Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_s
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo,

Hoop dat er hier iemand is die me verder kan helpen. Ben al een tijdje als externe actief bij een bedrijf waarbij we de afspraak hebben dat er een 3 maanden termination notice is. So far, so good.

Nu vraag ik me het volgende af. Het contract is op 12/3/2022 ingegaan en opzegging komt nu binnen. Per wanneer gaat deze opzegging dan lopen? Per de nieuwe maand? of per vandaag?

Letterlijke tekst: Either party is entitled to terminate the agreement after the initial term as described in article 5.2, subject to three calendar month's notice and without this resulting in liability for compensation. Termination of this Agreement must be given in writing with a three month's notice period.

Dus als ik vandaag een mail krijg (29/4) gaan de 3 maanden nu in, of per 12/5?

Daarnaast, moet een geschreven termination letter door iemand komen die deze mag versturen (lees tekenbevoegd is?).

Alvast bedankt. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33
Alleen op basis van wat je hebt gequote, dan gaan de drie maanden per vandaag in. Anders zou er iets moeten staan per eerste van de maand oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:46
Er staat per kalendermaand, ik neem aan dat je 1 mei bedoelt ipv 12 mei (ik snap hem al, je refereert aan je startdatum, maar die is totaal niet relevant). Lijkt mij dat het dan per 1 mei in gaat dus per 1 augustus afloopt.

Verder vraag ik me af in hoeverre dit een probleem is? Mijn inhuur contracten hebben 1 maand opzegtermijn (gelukkig maar).

@Hielko is het niet met me eens zie ik...

Ik vraag me af of die 2 dagen nu zo'n groot issue zijn op die 3 maanden periode...

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 29-04-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33
jongetje schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:38:
Er staat per kalendermaand, ik neem aan dat je 1 mei bedoelt ipv 12 mei (ik snap hem al, je refereert aan je startdatum, maar die is totaal niet relevant). Lijkt mij dat het dan per 1 mei in gaat dus per 1 augustus afloopt.

Verder vraag ik me af in hoeverre dit een probleem is? Mijn inhuur contracten hebben 1 maand opzegtermijn (gelukkig maar).

@Hielko is het niet met me eens zie ik...

Ik vraag me af of die 2 dagen nu zo'n groot issue zijn op die 3 maanden periode...
Bij nader inzien wil ik mijn antwoord wijzigen, per calendar maand wordt veelal ook uitgelegd als per de eerste van de maand volgens mijn 1 minuut google skills... maar is natuurlijk wat meer ambigu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_s
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Top, dank je wel - bevestiging van mijn gedacht.

Nu deze nog :-). Daarnaast, moet een geschreven termination letter door iemand komen die deze mag versturen (lees tekenbevoegd is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ja en nee, hij mag ook namens iemand die leesbevoegd is worden verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:44
Ik lees hem als 1 mei.
Verder maakt het mij vrij weinig uit van wie het komt. Ik vraag aan de manager wel of het klopt, zo ja stuur ik een bevestiging voor de ontvangst en per wanneer ik stop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:46
Maakt toch niet uit wie hem verstuurd? Of wil je er een juridisch geschil van maken?

Ik zou vooral vragen waarom ze het je niet eerst met je besproken hebben. En op zoek gaan naar een nieuwe opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veay
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-05-2024
Kalendermaand lees ik als 1 mei. Wel jammer dat ze het niet met je besproken hebben.
Pagina: 1