Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram46
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-08-2024
Beste lezers.

Vandaag iets meegemaakt!

Ik heb al twee jaar een hometrainer van het merk Flow Fitness, model Perform B3i.
Deze hometrainer gebruik ik icm Kinomap, interactief fietsen mbv video's.

Die fiets heb ik gekocht van een particulier die hem 5 maanden in bezit had maar door medische problemen weg moest doen. Nog 31 maanden volledige garantie. Ik heb eerst contact opgenomen met Flow Fitness en die fiets was bij hen niet bekend. Er was dus geen probleem gemeld. Het serienummer was vrij recent en de verkoopdatum kon dus wel kloppen.
De garantie van die fiets was volledig overdraagbaar. De fiets was gekocht bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
en de factuur was aanwezig. Ik heb die fiets van die persoon overgenomen. Op de site van
Members only:
maar ook die van Flow Fitness, wordt bij overname niet gesproken over het vervallen van gehele of gedeeltelijke garantie.

Nu zijn we twee jaar verder en is er een probleem met een lager. Ik heb het probleem aangemeld en kreeg vrij snel reactie. Uiteindelijk heb ik een audio opname gemaakt en verstuurd zodat zij konden horen dat het de lager betrof. Nu krijg ik wel die lager vergoed maar voor de monteur moet ik 150 euro betalen. Gezien mijn voorbereiding bij de aankoop ben ik het daar niet mee eens. Uiteindelijk kreeg ik in de mail te lezen dat e.e.a. is overgenomen door Virtufit welke verkocht wordt door Fitwinkel.nl. Daardoor zouden er nieuwe voorwaarden gelden. Ik heb dus een factuur van
Members only:
en het is een fiets van het merk Flow Fitness. Nu er problemen zijn heb ik ineens te doen met VirtuFit die geheel andere garantievoorwaarden hebben dan waar ik van ben uitgegaan bij aankoop van die fiets. Kan en mag dat zomaar?

Ik ben helemaal klaar met die twee merknamen, ik hou niet van dit soort praktijken en voor mij riekt het naar oplichting.

gr Bram

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 01-05-2024 08:28 . Reden: Naam webwinkel in mo tags volgens SF beleid. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-05 17:06
Bij overname neemt de overnemende partij ook de garantie verplichting over. Enige uitzondering kan zijn als er sprake was van een faillissement.

Ze moeten dus gewoon de garantie nakomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:03

St@m

@ Your Service

Gewoon naar
Members only:
gaan, daar is die toch gekocht?

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 01-05-2024 10:08 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
Even voor de duidelijkheid. Als ik het goed begrijp zit er dus 5 jaar garantie op de hometrainer? Is deze garantie gegeven door FlowFitness of
Members only:
? Heb je vervolgens garantie proberen te claimen bij
Members only:
of direct bij FlowFitness, wat nu VirtuFit is geworden?

Garantie is voor zover ik weet volledig overdraagbaar, maar ik ben wel benieuwd welke aanvullende garantievoorwaarden er (blijkbaar) gesteld zijn door de verkoper en/of fabrikant. Want dat kan ik zo nergens terugvinden.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 01-05-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
St@m schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:41:
Gewoon naar
Members only:
gaan, daar is die toch gekocht?
Members only:
zal hoogstwaarschijnlijk verwijzen naar de reseller. Al is
Members only:
coulanter dan menig partij, dus het is een poging waard. Maar technisch gezien zijn ze alleen de broker tussen TS en verkopende partij.

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 01-05-2024 10:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 06:03

St@m

@ Your Service

LTwinter schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:45:
[...]

Members only:
zal hoogstwaarschijnlijk verwijzen naar de reseller. Al is *webshop*coulanter dan menig partij, dus het is een poging waard. Maar technisch gezien zijn ze alleen de broker tussen TS en verkopende partij.
Volgens mij is *webshop* gewoon de verkopende partij hoor. Ik ken geen situaties waarin *webshop* een broker is, maar ik ken ook niet alle situaties :p

Edit: nog eens gelezen. Gekocht bij *webshop*, factuur van *webshop*.. garantie claimen doe je dus ook bij *webshop*. Simpel.

[ Voor 25% gewijzigd door Perkouw op 01-05-2024 10:11 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:44:

Garantie is voor zover ik weet volledig overdraagbaar, maar ik ben wel benieuwd welke aanvullende garantievoorwaarden er (blijkbaar) gesteld zijn door de verkoper en/of fabrikant. Want dat kan ik zo nergens terugvinden.
De link die je geeft spreekt je tegen voor wat betreft verkopers- of fabrieksgarantie.
Of u verkopersgarantie of fabrieksgarantie aan iemand anders kan doorgeven hangt af van de garantievoorwaarden. Die mag de verkoper of fabrikant namelijk zelf kiezen. Daar kan in staan dat de garantie niet overdraagbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:53:
[...]

Volgens mij is
Members only:
gewoon de verkopende partij hoor. Ik ken geen situaties waarin Coolblue een broker is, maar ik ken ook niet alle situaties :p

Edit: nog eens gelezen. Gekocht bij
Members only:
, factuur van
Members only:
.. garantie claimen doe je dus ook bij Coolblue. Simpel.
Als het om fabrieksgarantie gaat moet je het claimen bij de fabriek.

Al kan je
Members only:
natuurlijk ook aanspreken op het feit dat de wettelijke garantie geldt omdat zo'n product langer dan twee jaar moet meegaan (en zij kunnen tegenwerpen dat een lager een slijtage onderdeel is).

@Bram46 Het is zaak dat je de exacte garantievoorwaarden in bezit krijgt zoals die op het moment van aankoop golden.

[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 01-05-2024 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
St@m schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:53:
[...]

Volgens mij is
Members only:
gewoon de verkopende partij hoor. Ik ken geen situaties waarin
Members only:
een broker is, maar ik ken ook niet alle situaties :p

Edit: nog eens gelezen. Gekocht bij
Members only:
, factuur van
Members only:
.. garantie claimen doe je dus ook bij
Members only:
. Simpel.
Zo dan. Koffie nog niet op. Ik zat de hele tijd met bol.com in mijn hoofd dat praktisch niks zelf meer verkoopt. Ik vindt dat wettelijk moet worden vastgelegd dat alle grote spelers een andere kleur moeten voeren. Mea culpa, dan is het inderdaad
Members only:
.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 01-05-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram46
Dank allemaal voor jullie reacties. Ik zal met deze klacht
Members only:
benaderen.
gr Bram

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 01-05-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit past beter in het Shopping Forum. Sprt >> SF.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Er zijn twee partijen die je kunt aanspreken, de fabrikant en de verkoper.

De fabrikant bood ten tijde van de verkoop 10 jaar garantie op het frame en de aandrijfmotor van loopbanden, en 3 jaar garantie op alle onderdelen en op voorrij- en arbeidskosten. De lager is niet uitgezonderd. Volgens mij voldoe je aan alle voorwaarden (de verkoper staat in de lijst met officiële dealers). Je hebt alleen wel een praktisch probleem: de entiteit die de garantie heeft verleend is uitgeschreven uit het handelsregister. Je kunt de vereffening van de BV op verzoek heropenen. Voordat je dat doet, kun je beter eerst even contact opnemen met een oud-bestuurder. De contactgegevens kun je hier gratis opvragen.

Je kunt ook de verkoper aanspreken. Je hebt een product gekocht met 3 jaar garantie waarbij alle arbeidskosten zijn inbegrepen dus mag je verwachten dat het product zonder kosten wordt gerepareerd.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:03:
[...]

De link die je geeft spreekt je tegen voor wat betreft verkopers- of fabrieksgarantie.

[...]
Als het goed is beroep je in deze niet op de fabrieksgarantie, maar op conformiteit. Daar is de verkoper verantwoordelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:19

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Lieve mensen, zojuist weer even wat schoonmaak gehouden en gepoogd e.e.a. ook wat leesbaar te houden. Neem graag ook even de tijd om dit stukje van het beleid te lezen, dan snappen jullie waarom ik de shopnaam nu tussen MO tags heb gezet of hier *webshop* van heb gemaakt.

Alvast bedankt en happy posting!

[ Voor 86% gewijzigd door Perkouw op 01-05-2024 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:15
Sir_Lion schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:02:
[...]

Als het goed is beroep je in deze niet op de fabrieksgarantie, maar op conformiteit. Daar is de verkoper verantwoordelijk voor.
Lager is een slijtageonderdeel.
Afhankelijk van de intensiteit van gebruik, is het prima mogelijk dat deze na 2 jaar vervangen moet worden zonder iets af te doen aan conformiteit

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bram46
Ik had direct toen het bekend was dat ik wel de lagers vergoed kreeg maar niet de arbeidskosten, ook een mail gestuurd naar Flow Fitness. Ik had twee jaar geleden al mail verkeer gehad met een dame van Flow Fitness omdat van de hometrainer die we toen hadden, ook de lagers defect raakten. Die hometrainer was te licht voor hetgeen ik ermee doe. Zij adviseerde toen deze Perform B3i en ik ben toen door haar echt goed en vriendelijk geholpen.
Ik heb die mail dus gebruikt om haar te vragen of zij wel iets in deze kon betekenen.
Geen reactie op gehad maar vandaag in Belgie wezen fietsen en plots telefoon. Ik zag op het display dat het vanuit Hengelo kwam en ik wist direct wie ik aan de lijn kreeg. De persoon waarmee ik gisteren had gemaild en ten slotte ook heb gebeld, was aan de lijn. Hij bood zijn excuus aan omdat het telefoongesprek best wel hevig is verlopen, ook door mij. Dat krijg je wanneer er onrecht wordt aangedaan. Maar goed, hij verteld dat hij in overleg met zijn meerdere toch heeft besloten de reparatie kostenloos te laten uitvoeren. Ze waren, zo vertelde hij, nalatig geweest in de communicatie. Zelf denk ik dat die mail naar Flow Fitness ook wel een vinger in de pap heeft gehad. De fiets wordt 14 mei gerepareerd op de manier waarvan ik oorspronkelijk ben uitgegaan, met volledige garantie.
Dank allemaal voor jullie reactie, tijd, meedenken en advies.
Gr Bram
Pagina: 1