athlon en athlon mp wat is het verschil????

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Topicstarter
wat is het verschil tussen de athlon mp en de gewoone athlon nu eigenlijk ?????

want ik zag laatst dat er een dual athlon werd getest maar ik dacht dat alleen een athlon mp in dual kon :?

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43

Japie.G

Colour Classic

ik weet het totaal niet zeker, maar ik doe een gokje, is MP niet de MObile Processor van AMD (MP, Mobile Processor) voor laptops enzo.

gokje :?

Neem me niet kwalijk als het niet zo is.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• connected

connected

Topicstarter
een mobile processor in dual lijkt me niet :)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Athlon MP staat voor Multi processor. Dus die kan op de Tyan! De normale Athlon werkt niet met SMP en de Athlon MP dus wel!

|Specs|

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

AMD garandeerd alleen dat de Athlon MP goed werkt in een Dualmobo, de gewone Athlon garanderen ze dus niet op een goede werking icm nog zo'n niet-mp-cpu

Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de Athlon MP sneller is in dual dan de niet-mp-cpu

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

nee MP staat wel voor Multi Processor

en wat AMD zegt is ongeveer :
een AMD TB/duron werkt meestal wel in dual opstelling,
maar wij garanderen alleen een foutloos stabiel systeem als u MP processors gebruikt .......

hmmm net stond er maar 1 reply
sneller leren typen denk ik :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
De mobile Athlon heet trouwens Athlon 4 (mobile). Zie ook AMD

|Specs|

• connected

connected

Topicstarter
ja dit zag ik dus ja kan wel 2 gewoone athlons in dual zetten.

http://images.anandtech.com/reviews/chipsets/amd/760MP/16.GIF

• Abbadon
  • Laatst online: 17:04
Naast het eerder hierboven genoemde Multi Processor verhaal (en dat normale Athlons/Durons wél in een dual opstelling werken maar niet door AMD gegarandeerd) is de MP gewoon een Palomino; hij is voorzien van een betere prefetch (waardoor een 1.2MP in bepaalde gevallen zelfs beter scoort dan een 1.4) en andere Palomino zaken (welke ik niet allemaal uit m'n hoofd weet)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Laatst online: 17:04
Op zondag 09 september 2001 21:17 schreef DETONATORX het volgende:
ja dit zag ik dus ja kan wel 2 gewoone athlons in dual zetten.

http://images.anandtech.com/reviews/chipsets/amd/760MP/16.GIF
D'r loopt er hiero zelfs eentje rond (Sundead geloof ik) met twee normale 1.4's in dual opstelling.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Japie.G
  • Laatst online: 22:43

Japie.G

Colour Classic

had ik het toch ff mis hee, ik dacht mobile processor, maar jullie hebben uiteraard gelijk, de athlon 4, dies mobile! Sorry, maar ik d8 laat ik eens replyen :)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
De athlon MP is voor zover ik weeet een met palomino core. Zoek even op tweakers.net dus niet op GoT.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op zondag 09 september 2001 21:29 schreef ShereKahn het volgende:
had ik het toch ff mis hee, ik dacht mobile processor, maar jullie hebben uiteraard gelijk, de athlon 4, dies mobile! Sorry, maar ik d8 laat ik eens replyen :)
De mobile is een Athlon 4 mobile. De MP is een Athlon 4 MP en de gewone Athlon wordt de Athlon 4.

M.a.w. ze gaan allemaal Athlon 4 heten, AMD maakt alleen onderscheid met "mobile" "MP" of geen toevoeging.

I think, therefor I am.....I think.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
MP is idd uitgerust met SMP instructies, maar ik heb twee "ordinaire" athlon proc's, doet het ook prima, maar bij gelijke kloksnelheid is de MP idd sneller dan een reguliere athlon, dat klopt...

* Sundead wacht totdat er rond de 2 ghz mp proc's zijn, dan maar es kijken naar een upgrade :)

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Athlon 4 : AMD Processor met K7 Palomino core.

Athlon 4 Mobile = mobiele processor.
Athlon 4 MP = Athlon MP = Gegarandeerde Multi Processor CPU
Nieuw uitkomende Thunderbird met Palomino core = Athlon XP = Single processor versie van de MP die het over het algemeen ook gewoon in MP opstellingen doet...

XP, is het niet mooi gekozen... ZUCHT!!!

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Op maandag 10 september 2001 10:07 schreef Ricochet het volgende:

[..]

De mobile is een Athlon 4 mobile. De MP is een Athlon 4 MP en de gewone Athlon wordt de Athlon 4.

M.a.w. ze gaan allemaal Athlon 4 heten, AMD maakt alleen onderscheid met "mobile" "MP" of geen toevoeging.
Was het niet zo:
mobile: Athlon 4
Dual: Athlon MP
desktop: Athlon XP

en dat zijn dus allemaal Palominos. :9~

/edit
damn, tik tak, tik tak

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:24

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

En nog een groot verschil;

check je saldo maar :P

Dit komt omdat de Athlon MP stabieler draait.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Kippenijzer

Kippenijzer

Het lekkerste is dat de MP 1K2 (12x100) in bepaalde gevallen even snel of sneller is als de TB1400 (10,5x133) En de nieuwe versies die uit gaan komen zijn de TB met palomino (Athlon XP) core, da's fijn, maar vooral dat de MP nu uit gaat komen op 1533 (11,5x133MHz) die dus hopelijk duidelijk sneller zal zijn :-)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

is het ook zo dat de Mp's op 266MHz werken?
met ddr etc

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Kippenijzer

Kippenijzer

Lees mijn reacite hierboven, de huidige MP werken met 100MHz DDR (200MHz dus) en de nieuw uitkomende zullen met 133MHz DDR werken, vertalend naar 266MHz :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eheh jah..ik zag et wel..maar wou ff zeker weten :P
(mag toch wel hahah)

ik zit zelf een beetje te tobben, maar goed... ik denk dat voor mij een single wel emer boeiend is..(voor men portomonnee dan)

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
maar wat is nu het verschil waarom de ene (MP) altijd goed draait in dual en waarom een gewone athlon(TB) niet gegaradeerd kan worden.

maw. wat is het technische verscil tussen die 2 behalve dat de ene een andere core heeft.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Tyan Tiger MP met 2 XP processoren, is stabiel genoeg, gewoon niet OC-en, maar dat doe je toch ook niet met 2x een MP processor...

• Kippenijzer

Kippenijzer

Zodra de nieuwe uit zijn, hebben ze dezelfde core... De Spitfire wordt ook uitgebracht, dat IS een Duron, maar dan met de stelling dat hij MP compatible is... Volgens mij zal er straks ook hooguit 0,01% verschil zitten tussen de MP en de XP, behalve dat bedrijven de (duurdere) MP zullen kopen... 1 instructiesetje, wat nooit gebruikt wordt ofzo? Waarschijnlijk enkel dat het Athlon 4's zijn die in de fabriek in MP opstelling stabiel zijn bevonden, en de andere TB's worden daarop niet getest, maar blijven verder identiek...

P.S. Bovenstaande is een wilde gok, maar het lijk mij logisch, van de Duron/Spitfire is waar verder :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah..veel en ik ook zeer zeker verlliezen soms wat werkelijkheid uit het oog.

Et klopt.. veel is inderdaad opgeblazen. MAar voro deze site
(tweakers..onderand een begrip geworden) maakt het wel uit

Als mensen neit willen overclocken en het maximale eruithalen is veel van deze dingen niet nodig (zoals artic silver - dure coolers etc)

soms zijn de niet-oc'ers (zolas ik) ff de weg kwijt en leven zich dan helemaal in..

dat je voor 500 meer slechts een paar fps omhoog gaat.. (zoals die test tussen de geforce 3 etc)

(ik heb et hier over de kleine verschillen)

M.a.w (zonder slechte bedoelingen >:) ) Velen worden verblind door alle "technologie" en door mooie woorden terwijl vaak/soms (hangt van product af) de verschillen geneens zo groot zijn terwijl je wel ineens veel moet neerleggen ipv van een iets "mindere" onderdeel

• afterburn
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Op maandag 10 september 2001 14:14 schreef Kippenijzer het volgende:
Lees mijn reacite hierboven, de huidige MP werken met 100MHz DDR (200MHz dus) en de nieuw uitkomende zullen met 133MHz DDR werken, vertalend naar 266MHz :)
*kuch*bullshit*kuch* ;)

Zowel de AthlonMP 1.0GHz als de 1.2GHz zijn hebben een fsb van 266DDR. En ikke zeker weten, wan ik heb er 2 :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op maandag 10 september 2001 14:22 schreef Kippenijzer het volgende:
Zodra de nieuwe uit zijn, hebben ze dezelfde core... De Spitfire wordt ook uitgebracht, dat IS een Duron, maar dan met de stelling dat hij MP compatible is... Volgens mij zal er straks ook hooguit 0,01% verschil zitten tussen de MP en de XP, behalve dat bedrijven de (duurdere) MP zullen kopen... 1 instructiesetje, wat nooit gebruikt wordt ofzo? Waarschijnlijk enkel dat het Athlon 4's zijn die in de fabriek in MP opstelling stabiel zijn bevonden, en de andere TB's worden daarop niet getest, maar blijven verder identiek...

P.S. Bovenstaande is een wilde gok, maar het lijk mij logisch, van de Duron/Spitfire is waar verder :)
Spitfire is gecastreerde thunderbird.
Morgan is gecastreerde palomino (dataprefetch, iets koeler, SSE )

de castratie is een gevierendeelde Level2 Cache. 256Kb ->64Kb

en Spitfire & morgan heten allebei Duron maar de spitfire loopt tot 950 en de morgan helemaal aleen op 1ghz en in de toekomst hoger.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Het mooie van overklokken is dat je voor veeeel minder geld ook je extra FPS haalt!!
Mijn videokaart is al vet oud (G-Force 256 met SDRAM) maar ipv 4000 3Dmarks haal ik nu 6000 na wat geknutsel.
Mijn geheugen haalt nu 600/615 MB/sec ipv iets van 400/450.
Ik heb een 1GHz AMD die op 1,55GHz loopt, scheelt ook vet veel centen en het probleem dat ik elke half jaar nieuwe onderdelen koop!

Verwijderd

Oeps verkeerde topic, sorry :)

Verwijderd

Het mooie van overklokken is dat je voor veeeel minder geld ook je extra FPS haalt!!
Mijn videokaart is al vet oud (G-Force 256 met SDRAM) maar ipv 4000 3Dmarks haal ik nu 6000 na wat geknutsel.
Mijn geheugen haalt nu 600/615 MB/sec ipv iets van 400/450.
Ik heb een 1GHz AMD die op 1,55GHz loopt, scheelt ook vet veel centen en het probleem dat ik elke half jaar nieuwe onderdelen koop!

• pdxnet96
  • Laatst online: 31-05-2025
Dus geen nieuwe borden alles past nog op de huidige moederborden ???

En Sdram machines ???

Ja ja ja Nee !!

Pagina: 1