TV lift smart maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 21:40
Hoe kun je een afstandsbediening van een tv lift smart maken zodat je deze ook via Wifi evt. kan bedienen
...

Het merk van de lift weet ik niet. Ik heb deze een jaar of 3 a 4 geleden gekocht maar ben alle documentatie kwijt. Niet aangeschaft via Ali maar de lift komt wel uit het verre China. Ik neem aan dat de afstandsbediening van het RF type is want de motor bevindt zich in het voetenbord en dus onzichtbaar voor IR signalen. Het apparaat is niet wifi voorbereid. Ik moet dus op 1 of andere manier de afstandsbediening kunnen klonen om deze bijvoorbeeld via Tuya te kunnen bedienen. Ik maak gebruik van KlikaanKlikuit en Tuya maar via beide software/hardware lukt het me niet om de ab te koppelen.
...

Ik heb al dagen internet afgestruind om na te gaan of ik mijn lift ergens zie zodat ik wellicht het merk kan achterhalen. Dat gaf geen oplossing. Daarna heb ik gekeken of er hardware-oplossingen zijn en heb maar 1 ding gevonden dat wellicht zal helpen: https://www.expert4house....ing-ir-rf-wifi-universeel
Maar zoals je kunt zien is deze niet voorradig. Daarna heb ik op internet nog naar een eventuele andere leverancier gezocht maar ik kom het apparaat nergens anders tegen dan bij 'expert4house'. Dit is een Italiaans warenhuis. Dus vraag ik me af of dit ding überhaupt wel bestaat. En bij Trustpilot krijgt dit warenhuis een 1-ster bij de enige Nederlandse koper omdat het product nooit was geleverd.

Kent iemand dit apparaatje of weet je wellicht hoe ik de lift toch op een andere manier smart kan maken?
...

Beste antwoord (via HendrikJD op 30-04-2024 09:17)

• LevelBoss
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een soortgelijk apparaat als de hardware-oplossing waar jij aan refereert is de BroadLink RM4 pro. Die is goed verkrijgbaar. Zelf geen ervaring met dit model en de RF-optie, maar ik heb een BroadLink RM4 mini prima werkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:30
Ik gok dat je zoiets nodig hebt: http://www.rfxcom.com/

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LevelBoss
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een soortgelijk apparaat als de hardware-oplossing waar jij aan refereert is de BroadLink RM4 pro. Die is goed verkrijgbaar. Zelf geen ervaring met dit model en de RF-optie, maar ik heb een BroadLink RM4 mini prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:39

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op de remote of ontvanger is wellicht de frequentie vermeld? 433 of 868 MhZ? Dan kun je met een esp8266 en bijpassende rf-tranceiver een sniffer maken om het signaal op te vangen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
Dank voor de reacties. Ik ben kennelijk niet goed aan het zoeken geweest want ik geef nu hetzelfde zoekargument in en krijg meerdere mogelijkheden. Het apparaatje waar ik naar zocht bestaat inderdaad en wordt op buitenlandse webwinkels wel aangeboden. Kosten zijn erg laag dus als dat niet werkt ga ik verder zoeken. Van RFXCOM heb ik wel gehoord maar of dat gaat werken? In ieder geval zal ik het resultaat hier laten weten. Heb hem (Tuya R2) besteld en zou met 5 dagen geleverd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
Thijsmans schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:02:
Op de remote of ontvanger is wellicht de frequentie vermeld? 433 of 868 MhZ? Dan kun je met een esp8266 en bijpassende rf-tranceiver een sniffer maken om het signaal op te vangen.
Helaas, zowel op de motor als op de afstandsbediening zie ik geen frequentie staan. Mocht het 868 MHz zijn dan gaat mijn oplossing sowieso niet werken omdat dat alleen op 315 en 433 Mhz werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
LevelBoss schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:48:
Ook deze vond ik maar deze is niet aan te sturen door Tuya (of KaKu). Tenminste dat wordt niet vermeld. Reden waarom ik eerst de Tuya R2 probeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:55

The Zep Man

🏴‍☠️

Ken je niemand die een Flipper Zero heeft die je kan lenen? Die kan met diens sub-Ghz radio luisteren op de bekende frequenties en zaken opnieuw afspelen. Zo kan je snel prototypen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
Helaas. Niemand die ik ken die over een Flipper Zero beschikt. Maar ik wacht eerst maar even de R2 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvgnl
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-11-2024
@HendrikJD Is het uiteindelijk gelukt? Ik heb inmiddels de BroadLink RM4 Pro maar het lijkt erop dat deze de afstandsbediening van de lift niet leert. Hopelijk kun jij mij op weg helpen.
Pagina: 1