Bandenwissel en daarna ABS sensor defect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LimNL
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-05 10:12
Beste mensen, er zit mij iets niet lekker. Misschien kunnen jullie helpen.

Onlangs een bandenwissel bij KwitFit in Uithoorn (Skoda Octavia).
Meteen na de bandenwissel een en al storingen in het dashboard:
- "storing ABS/stabiliseringscontrole (ESC)",
- "storing: bandencontrole",
- "Fout: bochtenverlichting (AFS)".

Uiteindelijk was volgens hen een ABS sensor defecten had dit geen enkele relatie met de bandenwissel!? Vervanging a €130. Na vervanging geen storingsmeldingen meer.

Dit is mij té toevallig. Een bandenwissel is aan het wiel en een ABS sensor zit bij een wiel in de buurt. Na klachten bij Kwikfit zegt men dat dit geen enkele relatie heeft: "de ABS-sensor zit in de fusee, waar wij niet komen met een bandenwissel" .

Hoe geloofwaardig is dit verhaal?

Arnold

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
Normaliter kom je met het vervangen van een band niet in de buurt van een ABS sensor, die zit in de fusee inderdaad, aan de achterkant van de remschijf.

Ik heb vorig jaar ook zoiets gehad. Moest 4 nieuwe banden hebben en de Euromaster had 4 halen, 3 betalen. Dus 4 nieuwe Michelin's rondom. Daarna trok de auto bij acceleratie enorm naar links. Verhaal van Euromaster: binnenste kogel van spoorstang versleten, de oude banden waren daarop ingesleten waardoor je het niet merkte. Nou, nieuwe spoorstang er in dan maar, weg was het voordeel van 4 halen 3 betalen.

Maarja, om daar nou een hele discussie over aan te slingeren. Het blijft techniek, dat slijt en gaat wel eens stuk.

[ Voor 68% gewijzigd door FastFred op 30-04-2024 16:51 ]