Toon posts:

Probleem met het compileren van een Servlet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic al zegt heb ik een probleem met het compileren van een Servlet in Java, nu komt dit omdat hij de packages javax.servlet.* niet kan vinden, maar na veel gezoek op het internet en op GoT kan ik dus gewoon niks vinden, iedereen op het internet vertelt dat ik in Windows2000/XP in de Environment Variables wat moet zetten en dat doe ik, maar nog steeds niks. Ik denk eigenlijk dat ook hier het probleem zit, ik denk dat ik iets fout doe bij die Environment Variables wat verkeerd doe. Wat er moet staan is in iedergeval:
set CLASSPATH=c:\tomcat\lib\server.jar;c:\tomcat\lib\jasper.jar

Hopelijk weet iemand hier antwoord op
Alvast Bedankt

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59

drice

Loading...

Bij mij doet ie het als je gewoon die .jar file include.
En je zit zeker op de HvU :)

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Verwijderd

Topicstarter
ja zit er ook op, maar heb jij win2k en zo ja, hoe had je dat gedaan dan, misschien doe ik het toch helemaal verkeerd met die Environment Variables en voor het compileren gebruik je dan gewoon javac?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
code:
1
javac -classpath c:\watjewiltenzo iets.java

Werkt het dan wel? Geef trouwens ook altijd . op als een classpath. (en waarom zie ik in je voorbeeldje server.jar en jasper.jar maar geen javax :? )

Classpath setten doe je in Win2000 overigens door in Control Panel voor System te kiezen, tabblad Advanced en vervolgens voor Environment Variables. Voeg CLASSPATH als user variable toe. (misschien was dit al lang duidelijk, maar je geeft niet echt veel info over wat wel en wat niet lukt...).

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nog steeds niet, het probleem is gewoon als ik javax.servlet.* wil importeren, dan vind hij die package dus gewoon niet bij het compileren, ik heb servlet.jar bij sun gdload en daar zit javax.servlet.* in.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 09 september 2001 21:39 schreef SpyrotheButcher het volgende:
Het werkt nog steeds niet, het probleem is gewoon als ik javax.servlet.* wil importeren, dan vind hij die package dus gewoon niet bij het compileren, ik heb servlet.jar bij sun gdload en daar zit javax.servlet.* in.
En wat heb je nu precies geprobeerd? Wat vul je in voor classpath en hoe? Je kunt met
code:
1
set

zien wat je classpath nu is.

Verwijderd

Topicstarter
er staat:
code:
1
CLASSPATH = .;c:\tomcat\lib;c:\jdk1.4\bin\

Misschien is het een domme fout, maar ik ben eigenlijk een soort newbie met die Environment Variables, met win9x was het zeer makkelijk, maar met windows2k/xp wil het niet.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

voor tomcat moet je ook
TOMCAT_HOME
en JAVA_HOME
setten
(zie de manual)
verder moet je ook j2ee downloaden voor de servlet support

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 10 september 2001 09:22 schreef wasigh het volgende:
verder moet je ook j2ee downloaden voor de servlet support
Wow? Had ik dat ook moeten doen dan?

Volgens mij heb ik die niet hoor :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ja maar jij bent natuurlijk ook een held ;)

(waarschijnlijk heb je die wel, zonder het te weten)

Ik heb hem zelf apart gedownload zodat mijn IDE er mee over weg kon.
Pagina: 1