Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weset92
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-05 10:14
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Nieuwe tv van 75-77"

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
2500-3000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Ik zou mijn huidige philips 65" oled 754 willen vervangen. Omdat het beeld net te klein is voor te gamen qua afstand + alsmaar nieuwe dode pixels. In mijn vorige woning was deze qua afstand voldoende. Maar nu met een afstand van iets meer dan 5m in woonkamer + combinatie leeftijd waarschijnlijk ;( heb ik problemen om onderscheid te maken bij drukke games.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

- LG G3 77": voor helderheid in een woonkamer met veel licht

- Samsung 95c 75": voordeel connectbox. Is iets gemakkelijker te gebruik doordat er maar 1 kabel in de muur loopt naar het meubel. Samsung heeft ook iets goedkopere versies zoals 90c,92c en 93c. Deze hebben niet de connect box maar opzich is dit geen groot nadeel want dan is de prijs gunstiger. Maar hebben deze andere beeldeigenschapen zoals minder beeldkwaliteit?

Verder op de TV zal een ps5, apple tv 4k en sonos arc aangesloten worden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Nu kijk ik vooral naar oled tv's. Maar zijn er ander qled of miniled tv's die ook uitstekend zijn in deze maat. Want hoe verhouden deze tegen een oled van 5j geleden? Doordat de prijs van een miniled/qled soms gunstiger zijn dan kan ik misschien opteren voor nog een maatje groter naar de 85".

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
Wanneer je eenmaal self emitting gewend bent is het in de regel lastig om terug te keren naar LCD.

Naast meer HDR impact biedt een S95C gegarandeerd een tweede generatie QD-OLED paneel in tegenstelling tot de S9xC varianten zonder one connect box.

Met het gestelde budget en de kijkafstand zou ik eerder naar een LG 83C3 kijken wanneer meer HDR impact of de one connect box geen harde eis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Eens met @Freshouttheoven , ik zou voor die kijkafstand zeker een 83C3 overwegen :)