Verschil tussen verschillende mercenary GPU.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyke
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-05 11:29
Hey all,

Super noob vraag. Ik wil een PC samenstellen en ben van plan een GeForce 4080 super te kopen. Nu zijn er verschillende merken: o.a. Asus, Gigabyte, etc.
Zijn hier grote verschillen tussen? Zo ja; welke is/zijn het beste?

Alvast bedankt.

Edit: autocorrect heeft van merken 'mercenary' gemaakt. Klinkt stoer, maar niet wat ik bedoelde;)

[ Voor 16% gewijzigd door Scyke op 29-04-2024 20:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:15
Aantal fans, max klok frequentie, dikte, grootte, geluidsproductie en stroomverbruik.

4090 is de beste op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:41
Oh ik dacht dat het over de XFX Merc ging.

Afijn, wat @99ruud99 al stelde. En in toevoeging daarop: De prijs.

Kijk in eerste instantie naar hoeveel ruimte je in je kast hebt. Sommige kaarten zijn flink langer dan 30 cm en er zijn veel behuizingen die dat gewoon niet kunnen herbergen.

Dan is het zaak de beste prestaties bij je je budget te vinden. Ik hecht meer waarde aan een stille koeler dan aan een maximale OC of maximale kermisverlichting in m'n kast. Binnen dezelfde serie zijn de overclocks eigenlijk maar geneuzel in de marge namelijk. Maar 5dB verschil is niet ongewoon.

Het belangrijkste is in ieder geval niét merkvast te zijn. Dat je goede ervaringen hebt met Gigabyte moederborden betekent niet per sé dat hun GPU's daarmee automatisch een goede keuze zijn. En dat je vorige Asus GPU de beste van de generatie was, betekent niet dat dit bij de huidige lineup nog altijd het geval is. Om maar even een paar uit de duim gezogen voorbeelden aan te halen.

Reviews lezen dus bij meerdere sites: Tweakers, Techspot en Techpowerup zijn mijn go-to's.