Voor mijn bedrijf ben ik op zoek naar een nieuwe (standaard)laptopserie. Het bedrijf bestaat uit ongeveer 25 adviseurs die worden gedetacheerd aan opdrachtgevers, voornamelijk overheden. Daar wordt veel met citrix gewerkt, dus dergelijke omgevingen moeten in ieder geval soepel draaien. Daarnaast voornamelijk officewerk en browsewerk. Op dit moment gebruiken we Dell Latitudes maar de ervaringen zijn niet al te best: ze gaan krap 4 jaar mee voordat de accu en behuizing is versleten (als ze dat al halen), zijn relatief zwaar en niet al te snel. Bovendien ook niet goedkoop. Ik verwacht dat er meer te krijgen is bij andere fabrikanten.
Hoewel ik de BBG’s altijd lees, wordt hier begrijpelijkerwijs meer op zaken ingegaan die voor ons niet relevant zijn. Daarom deze vraag in het forum.
Belangrijk om te vermelden is verder dat adviseurs altijd de keuze krijgen om voor 13” of 15” te gaan. Iets er tussenin is wat mij betreft ook handig om aan te bieden.
Wat ga je met je laptop doen?
Werken. In ons geval betekent dat veel MS office, browsen en Citrix.
Wat is je budget?
€800-€1000 per laptop.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zeker, onze medewerkers verslepen de laptops bijna elke dag. Bouwkwaliteit, gewicht en accuduur zijn dus van groot belang.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hoewel MacBooks voldoen aan goede bouwkwaliteit, laag gewicht en goede accuduur, zie ik MacOs niet als een optie omdat het niet goed samenwerkt met systemen van opdrachtgevers en medewerkers het niet gewend zijn.
Verder dus matige ervaringen met Dell.
Los daarvan geen voorkeur.
Hoewel ik de BBG’s altijd lees, wordt hier begrijpelijkerwijs meer op zaken ingegaan die voor ons niet relevant zijn. Daarom deze vraag in het forum.
Belangrijk om te vermelden is verder dat adviseurs altijd de keuze krijgen om voor 13” of 15” te gaan. Iets er tussenin is wat mij betreft ook handig om aan te bieden.
Wat ga je met je laptop doen?
Werken. In ons geval betekent dat veel MS office, browsen en Citrix.
Wat is je budget?
€800-€1000 per laptop.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zeker, onze medewerkers verslepen de laptops bijna elke dag. Bouwkwaliteit, gewicht en accuduur zijn dus van groot belang.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hoewel MacBooks voldoen aan goede bouwkwaliteit, laag gewicht en goede accuduur, zie ik MacOs niet als een optie omdat het niet goed samenwerkt met systemen van opdrachtgevers en medewerkers het niet gewend zijn.
Verder dus matige ervaringen met Dell.
Los daarvan geen voorkeur.