Wheelforce Microtronic 1816 werking?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:55
Recent een banden balanceer apparaat gekocht, een Wheelforce Microtronic 1816 uit +-1990, om zelf banden te kunnen vervangen. Er zit helaas geen manual bij en ook online kan ik niks relevants vinden over hoe het moet werken. Alles wat ik wel kan vinden is of veel ouder of veel recenter...

De uitdaging is het volgende, wat is de functionaliteit van de Q knop? En hoe calibreren je dit apparaat? Iemand die hiermee, of iets soortgelijks, heeft gewerkt en dat nog weet?

De andere functionaliteit, dus waar lood plaatsen en hoe dat wordt aangegeven, lijkt in ieder geval wel goed te gaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUopAB859Dgwi6X3f1ml9nbZb9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQvFNVZphuf4saOQu2E1Kv8U.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69FBDNGoNNi88dhRlBT8X30Fgbw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y8RgDq6naxEYACNZNY3gYwXz.jpg?f=user_large

Mocht dit het verkeerde subforum zijn dan alvast mijn excuses!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 15:27

4x2

lộn xộn quá

Het calibreren doet niet heel veel meer dan de uitgang van de (waarschijnlijk Piezo) sensoren zodanig calibreren dat de juiste hoeveelheid lood wordt aangegeven. De locatie waar dit geplaatst moet worden hoort het geen invloed op te hebben, evenals wanneer het wiel gebalanceerd is (0gram = 0gram)

Dus probeer een wiel te balanceren, kijk of je het in 3 rondes of minder goed krijgt, zo ja: geen calibratie nodig.
Je kunt evt nog wel een redelijk idee krijgen voor de evt afwijking door het wiel na het balanceren 180 graden te draaien op de as, de waarheid zal vervolgens wel ergens in het midden liggen ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:55
Check. Bedoeling is wel om het in 1x goed te doen natuurlijk. Voor nu werkt het zoals verwacht, maar weet ik simpelweg niet wat de Q knop doet en hoe dit apparaat te calibreren mocht dat nodig zijn tzt. Mocht je daar meer over weten hoor ik dat graag! Misschien is het ook helemaal niet nodig, maar de functionaliteit is daar en ben benieuwd hoe het werkt/wat het doet :)