Windows Server 2022 Bridge icm NIC-teaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 15:38
Goedenavond,

Ik heb een probleem met een windows 2022 standaard server.

De server heeft meerdere netwerk aansluitingen:
2 x 10Gbit fiber
4 x 1Gbit koper.

Nu hebben we een NIC-team aangemaakt welke gebruik maakt van de 2 x 10Gbit fiber voor redundantie. Op deze bond hebben we diverse interfaces toegevoegd met hun eigen VLAN. Onder netwerkadapters krijgen we dan netjes:
- bond.111
- bond.222

waarbij 111 en 222 de VLAN betreft.

VLANS werken ook gewoon prima en kunnen gebruikt worden.

Nu zit er een specifiek netwerk apparaat aangesloten op de 1Gbit koper. We zouden graag die interface bridgen met de bond.222 zodat alle devices op vlan 222 er bij kunnen.

Nu is dat bij Linux echt super makkelijk maar bij Windows lijkt deze simpele taak gewoon niet te werken. Als ik via netwerk interfaces de adapter bond.222 en de 1Gbit interface selecteer, rechtermuisknop en create bridge gaat het volledig fout.

Er komt een popup tevoorschijn dat de bridge aangemaakt wordt, maar die verdwijnt nooit meer. Hij blijft maar zeggen even geduld. Gevolg onder server beheer verdwijnt ook de kop NIC-teams en na een restart werkt heel netwerking niet meer.

Ik heb al een complete reinstall geprobeerd, andere drivers maar niks helpt. Ik heb bijna het gevoel dat de normale bridges niet samenwerken met NIC-teams. Alleen daar kan ik ook weinig over vinden.

Hoe kan ik een VLAN interface op de BOND bridgen met een fysieke andere port?

Alvast enorm bedankt.