Lenovo ideapad 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElsVleugels
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-10-2024
Wij hebben momenteel een oude laptop in gebruik van meer dan 7 jaar oud.
Hij doet het nog, maar het is niet meer de vlotste :)

Nu lagen bij ons in de Carrefour laptops aan halve prijs.
We gebruiken onze laptop voor eenvoudige dingen: surfen op internet en wat huishoudelijke administratie.

Is de laptop in bijlage hier prima voor.
Of laat ik de aanbieding links liggen.

Mvg,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g86U1hYBfuL6N92GcZPGxxOa9WA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vmJisiEf2FGZ0BOu7hd0YMX.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoZ3KeGasvKubaKKF4CrL7xMiPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtBED8RwmVmtmcid1JHFQZqd.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

De processor in deze laptop is inmiddels ook alweer 3 jaar oud. Maar voor de taken die jij noemt gaat wel lukken op nagenoeg alle recente hardware.

Voor wat het waard is vind ik de toetsenborden van Lenovo altijd erg fijn.

[ Voor 20% gewijzigd door garriej op 30-04-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:52
Lijkt me een prima deal. Is een vrij snelle R3. Sneller dan de meer recentere 7320U die je nu vaak ziet. Het is namelijk wel een Ryzen 3 uit de Zen 3 generatie. En de nieuwere 7320U is een Zen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennismeurders
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-07-2024
Hoi,

Wellicht een beetje off topic, maar dan hoor ik graag waar ik mijn vraag wel kan stellen.
Ik heb een lenovo ideapad 3 Chromebook, van om en nabij 3 jaar oud. Mijn vrouw gebruikt deze laptop voor haar werk. Zij werkt in als ambulante begeleider voor mensen met een psychiatrische stoornis. Zij neemt de Chromebook mee omdat zij daar haar raportages op schrijft. Dit gebeurt allemaal online en heet alleen een internet verbinding via wifi nodig. Kortom niets spectaculairs.
Sinds twee weken is de laptop volledig dood. We krijgen hem niet meer aan. We hebben het volgende geprobeerd:

- batterij volledig laten leeglopen en vervolgens weer geheel laten opladen. Helaas is er geen lampje wat aangeeft of er spanning is of niet
- De Idepad werkt met een USB C charger. Hiervan weet ik zeker dat deze werkt. Ik heb hem getest op een telefoon voor opladen, en dat gaat gewoon goed.
- Ik heb geprobeerd om de ideapad in developer mode te krijgen door een toetsencombinatie van ESC, refresh en power ingedrukt te houden, maar dat bracht geen soulaas. De laptop blijft uit.
- Ik heb de laptop open gemaakt en de laptop proberen te aan te zetten zonder batterij, puur alleen op de oplader. Dit werkt ook niet.
Nu ben ik echter zonder opties en weet ik niet goed wat ik zelf zou kunnen doen. Ik heb overwogen om een andere batterij aan te schaffen, maar ik denk dat dit niet zal helpen omdat de laptop zonder batterij ook al niet aangaat. (dat is een vermoeden althans)

Wie heeft er verdere ideeen? Ik weet het niet meer? Zoals het er nu naar uitziet, kan de laptop weggegooid worden.

Groetjes Dennis