Recent een nieuwe TV en Sonos Ray gekocht maar er gaat iets mis tijdens de installatie. Er komt namelijk geen geluid uit de Sonos. Het is een simpele set-up waarbij de TV wordt verbonden met de Sonos Ray d.m.v. een meegeleverd optische kabel.
Kunnen jullie helpen met troubleshooten
De TV en Sonos zijn niet stuk
Settings
Er zijn twee audio settings op de TV:
1) Optical Out Device
2) Optical Out Device + TV speaker
Als ik de TV op optie 1 zet - geen geluid (zowel niet op TV en ook niet uit de Sonos)
Als ik de TV op optie 2 zet krijg ik wel geluid uit de TV, maar niet uit de Sonos
Signaal
In de Sonos App zit een optie "TV-installatie" Dan vraagt de App om de optische kabel aan te sluiten.
Helaas krijg ik dan een error "Geen signaal gedetecteerd, controleer of de optische kabel goed is aangesloten".
Op de Sonos heb ik al een factory reset gedaan en geeft hetzelfde resultaat.
Ik weet niet zo goed hoe ik nu verder kan troubleshooten. Ideën?
Edit: ik heb de plastic beschermkapjes van de optische kabel verwijderd.
Kunnen jullie helpen met troubleshooten
De TV en Sonos zijn niet stuk
- installatie van Sonos Ray via standaard Sonos app. Ray is ook beschikbaar en muziek e.d. afsprelen via spotify kan ook gewoon.
- de TV geeft ook gewoon audio via de TV
Settings
Er zijn twee audio settings op de TV:
1) Optical Out Device
2) Optical Out Device + TV speaker
Als ik de TV op optie 1 zet - geen geluid (zowel niet op TV en ook niet uit de Sonos)
Als ik de TV op optie 2 zet krijg ik wel geluid uit de TV, maar niet uit de Sonos
Signaal
In de Sonos App zit een optie "TV-installatie" Dan vraagt de App om de optische kabel aan te sluiten.
Helaas krijg ik dan een error "Geen signaal gedetecteerd, controleer of de optische kabel goed is aangesloten".
Op de Sonos heb ik al een factory reset gedaan en geeft hetzelfde resultaat.
Ik weet niet zo goed hoe ik nu verder kan troubleshooten. Ideën?
Edit: ik heb de plastic beschermkapjes van de optische kabel verwijderd.
[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 30-04-2024 11:45 ]