Laptop effectief dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonWave
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 18:11
Hallo iedereen,

Mijn Windows laptop is ineens gestopt met werken, het is een acer Swift 3 van 2019. Heb hem zonet open gemaakt en deze ruikt verbrand, ik heb het vermoeden een condensator doorgebrand, wat denken jullie hiervan?

Gelukkig net 2 maanden geleden een MacBook gekocht maar een Windows laptop erbij kan handig zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NY_-geNvdEgZYcrjS1zyJygLzaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIlbRszwKze5rAetIGVBXcWj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat ziet er lelijk uit ja. Nu is het zo dat, door iemand met ervaring, zo'n condensator of weerstand vervangen kan worden. De vraag is alleen, heeft de klap nog andere onderdelen geraakt. Als je iemand kent die het leuk vind om dit soort dingen uit te vlooien da zou je wat tijd er aan kunnen wagen. Anders, tsja...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:14

TMV

Ziet er uit als een voedingscircuit. Vraag is of het beperkt is gebleven tot de componenten of dat ook de pcb deels beschadigd is. Zou in ieder geval zowel de IC als het gruis aan de "zwarte" kant vervangen.

De andere vraag is de reden waarom het IC is overleden, als dat een vage kortsluiting is ergens anders op de PCB kun je wel het component vervangen maar heb je kans dat hij er alsnog weer uitfikt.

Edit: snel even opgezocht welk device het waarschijnlijk is:

Datasheet

Lijkt erop dat hij er aan de kant van de VIN en PGND pinnen uit is geklapt.

[ Voor 22% gewijzigd door TMV op 30-04-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Daarnaast is het handig dat de solder pads nog intact zijn. Ook dat is te fixen, maar dan heb je nog: Waarom kwam de magic smoke er uit.
Zoals @TMV al zei, het kan zo weer uitfikken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonWave
Dankjewel allemaal voor de reactie, aangezien ik toch een MacBook heb alsook nog een oude Windows laptop van het werk ga ik de defecte laptop niet vervangen, ik haal de SSD en ram eruit en hij gaat in de vuilbak, bedankt voor het ophelderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:02

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonWave
Ja het containerpark ( recyclagepark voor NL ) bedoel ik natuurlijk hè, was maar snel gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:30
Toch nog wel interessant voor (reparatie) onderdelen natuurlijk.
Scherm , accu, enz..
Ik wel hem best daarvoor overnemen hoor. :)

Soms valt het nog te herstellen , of valt het erg tegen.

[ Voor 55% gewijzigd door The_Doman op 30-04-2024 17:31 ]

Pagina: 1