Samsung Travel adapter op echtheid controleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heb via bol een samsung travel adapter gekocht, zag pas na bestellen dat dit niet bij bol direct gekocht is maar via een tweede webshop.

Maar goed, er staat dat het een originele adapter is, alleen bij ontvangs pakketje zat de adapter niet in het doosje maar in een plastic seal (om makkelijker en goedkoper te versturen, goed prima verder)

Alleen valt mij op dat de tekst op de achterkant niet helemaal netjes uitgelijnd is maar een beetje scheef geprint is. Hoewel minimaal viel mij dit wel meteen op.

Nu ga ik dus toch twijfelen of dit een echte oplader is of gewoon een namaak oplader.

Is er een mogelijkheid om dit ergens te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:26

weebl

YARR!

Vaak hebben neppe adapters allemaal hetzelfde serienummer. Zoek daar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als de tekst scheef geprint is en er geen originele verpakking aanwezig is dan is de kans groot dat je een namaak exemplaar hebt gekocht. Ik zou hem lekker terugsturen als je zeker wil zijn van een originele Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
weebl schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:01:
Vaak hebben neppe adapters allemaal hetzelfde serienummer. Zoek daar eens op.
Kan er niks over vinden (SN: R37WBDX10PASEA)
Het gewicht klopt wel als ik op youtube kijk, de neppe hebben een slechte print en wegen een stuk minder.

De print zelf is gewoon scherp alleen scheef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kan je wat scherpe foto's plaatsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Ik heb zelf een paar maanden terug een officiele Samsung adapter gekregen direct van Samsung zelf. Kan je hierbij melden dat deze niet in plastic seal gewrapped zat. Dat alleen al roept vraagtekens op bij mij op de echtheid van deze adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:06
2 weken geleden samsung adapter tegelijk gekocht met a55, van samsung webshop.
Adapter is niet gesealed, doosje wel.
Dus, als ze de adapter gesealed opsturen hebben ze OF zelf een sealapparaat OF het ding is nep.

In ieder geval terugsturen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:25:
Kan je wat scherpe foto's plaatsen? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m944_51OoMun70icJ6c7IOS61KU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tb00jOrbd59ILqtFxutbj0OS.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto is de scheve uitlijning alleen niet heel duidelijk te zien die ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Sir_Lion schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:37:
Ik heb zelf een paar maanden terug een officiele Samsung adapter gekregen direct van Samsung zelf. Kan je hierbij melden dat deze niet in plastic seal gewrapped zat. Dat alleen al roept vraagtekens op bij mij op de echtheid van deze adapter.
dit hebben ze gedaan om het makkelijker te versturen, op de voorkant zit een stickertje (zodat het door de brievenbus past)

Geen idee of het originele doosje dikker is dan een brievenbus pakje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:23

OMD

Dit is een origineel exemplaar zover ik kan zien.

[EDIT]
Er hoort wel een doosje om heen te zitten, ik zei eerst van niet. Dit zal dan inderdaad gedaan zijn vanwege de verzendkosten.

Bron is trouwens mezelf. Ik kan originele Samsung spullen bestellen bij onze leveranciers :)

[ Voor 95% gewijzigd door OMD op 30-04-2024 12:36 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:29:
Dit is een origineel exemplaar zover ik kan zien.

[EDIT]
Er hoort wel een doosje om heen te zitten, ik zei eerst van niet. Dit zal dan inderdaad gedaan zijn vanwege de verzendkosten.

Bron is trouwens mezelf. Ik kan originele Samsung spullen bestellen bij onze leveranciers :)
Vanwaar dan de print die niet helemaal recht staat, je zou dit niet verwachten bij een bedrijf als Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:23

OMD

Ligt linksonder iets lager dan rechts? Dat zie ik namelijk ook op de productfoto's van onze leverancier.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

Reptile209

- gers -

OMD schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:34:
Ligt linksonder iets lager dan rechts? Dat zie ik namelijk ook op de productfoto's van onze leverancier.
Als je aan de onderkant kijkt (tekst t.o.v. de rand er onder op de foto van TS), lijkt dat wel zo denk ik.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Heb je hier wat aan?
YouTube: Samsung fast charger real vs fake. How to spot original Samsung phon...

Wellicht dat iemand een 100% zeker originele oplader heeft en hiervan een foto kan maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Ruzor op 30-04-2024 13:48 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:34:
Klopt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Ruzor schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:45:
Heb je hier wat aan?
YouTube: Samsung fast charger real vs fake. How to spot original Samsung phon...

Wellicht dat iemand een 100% zeker originele oplader heeft en hiervan een foto kan maken.
Ja die had ik ook gezien, alleen is het daarbij wel heel duidelijk aangezien de print slecht is en het gewicht veel lager is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Moet ik vanavond even witte oplader fotograferen (ben nu niet thuis).

Zal ook het doosje fotograferen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

dr86 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:51:
[...]

Ja die had ik ook gezien, alleen is het daarbij wel heel duidelijk aangezien de print slecht is en het gewicht veel lager is.
Het huisje lijkt wel breder bij die van jou. Ook als je het vergelijkt met deze afbeelding:
https://www.mytrendyphone...er-265047p.html#gallery-6

Daarbij moet wel worden gezegd dat de hele indeling van de print anders is.

Hier dezelfde vraag:
https://www.reddit.com/r/...samsung_25w_charger_fake/

De QR-code doet het in ieder geval: GH44-03055A-R37WBDX10PASEA.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruzor op 30-04-2024 13:59 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OS9N-fTwnt_u_mRA0iVljtt2ALw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QuBwij1xqEWGtGNPDjiS7py.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-7_eg189HiMtmKLI3770SPwAZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQG5HiiB6AIqj1JMOO5QxUWv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RURLenIXw4nNHzSZ4zWeRJYVQqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SfevSrP8Gg8Znot3fRlAlaNt.jpg?f=fotoalbum_large

Gewicht 53.8 gram
Opvallend: de letters zijn in relief, te klein om te voelen welke letter maar wel goed merkbaar

[ Voor 22% gewijzigd door 99ruud99 op 30-04-2024 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03
Deze adapters zijn heel goed als Bulk (= zonder doosje) te krijgen. Heb ze zelf ook, want het scheelt vaak best geld. Doosje moet je ook betalen natuurlijk. Is dus niet persé gelijk een nep adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Bedankt voor de reacties, denk dat de kans wel groot is dat het om een echte samsung lader gaat.

Jammer dat Samsung zelf geen reactie wil geven hierop:
Helaas kunnen wij hier geen uitspraken over doen, je zult dit na moeten vragen bij de verkoper. Wij raden je altijd aan om via onze site te kopen: https://bit.ly/3cqlWOL of een derde partij die onze producten verkoopt. ^Linda
Tja een verkoper zal altijd zeggen dat het een origineel product is.
Pagina: 1