Ik zie mijn gestolen iPhone bewegen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskop09
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-05-2024
Drie weken geleden is mijn iPhone 15 Pro gestolen. Nu zie ik via 'Zoek mijn iPhone' dat mijn iPhone in Marokko is. De telefoon blijft zich bewegen in en rondom een woonhuis. Nu heb ik de telefoon al opgegeven als gestolen en de inhoud gewist via 'Zoek mijn iPhone', alleen blijft het zeer frustrerend dat er iemand rondloopt met mijn mobiel en dat ik het nog kan zien ook. Is er niet een instantie of iets dergelijk die het uitschot die steelt aanpakt? Al is het maar om te zorgen dat niemand iemand anders dezelfde ellende overkomt als wat mij is overkomen. (telefoon 1 dag uit en eerste dag op vakantie, gejat en op hele smerige wijze.)

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
je kan een privedetective inhuren, of aangifte doen bij marokkaanse politie, maar dat had je meteen op vakantie moeten doen.
Die politie straft iets harder dan de Nederlandse...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kees van der Spek!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:00

Aiii

何これ

Gewoon genieten van je nieuwe telefoon die je kocht van je reisverzekeringsuitkering en just let it go. Er gaat je nog wel meer onrecht overkomen tijdens je leven, maar het slechtste wat je kunt doen is erin blijven hangen. Het is maar een telefoon, after all. Even vervelend en nu weer verder.

Om je vraag te beantwoorden: nee, er is niets dat je kunt doen, de internationale politie gaat geen geld en tijd investeren in een gestolen telefoon. Maar voor zover ik weet is je telefoon weinig bruikbaar zolang hij gekoppeld is aan je eigen account, dus wat dat betreft is ie alleen goed voor onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Via iCloud als gestolen/verloren aanmerken, want jij ziet hem nog in “Zoek mijn iphone”.

En apparaat “wissen”.

[ Voor 13% gewijzigd door Falcon op 29-04-2024 21:58 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41
Wat let je om je eigendom persoonlijk te komen ophalen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een Iphone pro die je hebt gewist kan toch niet meer gebruikt worden?

Waarom zou iemand die opladen en ermee gaan lopen? Om de ezel te imponeren?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:00:
Een Iphone pro die je hebt gewist kan toch niet meer gebruikt worden?

Waarom zou iemand die opladen en ermee gaan lopen? Om de ezel te imponeren?
CarPlay op je ezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskop09
99ruud99 schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:45:
je kan een privedetective inhuren, of aangifte doen bij marokkaanse politie, maar dat had je meteen op vakantie moeten doen.
Die politie straft iets harder dan de Nederlandse...
Diefstal heeft niet plaatsgevonden in Marokko, maar in Spanje. Toen was mijn telefoon een week uit en nu steeds zichtbaar in Marokko. Dat de Marokkaanse politie harder straft, ben ik mijzelf van bewust. Vandaar hoopte ik dat er nog wat aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
Heb je aangifte gedaan in Spanje? Zonee, je kan het als og doen maar doen ze wrs niets meer mee.

Zoja, je hebt je best gedaan, nu kan je niets meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskop09
Aiii schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:54:
Gewoon genieten van je nieuwe telefoon die je kocht van je reisverzekeringsuitkering en just let it go. Er gaat je nog wel meer onrecht overkomen tijdens je leven, maar het slechtste wat je kunt doen is erin blijven hangen. Het is maar een telefoon, after all. Even vervelend en nu weer verder.

Om je vraag te beantwoorden: nee, er is niets dat je kunt doen, de internationale politie gaat geen geld en tijd investeren in een gestolen telefoon. Maar voor zover ik weet is je telefoon weinig bruikbaar zolang hij gekoppeld is aan je eigen account, dus wat dat betreft is ie alleen goed voor onderdelen.
Telefoon / geld gaat het mij niet om. Maar zolang dit soort klere.... er zo makkelijk mee weg komen, probeer ik er nog wat aan te doen. Het is niet alleen een telefoon die je kwijt bent, maar geeft je ook allemaal gezeik. Zeker als je je telefoon nodig hebt. Daarnaast was niet alleen mijn telefoon weg, maar ook iemand zijn hele koffer en dat op dag 1 van je vakantie. Daan werk je heel hard voor je vakantie en wordt door z'n .... verpest. Vandaar mijn woede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Laat het los, laat het gaan...

Je kan natuurlijk een ticket boeken naar Marokko, maar dat gaat ook het gewenste resultaat opleveren

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kaaskop09 schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:35:
s er niet een instantie of iets dergelijk die het uitschot die steelt aanpakt? Al is het maar om te zorgen dat niemand iemand anders dezelfde ellende overkomt als wat mij is overkomen. (telefoon 1 dag uit en eerste dag op vakantie, gejat en op hele smerige wijze.)

Bij voorbaat dank!
Heet die niet... De politie? :) Indien gekocht met een CC, dan kan die wellicht wat betekenen! Dit is ook een goede waarschuwing voor mij, aangezien ik eind Mei ook een iPhone 15 Pro wil scoren en in Juni paar dafen weg ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:44
Maar als het toestel gelocked is zou hij toch niet gebruikt moeten kunnen worden? En als ze hem wel hebben weten te wipen naar fabrieksinstellingen of het logicboard hebben vervangen is het weer gek dat de oud-eigenaar hem nog kan zien. Als hij al in september is gejat, dan is ook de reservebatterijcapaciteit voor FindMy wel leeg, dus ze blijven hem opladen.

Vind het wel een interessante casus: hoe kan dit. Ik zou hem zeker nog even niet wissen uit de iCloud en even aankijken. En blijven zieken met via iCloud geluidjes afspelen....

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 30-04-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-05 11:19
Als je hem op afstand hebt gewist en als gestolen hebt gemeld kunnen ze er niets mee doen. Wrs ligt hij ergens in een huis waar ze hem dus wel nog af en toe opladen en met de WIFI verbonden hebben.

Tja wat kan je eraan doen.. vrij weinig tenzij je zelf op pad gaat. Gezien je al een ander toestel hebt zou ik het lekker zo laten. Apple komt straks met een update dat als een iPhone als gestolen is gemeld je hem ook niet meer voor onderdelen kan gebruiken, want dan werkt het scherm niet meer nadat hij wordt overgezet op een ander toestel. Dan zal de diefstal ook forst afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 17:57
Dennisdn schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:45:
[...]

Vind het wel een interessante casus: hoe kan dit. Ik zou hem zeker nog even niet wissen uit de iCloud en even aankijken. En blijven zieken met via iCloud geluidjes afspelen....
TS heeft hem gewiped waardoor er niks meer op staat. Volgens mij kun je het toestel dan wel openen en eventueel verbinden met Wifi maar verder niet activeren.

Of TS heeft zijn CC niet afgeschermd vanaf het lockscreen waardoor de dief de telefoon met wifi kon verbinden.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:45:
[...]

Maar als het toestel gelocked is zou hij toch niet gebruikt moeten kunnen worden? En als ze hem wel hebben weten te wipen naar fabrieksinstellingen of het logicboard hebben vervangen is het weer gek dat de oud-eigenaar hem nog kan zien. Als hij al in september is gejat, dan is ook de reservebatterijcapaciteit voor FindMy wel leeg, dus ze blijven hem opladen.

Ja lastig te zeggen omdat we alleen de info van de OP hebben.

Maar misschien is het wissen niet goed doorgekomen, gebruiken ze hem als veredelde iPod touch ofz of hebben ze de pincode geraden/achterhaald, geen idee.

Als alle stappen goed gevolgd zijn en doorgevoerd naar de iPhone dan had dit niet kunnen gebeuren. Dus ergens is er een kink in de kabel gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:03
Je kunt je telefoon toch niet meer tracen in Zoek mijn iPhone als deze volledig gewist is? Diegene die de telefoon heeft kan de telefoon niet activeren, maar that's it zo ver ik weet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wellicht is je telefoon de komende maanden op vakantie in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

kaaskop09 schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:35:
[...]

Diefstal heeft niet plaatsgevonden in Marokko, maar in Spanje. Toen was mijn telefoon een week uit en nu steeds zichtbaar in Marokko.
Grote kans dat dit toestel reeds doorverkocht is. Oftewel de huidige eigenaar weet het mogelijk niet eens.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:40:
Je kunt je telefoon toch niet meer tracen in Zoek mijn iPhone als deze volledig gewist is? Diegene die de telefoon heeft kan de telefoon niet activeren, maar that's it zo ver ik weet?
Het iCloud slot blijft bestaan als je het toestel wist en (uiteraard) niet uit je account verwijderd.
Vandaar dat ik persoonlijk verwacht dat er iets anders aan de hand is, want anders was het toestel immers niet meer te traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
hdtracer schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:15:
Als je hem op afstand hebt gewist en als gestolen hebt gemeld kunnen ze er niets mee doen.

ligt hij ergens in een huis waar ze hem dus wel nog af en toe opladen en met de WIFI verbonden hebben.
Hoe ga je een gelocked device op een wifi netwerk aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Dennisdn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:57:
[...]

Hoe ga je een gelocked device op een wifi netwerk aanmelden?
Na het resetten moet je verbinding met WiFi maken om de iPhone te activeren. Dan krijg je dus een melding dat de iPhone gelocked is maar kan je wel de locatie zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nmGVb6b/ios-17-iphone-14-pro-lock-screen-activation-lock.png

[ Voor 30% gewijzigd door hdtracer op 01-05-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
hdtracer schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:10:
[...]

Na het resetten moet je verbinding met WiFi maken om de iPhone te activeren. Dan krijg je dus een melding dat de iPhone gelocked is maar kan je wel de locatie zien.
Maar een gelockd device kun je niet resetten, laat staan op een wifi aanmelden.

In gelockte stand kan ie wel via andere iDevices met FindMy in verbinding blijven en zijn locatie doorgeven. Maar waarom zouden ze hem dan aan de lader in leven houden…

Daarom vind ik de casus zo interessant :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 01-05-2024 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdtracer
Dennisdn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:13:
[...]

Maar een gelockd device kun je niet resetten, laat staan op een wifi aanmelden.

In gelockte stand kan ie wel via andere iDevices met FindMy in verbinding blijven en zijn locatie doorgeven. Maar waarom zouden ze hem dan aan de lader in leven houden…

Daarom vind ik de casus zo interessant :)
Zeker dat je een gelocked device kan resetten ;) zet hem in DFU modus en zet er nieuwe software op via b.v. 3Utools. Bij het instellen moet je met wifi verbinden om hem te activeren waarna hij weer gelocked wordt.
Geen idee waarom ze om blijven opladen.. al werkt de zoek mijn iphone functie ook aardig lang op een lege accu. Hij blijft dan locatie doorgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door hdtracer op 01-05-2024 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hdtracer schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Zeker dat je een gelocked device kan resetten ;) zet hem in DFU modus en zet er nieuwe software op via b.v. 3Utools. Bij het instellen moet je met wifi verbinden om hem te activeren waarna hij weer gelocked wordt.
Dit idd, maar restoren via DFU en dan met Wifi erachterkomen dat het toestel een iCloud lock heeft rijmt niet bij “blijft zich bewegen” zou je zeggen. Want dat doe je als heler 1x en als je dan weet dat er een iCloud lock actief is blijf je dat ding niet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Blijft bewegen - mijn vermoeden is dat dit gaat via het Find My netwerk.

Daar heb je geen Wi-Fi of verbinding met GSM voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Find My Netwerk met een uitgeschakelde iPhone is maar 24 uur overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:26:
Find My Netwerk met een uitgeschakelde iPhone is maar 24 uur overigens.
iPhone 15 Pro heeft geen uit-uit toch?

Als ik mijn 15 Pro Max uitschakel staat er netjes -
De iPhone kan worden gevonden nadat deze is uitgeschakeld.

"Met de zoek mijn-app kun je de locatie van deze Iphone zien wanneer deze verloren of gestoeln is, ook wanneer deze in de spaarstand staat of is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vorkie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:31:
[...]

iPhone 15 Pro heeft geen uit-uit toch?

Als ik mijn 15 Pro Max uitschakel staat er netjes -

[...]
Ja maar daar zit dus een limiet aan, dat bedoelde ik.
Find My after power off uses the Find My Network, which is a crowd-sourced service. Your phone keeps Bluetooth enabled for 24 hours after it is powered off, so any other phone that comes within 30 feet of your phone will sense it and notify Apple’s Find My server of its location. But this depends on another late-model phone coming close to your lost phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:35:
[...]

Ja maar daar zit dus een limiet aan, dat bedoelde ik.

[...]
Ah zo, ja duidelijk nu.

Maar goed - als ze de iPhone niet uitzetten blijft het netjes de locatie doorsturen - ook met tussendoor aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vorkie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:38:
[...]

Ah zo, ja duidelijk nu.

Maar goed - als ze de iPhone niet uitzetten blijft het netjes de locatie doorsturen - ook met tussendoor aanzetten.
Maar dat is weer niet logisch, want waarom zou je een iPhone die je niet gebruikt en in een iCloud lock hangt blijven opladen? Zonder stroom is het op een gegeven moment gewoon klaar, of je hem nou uitzet en de 24 uur in werking treden of dat hij uitgaat doordat de accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:40:
[...]

Maar dat is weer niet logisch, want waarom zou je een iPhone die je niet gebruikt en in een iCloud lock hangt blijven opladen? Zonder stroom is het op een gegeven moment gewoon klaar, of je hem nou uitzet en de 24 uur in werking treden of dat hij uitgaat doordat de accu leeg is.
Dief 1 > uitzetten > heler 1 > aanzetten, werkt niet, verkopen > heler 2 > aanzetten, werkt niet, verkopen.

Blijft vaak wel in een wereldje hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vorkie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:46:
[...]

Dief 1 > uitzetten > heler 1 > aanzetten, werkt niet, verkopen > heler 2 > aanzetten, werkt niet, verkopen.

Blijft vaak wel in een wereldje hangen :)
En die wonen allemaal in dat huis in Marokko :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Als ik TS was zou ik het eens bij Apple voorleggen. Die gaan in normale gevallen natuurlijk niet achter individuele gejatte devices aan. Maar in dit geval lijkt hij én gebruikt te worden én nog in de iCloud van TS te staan. Wellicht zegt het iets over de wijze waarop men gejatte en gelockte iPhones weer nieuw leven inblazen, en dáár wil Apple vast wel iets van leren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:49:
[...]

En die wonen allemaal in dat huis in Marokko :+
Gezien het woordje - op hele smerige wijze - kan ik mij voorstellen dat het een "bende" is - dus een huis vol met deze zooi.

Maar goed, dat zijn ook aannames...

Onderwerp is eigenlijk al gesloten -
A: telefoon is gewist + geblokkeerd (niet bruikbaar)

Al het andere is teveel werk - tenzij je het waard vindt, maar dan moet je aangifte gaan doen etc etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 17:57
Dennisdn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:49:
Als ik TS was zou ik het eens bij Apple voorleggen. Die gaan in normale gevallen natuurlijk niet achter individuele gejatte devices aan. Maar in dit geval lijkt hij én gebruikt te worden én nog in de iCloud van TS te staan. Wellicht zegt het iets over de wijze waarop men gejatte en gelockte iPhones weer nieuw leven inblazen, en dáár wil Apple vast wel iets van leren....
Grote kans dat er gewoon een hoop telefoons liggen op die locatie en dat ze hopen dat de eigenaar hem uit hun iCloud haalt zodat ze hem weer kunnen activeren. Niks raars aan.

Dat de telefoon lijkt te bewegen in en rondom huis komt wss door de inaccuracy van GPS in een woning (zie je ook door de grote blauwe cirkel om de locatie heen).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja echt iets betekenen kunnen we niet voor de OP’er inderdaad. Het is meer een beetje brainstormen.

Het is vooral te hopen voor de OP dat het toestel daadwerkelijk gewist is en dat daar niet iets fout gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Overigens, als de OP mijn ticket en overnachtingen betaald wil ik er best even gaan kijken 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:50

nhanssen

QVL is non-tweakers

Je kan nog altijd het IMEI van de telefoon zelf laten blokkeren, dat zou moeten kunnen via imei.info

Spec's PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:58:
Overigens, als de OP mijn ticket en overnachtingen betaald wil ik er best even gaan kijken 😝
En dan neem je een grote cameraman mee en noem je je programma Opgelicht in het b...
Oh wacht, die is er al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:03:
[...]

En dan neem je een grote cameraman mee en noem je je programma Opgelicht in het b...
Oh wacht, die is er al :P
Hehe. Tweakers in het buitenland, laat ik mijzelf sponsoren door PME Legend, camera in een tas. Ik zie het wel zitten.

Pagina: 1