Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:32

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Whatsapp geinstalleerd op nieuwe telefoon.

Op de oude telefoon kan ik daarom whatsapp niet meer starten (expected behavior).

Maar: Nu ben ik al mijn chatgeschiedenis kwijt. Ik heb de whatsapp mappen van de oude naar de nieuwe gekopieerd (handmatige, via de PC) maar dat helpt niet.

Wat is nu de beste manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen? Heb nog geen data verwijderd van de oude telefoon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Belangrijke info: wat voor telefoons gaat het om?

In geval van Android heb je sowieso nog kansen, iPhone weet ik niet. Wel zal je de nieuwste chatgeschiedenis kwijtraken, maar historische data kan je terug krijgen

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:59
Iphone of android? Daarnaast kan je een Backup draaien binnen whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Van Samsung S23 naar Murena Fairphone 5 met E/OS, dus beiden Android. Backup stond altijd aan op de oude, maar die app mag ik niet keer starten.

Ik zou zeggen ik activeer whatsapp terug op de oude telefoon en gebruik hun 'overzetten' procedure maar dat gaat niet, want voor whatsapp activatie gebruikt hij een SMS en de oude telefoon heeft geen toegang meer tot de esim.

Zou het zin hebben whatsapp te verwijderen op de nieuwe een dan opnieuw installeren in de hoop dat hij de backups die ik ernaartoe gekopieerd heb dan oppikt?

- edit -

nee dus, hij vraagt wel om nieuwe verificatie, maar geeft me totaal niet de optie om iets van een backup terug te zetten.

[ Voor 72% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-04-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Probeer whatsapp te activeren op je oude telefoon en klik op 'geen sms ontvangen'. Ik meen me te herinneren dat je wordt gebeld op het opgegeven telefoonnummer en de code handmatig mag intikken.

[ Voor 30% gewijzigd door TBTL op 30-04-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Je kan de data van je oude telefoon naar nieuwe telefoon overzetten. Dit zou die als lokale backup moeten detecteren. Zorg er wel voor dat je op je nieuwe toestel weer een schone whatsapp hebt. Eventuele nieuwe data gaat hierbij dus wel verloren!
Houd er rekening mee dat er (als je verbindt met computer) direct in de hoofdmap van je telefoon een map WhatsApp zal staan (dit is de 'oude' map, maar ook nog nodig) en in de hoofdmap naar Android/media/com.whatsapp, deze moet je ook terugzetten. Deze zet je beiden dus over naar je nieuwe toestel, vervolgens kun je whatsapp activeren. Tijdens activatie zou die moeten zien dat er een lokale backup staat, welke wordt hersteld.

Als je reeds nieuw hebt geactiveerd, werkt (zover ik weet) de cloud backup niet meer, omdat de nieuwe sessie de oude key te niet doet/ongeldig maakt. De key kan met de oude lokale backup en wat cloudgegevens opnieuw worden gegenereerd door WhatsApp.

Hopelijk helpt dit wat en is het niet te warrig (multitasken is niet iets wat voor mij geschikt is)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:08:
Je kan de data van je oude telefoon naar nieuwe telefoon overzetten. Dit zou die als lokale backup moeten detecteren. Zorg er wel voor dat je op je nieuwe toestel weer een schone whatsapp hebt. Eventuele nieuwe data gaat hierbij dus wel verloren!
Houd er rekening mee dat er (als je verbindt met computer) direct in de hoofdmap van je telefoon een map WhatsApp zal staan (dit is de 'oude' map, maar ook nog nodig) en in de hoofdmap naar Android/media/com.whatsapp, deze moet je ook terugzetten. Deze zet je beiden dus over naar je nieuwe toestel, vervolgens kun je whatsapp activeren. Tijdens activatie zou die moeten zien dat er een lokale backup staat, welke wordt hersteld.

Als je reeds nieuw hebt geactiveerd, werkt (zover ik weet) de cloud backup niet meer, omdat de nieuwe sessie de oude key te niet doet/ongeldig maakt. De key kan met de oude lokale backup en wat cloudgegevens opnieuw worden gegenereerd door WhatsApp.

Hopelijk helpt dit wat en is het niet te warrig (multitasken is niet iets wat voor mij geschikt is)
Ik heb de com.whatsapp inhoud teruggezet maar dat werkte niet (of ik deed het niet goed) ook niet na een nieuwe installatie. Kun je jouw procedure stapsgewijs omschrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geer123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:25
Volgens mij moet je eerst whatsapp toegang geven tot je bestanden. Daarna pas whatsapp voor de eerste keer opstarten. Dan wordt wel een lokale backup gevonden en teruggezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:16
Laatse keer dat ik dat ook weer eens moest oplossen kwam dit van pas:

WhatsApp doesn't prompt to restore from local storage

[ Voor 15% gewijzigd door The_Doman op 30-04-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Zie inderdaad voorgaande tips. Let op dat de mappenstructuur in ieder geval hoofdlettergevoelig is.

En anders vooral ook WhatsApp faq raadplegen. Het is voor mij alweer even terug dat ik dit nodig heb gehad, dus de exacte stappen durf ik niet met zekerheid te zeggen

Mijn reviews al gezien?

Pagina: 1