stroom rondcirculeren door 2 meters

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeaup
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-10-2024
Goedemiddag,

Ik heb wilde ideeën en ben niet heel technisch op het gebied van elektrotechniek, maar ik weet dat er hier mensen zijn die daar veel meer verstand van hebben..

Stel:
Ik neem een dynamisch energiecontract en mijn buurman neemt een vast energiecontract.

Hoe sluit ik onze twee huizen op elkaar aan op een dusdanige veilige wijze dat ik de elektriciteit van het net kan afnemen door mijn meter bij een lage prijs en die via een kabel (inclusief omvormer o.i.d.) weer tegen zijn vaste terugleververgoeding terug kan leveren door zijn elektriciteitsmeter aan datzelfde net?

Aan wat voor componenten moet ik gaan denken om dit technisch mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:23

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dan zal je een omschakelaar moeten plaatsen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

in het kort : niet !
Dit ga je niet aan de nen waarden laten voldoen zonder je complete meterkast opnieuw te bedraden en laten keuren. en ik weet vrij zeker dat in je stroom contract ook iets staat over het delen van stroom met je buren.

Lang verhaal. dan moet je hele huis allebei de bronnen aan een soort dubbelgevoede ups hangen, en dan afhankelijk van wat het goedkoopst is, 1 van de 2 bronnen met een relais afschakelen.

[ Voor 93% gewijzigd door heuveltje op 30-04-2024 14:21 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Begin je eerst maar eens af te vragen of dat wettelijk of volgens het contract met de leverancier mag. Ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 11:23

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dat is niet veel anders dan een 2e allocatie punt en zo handelen, praktisch is het niet. Of het wel/niet mag.. geen idee.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In het kort: een kabel
In het lang: het mag niet

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeaup
@heuveltje

Waarom kan ik dan wel spanning en stroom opwekken met mijn zonnepanelen en die door mijn eigen meter naar buiten drukken wanneer er meer opgewekt wordt dan er gebruikt wordt?

Ik ben geneigd om te denken dat je middels een transformator/omvormer en of diode's oid een spanningsverschil zou kunnen opwekken en je door de diode als 'terugslagklep' de stroom kan sturen naar de andere meter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-06 10:11
Maak anders even een afspraak met een fraude advocaat. Die kan je haarfijn inzicht geven in wat het je gemiddeld gaat kosten, en wat voor aantekening er achter je naam komt te staan bij de politie, energiemaatschappijen, en energie leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeaup
Uiteraard weet ik dat geen enkele leverancier dit zal goedkeuren wanneer ze hierachter komen, maar de redenen waarom dit in mij opkomt zullen duidelijk zijn.. #moneyglitch

Vraag me af of dit ergens in een contract gedefineerd staat trouwens.
Je hebt m.i. een contract waarin prijsafspraken staan, hoe je aan die stroom komt is toch niet relevant?
Al laat ik een dieselgenerator draaien in de achtertuin en verkoop ik (tegen dik verlies) die stroom terug..

We kopen bij de een, verkopen het aan de ander..

[ Voor 56% gewijzigd door Jeaup op 30-04-2024 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:44

de Peer

under peer review

Jeaup schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:20:
uiteraard weet ik dat geen enkele leverancier dit zal goedkeuren, maar de redenen waarom dit in mij opkomt zullen duidelijk zijn.. #moneyglitch
Dus je weet dat het niet mag, maar je wil het toch weten?

Je kunt wel zelf een 2e slimme meter (SAP) nemen. Dat is wat ik hier thuis heb. Ik heb zowel een vast contract als een dynamisch contract en ik kan schakelen tussen die twee.

Je mag simpelweg geen stroom verkopen aan anderen, want jij bent geen energieleverancier en/of netbeheerder.

[ Voor 32% gewijzigd door de Peer op 30-04-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeaup
Correct.
Het is een hersenspinsel en ik zat te denken over hoe je dit los van alle morele bezwaren en kanttekeningen v.w.b. veilige installatietechniek, technisch mogelijk zou kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
zet in beide huizen een 100kwh accu.
1 laad je op via het goedkoopste tarief. is hij vol dat moet hij los gekoppeld worden van de meter
en aangekoppeld aan meter 2.

op dat moment koppel je accu 2 aan het goedkopen tarief, zodat deze kan laden.

wel moeten de systemen altijd gescheiden zijn vanelkaar. dus meter1 en meter2 mogen nooit contact hebben

dat is mijn 5 min gedachte gang... (heb nog geen koffie op, dus garantie tot ik op enter druk)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Jeaup schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:25:
Correct.
Het is een hersenspinsel en ik zat te denken over hoe je dit los van alle morele bezwaren en kanttekeningen v.w.b. veilige installatietechniek, technisch mogelijk zou kunnen maken..
technisch is het niet zo moeilijk, gewoon een omschakelaar plaatsen van 40 euro. daar kun je dan mee schakelen.

puur hypothetisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jeaup schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:19:
@heuveltje

Waarom kan ik dan wel spanning en stroom opwekken met mijn zonnepanelen en die door mijn eigen meter naar buiten drukken wanneer er meer opgewekt wordt dan er gebruikt wordt?

Ik ben geneigd om te denken dat je middels een transformator/omvormer en of diode's oid een spanningsverschil zou kunnen opwekken en je door de diode als 'terugslagklep' de stroom kan sturen naar de andere meter..
Omdat je daarvoor een teruglever contract afsluit, en dat door een gecertificeerde electricien word opgeleverd. Al word dat lastiger als je de eis "zonder onderbreking" daaraan toevoegt.

technisch is dit best wel te maken. al zou ik niet weten hoe transformators en diodes in dat verhaal gaan passen. Maar contractueel en vanuit de installatie normen zie ik zo snel niet hoe je dit wilt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:25
vergeet niet dat je belasting betaald over inkoop van stroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeaup
de Peer schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:23:
[...]

Dus je weet dat het niet mag, maar je wil het toch weten?

Je kunt wel zelf een 2e slimme meter (SAP) nemen. Dat is wat ik hier thuis heb. Ik heb zowel een vast contract als een dynamisch contract en ik kan schakelen tussen die twee.

Je mag simpelweg geen stroom verkopen aan anderen, want jij bent geen energieleverancier en/of netbeheerder.
Volgens mij ben ik en vele met mij dat dus wel, om de BTW terug te krijgen voor de zonnepanelen moest iedereen destijds toch bij de belastingdienst melden dat ze energieleverancier zijn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:51
Je zal inderdaad iets moeten doen met diodes of AC>DC>AC. Je neemt in dat laatste geval een acculader op de ene aansluiting met een accu ontlader op de andere aansluiting, daar tussen zit te batterij en je hebt dan nog een derde lader/ontlader combi nodig om de huizen op aan te sluiten.

Je mag alleen geen fysieke connectie tussen twee meters maken en alle pogingen om dat toch te doen komen uit op fraude. In geval van fraude rekent de energiemaatschappij vaak met een geschat verbruik als boete. Dat verbruik schatten ze op de volgende manier:
Aansluiting(in kW) x 24 x 365 x tarief per kWh. Bij een 17kW aansluiting (3x35A) is het dus 17*24*365*30 cent. Net geen 50k per jaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Jeaup schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:27:
[...]

Volgens mij ben ik en vele met mij dat dus wel, om de BTW terug te krijgen voor de zonnepanelen moest iedereen destijds toch bij de belastingdienst melden dat ze energieleverancier zijn geworden?
nee je was 'ondernemer voor de BTW'. dat is wat anders dan een energieleverancier :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeaup
de Peer schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:28:
[...]

nee je was 'ondernemer voor de BTW'. dat is wat anders dan een energieleverancier :+ :D
Ja, maar het is toch aannemelijk om te denken dat ik geen haringverkoper ben geworden door zonnepanelen :P

Enige dat ik kan worden met zonnepanelen is stroomleverancier en uitzichtverpester :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeaup
jadjong schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:27:
Je zal inderdaad iets moeten doen met diodes of AC>DC>AC. Je neemt in dat laatste geval een acculader op de ene aansluiting met een accu ontlader op de andere aansluiting, daar tussen zit te batterij en je hebt dan nog een derde lader/ontlader combi nodig om de huizen op aan te sluiten.

Je mag alleen geen fysieke connectie tussen twee meters maken en alle pogingen om dat toch te doen komen uit op fraude. In geval van fraude rekent de energiemaatschappij vaak met een geschat verbruik als boete. Dat verbruik schatten ze op de volgende manier:
Aansluiting(in kW) x 24 x 365 x tarief per kWh. Bij een 17kW aansluiting (3x35A) is het dus 17*24*365*30 cent. Net geen 50k per jaar. :P
Batterij is een goede optie inderdaad!
Echter dan krijg je weer te maken met degradatie, laadtijden etc.

Ik zoek natuurlijk naar de wijze waarop je met het grootst mogelijk vermogen in een zo kort mogelijke tijd stroom van de ene naar de andere meter kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:51
De batterij zit er tussen als buffer voor piekjes en dalen, De lader en ontlader kan je samen met de batterij in hetzelfde kroonsteentje duwen waardoor ze 1:1 laden en ontladen, met daartussen het conversieverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 11:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit is gevaarlijk maar vooral illegaal: dit gaat op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.