Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpelweg; de laatste games op ultra spelen. Ik wil spellen zoals Horizon Forbidden West, Ghost of Tsushima, Cyberpunk 2077 en Red Dead Redemption 2 op ultra kunnen spelen. Voor mij is het belangrijk dat dit de komende 4/5 ook nog mogelijk is bij nieuwere spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel zit ik op een budget van 3100 - 3500 inclusief een nieuwe monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een Samsung 870 mee van mijn oude build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een GPU in de range van de 4080 Super. 7800X3D staat ook vrijwel vast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwa GPU wil ik een Nvidia gpu hebben, aangezien ik gebruik wil maken van DLSS en RTX. Processor blijft bij AMD voor de prijs/kwaliteit verhouding. Voor mijn SSD heb ik gekozen voor Samsung, ik heb daar goede ervaringen mee heb. GPU wil ik het liefst wel van Gigabyte, MSI, EVGA, ASUS en niet de (voor mij) onbekendere merken zoals INNO3D en PNY
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 32 GB RAM, 34" OLED scherm, minimaal 16 GB VRAM.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb daar geen ervaring in en heb er ook geen behoefte aan.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een second opinion op de build dat ik samengesteld heb. De build is deels samengesteld van onderdelen gevonden in de best buy guides. Ik sta er voor open om eventueel duurdere onderdelen in mijn pc te stoppen als de performance verbeterd, zo lang dit in de budget past. Ook sta ik open voor goedkopere onderdelen als het weinig verschilt met de huidige samengestelde build.
PSU heb ik gekozen op aanrader van een vriend. Het komt uit de psu tier list. Als er een goedkopere en gelijkwaardige merk is dan sta ik daar zeker voor open. (Ik weet dat 1300W een beetje overkill is
).
Monitor is gekozen door recommendations vanuit Tweakers en Hardware Unboxed. Voornaamste reden voor deze keuze is dat Dell expliciet op hun website aangeeft dat er 3 jaar garantie is voor burn-in, samsung geeft dit bijvoorbeeld niet aan.
Ik heb begrepen dat alles net hoort te passen in de case. Ik probeer te voorkomen dat ik de XL versie moet nemen, aangezien het een stuk groter is. Mocht het toch een twijfelgeval worden, dan ben ik wel bereid om naar de XL versie te gaan.
Simpelweg; de laatste games op ultra spelen. Ik wil spellen zoals Horizon Forbidden West, Ghost of Tsushima, Cyberpunk 2077 en Red Dead Redemption 2 op ultra kunnen spelen. Voor mij is het belangrijk dat dit de komende 4/5 ook nog mogelijk is bij nieuwere spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel zit ik op een budget van 3100 - 3500 inclusief een nieuwe monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een Samsung 870 mee van mijn oude build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een GPU in de range van de 4080 Super. 7800X3D staat ook vrijwel vast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwa GPU wil ik een Nvidia gpu hebben, aangezien ik gebruik wil maken van DLSS en RTX. Processor blijft bij AMD voor de prijs/kwaliteit verhouding. Voor mijn SSD heb ik gekozen voor Samsung, ik heb daar goede ervaringen mee heb. GPU wil ik het liefst wel van Gigabyte, MSI, EVGA, ASUS en niet de (voor mij) onbekendere merken zoals INNO3D en PNY
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 32 GB RAM, 34" OLED scherm, minimaal 16 GB VRAM.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb daar geen ervaring in en heb er ook geen behoefte aan.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een second opinion op de build dat ik samengesteld heb. De build is deels samengesteld van onderdelen gevonden in de best buy guides. Ik sta er voor open om eventueel duurdere onderdelen in mijn pc te stoppen als de performance verbeterd, zo lang dit in de budget past. Ook sta ik open voor goedkopere onderdelen als het weinig verschilt met de huidige samengestelde build.
PSU heb ik gekozen op aanrader van een vriend. Het komt uit de psu tier list. Als er een goedkopere en gelijkwaardige merk is dan sta ik daar zeker voor open. (Ik weet dat 1300W een beetje overkill is
Monitor is gekozen door recommendations vanuit Tweakers en Hardware Unboxed. Voornaamste reden voor deze keuze is dat Dell expliciet op hun website aangeeft dat er 3 jaar garantie is voor burn-in, samsung geeft dit bijvoorbeeld niet aan.
Ik heb begrepen dat alles net hoort te passen in de case. Ik probeer te voorkomen dat ik de XL versie moet nemen, aangezien het een stuk groter is. Mocht het toch een twijfelgeval worden, dan ben ik wel bereid om naar de XL versie te gaan.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 355,- | € 355,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4080 SUPER GAMING OC 16G | € 1.139,- | € 1.139,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 139,17 | € 139,17 |
| 1 | Monitors | Alienware AW3423DWF Zwart | € 910,01 | € 910,01 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 86,80 | € 86,80 |
| 2 | Ventilators | Noctua NF-A12x25 PWM chromax.black.swap, 120mm | € 30,- | € 60,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 115,90 | € 115,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Prime GX-1300 | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 164,99 | € 164,99 |
| Totaal | € 3.349,77 | |||