en duidelijk, maar is de kwaliteit nog steeds net zo goed als de bron? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18
Mesh (=soort van wireless extenden) is beetje vloeken op de kerk op tweakers maar t kan prima werken:
- wifi signaal extenden wil je eigk alleen op 5ghz. Zorg dat je het doet op een plek waar je nog voldoende 5ghz dekking hebt
- je kunt een universele extender aan je wifi knopen maar mijn ervaring is met een provider satteliet of mesh set beter.
- In geval van provider satelliet dan koop/huur je iets van je provider en koppel je die draadloos
- in geval van mesh set koop je zelf minimaal 2 nodes. Je zet er 1 bij het modem en 1 bij de plek waar je vandaan wilt extenden. Evt een 3e waar je het wil ontvangen. Prijs/kwaliteit is een dual band vaak Goede oplossing zoals deco x50 maar wil je echt snelheid dan pak je een tri band zoals deco xe75. Dan extend je je signaal over een andere frequentie dan waar die het over ontvangt en is je snelheid 2x zo hoog.
- hoge snelheid is voor meste toepassingen niet belangrijker. Stabiliteit/lage latency wel. Krijg je ergens stabiel 50mbit dan zit je voor de meeste toepassingen al goed

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18
MarcoC schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:15:
[...]

Vergelijk een repeater met een megafoon. Ja, het is luid en duidelijk, maar is de kwaliteit nog steeds net zo goed als de bron? Nee.
Dat klinkt meer als eenzijdig je zendvermogen opschroeven.
mesh is meer dat je met 3 personen staat en die in het midden doorgeeft wat persoon 1 zegt.
Persoon 2 kan pas roepen als persoon 1 klaar is anders kan persoon 3 het niet verstaan. Dat wachten zorgt ervoor dat je 2x zo langzaam gaat.
Maar is dat erg? Als je begint met 400mbit en je weet 200, maar stabiel, mbit over te houden dan is dat beter dan zwak signaal horen

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 30-04-2024 23:51 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-05 10:01
https://www.wavlink.com/en_us/product/WL-WN572HG3.html

Deze? Weet niet wat andere hier van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:37
Beste advies is bijna altijd om eerst te kijken wat je provider op dat gebied levert, zeker als je er zelf geen diepgaande kennis over hebt.
Is ook bijna altijd het goedkoopste en heel vaak het best.

En vergeet niet dat plaatsing het allerbelangrijkste is.
Zo'n repeater moet voldoende dichtbij je (in dit geval) router te staan om voldoende signaal daarvan op te kunnen pikken want ook hier geld "rubbish in = rubbish out"

[ Voor 36% gewijzigd door Ben(V) op 02-05-2024 09:56 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1