Zandstralen triple glas niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 14:59
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die triple glas hebben laten plaatsen in combinatie met melkglas.

Er hangt nogal een geschiedenis vast aan dit verhaal. Kort samengevat: HR++ geleverd terwijl er getekend was voor HR+++. Dit is ondertussen netjes opgelost. Maar tijdens het plaatsen kwamen we erachter dat het nieuwe triple glas voor in de deur, niet voorzien was van de afgesproken melkglas laag. Terwijl het verkeerde HR++ glas wel voorzien was van melkglas.

Volgens onze kozijnenboer zijn glasleverancier is het theoretisch mogelijk om triple glas te zandstralen. Maar ze doen het niet (woorden kozijnenboer).

Ik kan het me niet voorstellen dat de kozijnenboer zijn glasleverancier niet triple glas kan zandstralen, maar wel HR++ glas??

Wat is jullie ervaring? Ik vind het een nogal bijzonder verhaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:58

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Dat slaat helemaal nergens op.

Klinkt eerder als vergeten werk en proberen het af te schuiven.

De Nederbelg !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:22
Ik heb hier in mijn voordeur trippel glas waarvan de middelste glasplaat is gestraald. Volgens de leverancier (kozijnenboer) heeft dit wel een klein nadelig effect op de isolatiewaarde, maar het kan dus wel. Ik kon overigens zelf kiezen welk van de drie glaspanelen ik liet stralen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:18
Onzin, ik had triple glas in ons vorige huis, badkamerraam, het middelste raam was melkglas.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 03:05
Aa we speak gaan we juist een voordeur bestellen met gezandstraald glas (met heldere rand). Ps melkglas is meer bewerkt dan gezandstraald glas en is dus ook minder licht.

Ik weet niet welke plaat ze stralen (vergeten te vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Wie is de glasleverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
Dit staat er op de sticker. Zo te zien Semco glas en dit word bewerkt (?) door LH van der Woning Glas B.V. als ik het goed lees?

Op de website van LH van der Woning Glas staat dat ze snijden, zandstralen enz. Ik heb contact met ze opgenomen en zij geven aan dat zandstralen van triple glas geen enkel probleem is.

Het lijkt mij dat:
1. Kozijnboer besteld het glas bij van der Woning Glas
2. van der Woning Glas laat het glas leveren door Semco
3. van der Woning Glas bewerkt het glas. Snijd het op maat, zandstraalt het en zorgt dat het bij de klant word afgeleverd.
4. Kozijnboer zet het glas erin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKPPUWK6Hs3BQQN-Q6T1QNmdmIw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0wMioGe80IkSBJMgsygXCDyn.jpg?f=user_large

[ Voor 47% gewijzigd door marc181982 op 30-04-2024 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
marc181982 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:50:
[...]

Dit staat er op de sticker. Zo te zien Semco glas en dit word bewerkt (?) door LH van der Woning Glas B.V. als ik het goed lees?

Op de website van LH van der Woning Glas staat dat ze snijden, zandstralen enz. Ik heb contact met ze opgenomen en zij geven aan dat zandstralen van triple glas geen enkel probleem is.

Het lijkt mij dat:
1. Kozijnboer besteld het glas bij van der Woning Glas
2. van der Woning Glas laat het glas leveren door Semco
3. van der Woning Glas bewerkt het glas. Snijd het op maat, zandstraalt het en zorgt dat het bij de klant word afgeleverd.
4. Kozijnboer zet het glas erin.

[Afbeelding]
Semco is de glasfabriek en kan dit ook allemaal zelf.
Ik heb zelf als particulier op maat glas besteld bij Semco in Nordhorn, was geen probleem.

Misschien dat WoningGlas het zelf doet, misschien dat ze het 1 op 1 doorsluizen naar hun "partner" --> leverancier.

Hoe dan ook, ik heb ook een raam tripple glas met in het midden melkglas. Kan prima

[ Voor 3% gewijzigd door barry86 op 30-04-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
barry86 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:32:
[...]

Semco is de glasfabriek en kan dit ook allemaal zelf.
Ik heb zelf als particulier op maat glas besteld bij Semco in Nordhorn, was geen probleem.

Misschien dat WoningGlas het zelf doet, misschien dat ze het 1 op 1 doorsluizen naar hun "partner" --> leverancier.

Hoe dan ook, ik heb ook een raam tripple glas met in het midden melkglas. Kan prima
Precies dat dus! Ik bestel regelmatig glas bij Semco en die doen dat allemaal zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
@Analamoebe en @barry86 bedankt! Jullie bestellen het direct via info@semcoglas.de? Of via een andere weg?

Op de Semco website zie ik niet een optie om glas te bestellen als particulier zoals bijv. op een https://dubbelglas.nu/ website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29
Je hebt soorten vakmannen.
Bij ons hebben we 3x een nieuw raam gekregen, omdat er een kleine beschadiging in zat (1cm lang streepje in de coating) die we zelf bijna niet konden zien (moesten we op de 1e verdieping uit het raam gaan hangen om van buitenaf in de reflectie te kijken). De plaatser bij glasleverancier deed iets fout waardoor de beschadiging steeds er in zat; waar de plaatser zich uitgebreid voor verontschuldigde.

Lijkt er op dat jou leverancier het anders ziet, in plaats van toe te geven "oeps, foutje, we plaatsen het voorlopig en komen zo snel mogelijk vervangen door het juiste glas" probeert ie je te doen geloven dat het iemand anders fout is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
marc181982 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:56:
@Analamoebe en @barry86 bedankt! Jullie bestellen het direct via info@semcoglas.de? Of via een andere weg?
Ik heb via m'n werk daar contactpersonen :P
Ik zit echter meer in de specials, gelaagd/gehard materiaal al dan niet gebogen en voorzien van een zeefdruk etc.
Pagina: 1