Beste Tweakers leden,
Laatste tijd ben ik me aan het verdiepen in zonnepanelen installeren voor mijn woning. Ik heb hier en daar al wat huiswerk gedaan en wil eigenlijk al offerte 3 ondertekenen. Maar ik vroeg me af of dat inderdaad nu het beste deal is voor mijn situatie. Dus ik zou graag jullie mening willen horen voordat ik mijn krabbeltje eronder zet. Aangezien tweakers beetje onafhankelijk partij is en de verkopers alleen hun eigen product aansmeren als beste. Het plan is om deze zonnepanelen onder de dakkapel te laten zetten op het zuid-westen. De string omvormer lijkt mij vooralsnog nu het beste keuze omdat ik weinig last heb van schaduw, alleen dakkapel? en ook rekening houden met dat string omvormer makkelijker te vervangen zijn en de meerprijs niet echt waard is. Maar ik heb in mijn vergelijking het toch mee genomen want misschien hebben jullie andere mening hierover? Hieronder een lijst met de verkregen offertes
Alvast bedankt voor het meedenken!!:fill(white):strip_exif()/f/image/bafyEPagSj6FNlzZDHbiQl73.png?f=user_large)
Sorry voor lelijke foto, het lukt mij niet om een betere foto te maken dan dit.
/f/image/1PbWi4LzaVWLdCMxo8g4F5fJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mGqvkl4ZCPFOB6U2nCer6siG.png?f=fotoalbum_large)
Zuid-holland
Laatste tijd ben ik me aan het verdiepen in zonnepanelen installeren voor mijn woning. Ik heb hier en daar al wat huiswerk gedaan en wil eigenlijk al offerte 3 ondertekenen. Maar ik vroeg me af of dat inderdaad nu het beste deal is voor mijn situatie. Dus ik zou graag jullie mening willen horen voordat ik mijn krabbeltje eronder zet. Aangezien tweakers beetje onafhankelijk partij is en de verkopers alleen hun eigen product aansmeren als beste. Het plan is om deze zonnepanelen onder de dakkapel te laten zetten op het zuid-westen. De string omvormer lijkt mij vooralsnog nu het beste keuze omdat ik weinig last heb van schaduw, alleen dakkapel? en ook rekening houden met dat string omvormer makkelijker te vervangen zijn en de meerprijs niet echt waard is. Maar ik heb in mijn vergelijking het toch mee genomen want misschien hebben jullie andere mening hierover? Hieronder een lijst met de verkregen offertes
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/bafyEPagSj6FNlzZDHbiQl73.png?f=user_large)
Sorry voor lelijke foto, het lukt mij niet om een betere foto te maken dan dit.
/f/image/1PbWi4LzaVWLdCMxo8g4F5fJ.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
rond de 2.2m x 6mSchaduw
dakkapel en mogelijk van schoorsteen?Jaarverbruik
2200kWh+-Huidige elektriciteitsaansluiting
3x230VBudget en doel
max 4.5k via lening van warmtefonds. zelfvoorziening, kosten bezuinigen, energielabel verhogenWie gaat het project uitvoeren
installateur. Ik ben total niet technisch...Bijhouden van data
met P1/home wizardReeds verkregen offertes
/f/image/mGqvkl4ZCPFOB6U2nCer6siG.png?f=fotoalbum_large)
Regio
Zuid-holland