65" OLED TV voor max 1600 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 15:11
Ik zoek een?
65" OLED TV voor max 1650 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Streaming 50%, Gamen 30%, Sport 20%

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel zelf tussen de Samsung S90C en de LG C35LA. Qua prijs komen ze redelijk overeen.

De Samsung lijkt qua paneel wat beter te zijn (QD OLED), maar het is de vraag in hoeverre ik dit 'gebruik' omdat we de TV eigenlijk nooit op de hoogste helderheid hebben staan. We hebben nu een Samsung QLED van 4 jaar oud en die begint nu een zwarte vlek te krijgen onderin. Ik vind dit wel vrij snel, en daarom twijfel ik nu om voor een ander merk te gaan (dus de LG C35). Ook schijnt LG OS iets beter te zijn dan Samsung's Tizen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke TV zal het beter doen op langer termijn, qua burn-in, bouwkwaliteit etc?

[ Voor 3% gewijzigd door Nerrion op 29-04-2024 12:10 ]

Beste antwoord (via Nerrion op 29-04-2024 15:57)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Voordelen van QD-OLED zijn o.a. een betere uniformiteit en meer HDR impact. Dit gezegd hebbende is de quality control en technische ontwerp bij Samsung helaas matig.

Hierdoor haal je met een LG C3 meer zekerheid in huis, helaas hebben de nieuwste generatie WBE panelen uniformiteit issues aka ‘pink tint’, wat inhoudt dat je met name aan de linker zijde van het paneel een rozige gloed kunt zien bij witte beelden en bijv. een groenige tint bij gele beelden. Met name de 65” maat heeft hier last van, ook hierbij geldt de panel lottery en zal dit bij de ene 65” beter zichtbaar zijn dan bij een andere 65”. Verder is het afhankelijk van of het je überhaupt zal opvallen en hoe kritisch je bent.

De gemiddelde 65” WBE/ C3 eigenaar klaagt hier niet over (voor wat het waard is).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Voordelen van QD-OLED zijn o.a. een betere uniformiteit en meer HDR impact. Dit gezegd hebbende is de quality control en technische ontwerp bij Samsung helaas matig.

Hierdoor haal je met een LG C3 meer zekerheid in huis, helaas hebben de nieuwste generatie WBE panelen uniformiteit issues aka ‘pink tint’, wat inhoudt dat je met name aan de linker zijde van het paneel een rozige gloed kunt zien bij witte beelden en bijv. een groenige tint bij gele beelden. Met name de 65” maat heeft hier last van, ook hierbij geldt de panel lottery en zal dit bij de ene 65” beter zichtbaar zijn dan bij een andere 65”. Verder is het afhankelijk van of het je überhaupt zal opvallen en hoe kritisch je bent.

De gemiddelde 65” WBE/ C3 eigenaar klaagt hier niet over (voor wat het waard is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik heb een 65" C3 en ik herken zo niet wat @Freshouttheoven aangeeft. Dat wil niet zeggen dat het er niet is. Of ik heb geluk of het is me nog niet opgevallen :P (once seen, cant be unseen)

Mijn scherm had in het begin wel enorm last van banding, veel erger dan mijn oude C7. Gelukkig is dat weggetrokken na de eerste cleaning cycles door het scherm.

Erg tevreden met de C3 en een mooie upgrade vanaf mn vorige OLED

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 29-04-2024 14:06 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Waarom neem je de LG G3 niet? Die heeft een cashback en is misschien precies voor dat budget te krijgen. Dan heb je wel echt de beste TV, maar dan is het wel noodzakelijk dat je deze aan de wand hangt. Anders kun je beter bij de C3 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Hann1BaL schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:16:
Waarom neem je de LG G3 niet? Die heeft een cashback en is misschien precies voor dat budget te krijgen. Dan heb je wel echt de beste TV, maar dan is het wel noodzakelijk dat je deze aan de wand hangt. Anders kun je beter bij de C3 blijven.
De G3 doet niet mee met de cashback actie dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Nerrion schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:21:
[...]

De G3 doet niet mee met de cashback actie dacht ik?
Op de 65"G3 zit nu € 150 cashback. Die geldt nog tot en met morgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Hulleman op 29-04-2024 14:26 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
Ah thanks! Dan is de G3 alsnog rond de 1800 euro, voor mij echt te veel. Dan ga ik toch voor de C3 voor 1600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nerrion schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:37:
[...]

Ah thanks! Dan is de G3 alsnog rond de 1800 euro, voor mij echt te veel. Dan ga ik toch voor de C3 voor 1600 euro.
Helaas waren het van het weekend mooie aanbiedingen en zag ik de TV voor rond de 1875 euro en dan nog de cashback. Ik zie dat de prijzen helaas weer wat teruggeveerd zijn.

De C3 is een hele mooie TV en zou mijn voorkeur hebben boven de Samsung, maar een slechte keuze ga je met beide niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Hann1BaL schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:48:
[...]

Helaas waren het van het weekend mooie aanbiedingen en zag ik de TV voor rond de 1875 euro en dan nog de cashback. Ik zie dat de prijzen helaas weer wat teruggeveerd zijn.

De C3 is een hele mooie TV en zou mijn voorkeur hebben boven de Samsung, maar een slechte keuze ga je met beide niet maken.
De G3 zou nu met cashback rond de 1800 euro uitkomen. De G3 is inclusief beugel zag ik, dus het verschil tussen de C3 en G4 zou ongeveer 150 euro zijn. Is dit het waard denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nerrion schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:06:
[...]

De G3 zou nu met cashback rond de 1800 euro uitkomen. De G3 is inclusief beugel zag ik, dus het verschil tussen de C3 en G4 zou ongeveer 150 euro zijn. Is dit het waard denk je?
Ik heb dezelfde keuze gehad, begin deze maand en ik vond het de keuze waard.

Reden voor mij is hoe mooi de G3 aan de muur hangt. Komt nog geen vingerkootje van de muur af. Heel eenvoudig op te hangen.

Door de MLA ook een beter beeld en kan daardoor ook feller. (Ik heb m zelf ook niet op zn felste staan, maar de TV kan ook gebruikt worden op een zomerse dag n dan is de optie wel erg fijn.)

Ook de betere antireflectielaag is erg fijn.

Voor mij was het het waard. Zeker nu, want de G4 is net gearriveerd voor ongeveer 3200-3400 euro. Dan heb je wel een heel gave TV in huis voor dat geld die maar net iets minder is. De G4 kan nog feller, maar dan moet ik een solar eclipse brilletje hebben denk ik ;)

Of het het voor jou waard is, kun jij alleen beoordelen, maar alleen al hoe met speels gemak je deze TV perfect aan de muur hangt en daardoor bijna in de muur weg valt, is het voor mij al waard. Daarbij nog even de voordelen van het betere paneel er bij.

Maar als je je C3 hebt hangen, dan hangt de G3 er niet naast en heb je ook een hele mooie TV.

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 29-04-2024 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
Hann1BaL schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:13:
[...]

Ik heb dezelfde keuze gehad, begin deze maand en ik vond het de keuze waard.

Reden voor mij is hoe mooi de G3 aan de muur hangt. Komt nog geen vingerkootje van de muur af. Heel eenvoudig op te hangen.

Door de MLA ook een beter beeld en kan daardoor ook feller. (Ik heb m zelf ook niet op zn felste staan, maar de TV kan ook gebruikt worden op een zomerse dag n dan is de optie wel erg fijn.)

Ook de betere antireflectielaag is erg fijn.

Voor mij was het het waard. Zeker nu, want de G4 is net gearriveerd voor ongeveer 3200-3400 euro. Dan heb je wel een heel gave TV in huis voor dat geld die maar net iets minder is. De G4 kan nog feller, maar dan moet ik een solar eclipse brilletje hebben denk ik ;)

Of het het voor jou waard is, kun jij alleen beoordelen, maar alleen al hoe met speels gemak je deze TV perfect aan de muur hangt en daardoor bijna in de muur weg valt, is het voor mij al waard. Daarbij nog even de voordelen van het betere paneel er bij.

Maar als je je C3 hebt hangen, dan hangt de G3 er niet naast en heb je ook een hele mooie TV.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb bij 3 winkels een uiterste prijsaanvraag uitstaan en maak dan morgen op de laatste dag van de cashback actie de keuze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nerrion schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb bij 3 winkels een uiterste prijsaanvraag uitstaan en maak dan morgen op de laatste dag van de cashback actie de keuze :)
Succes en veel plezier met wat je keuze ook gaat zijn!

Oh en laat even weten wat je gekozen hebt natuurlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 29-04-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Als je de TV gaat ophangen en de G3 is maar € 150 duurder, dan zou ik voor de G3 gaan i.p.v. de C3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nerrion
@Hulleman @Hann1BaL Uiteindelijk voor de G3 gekozen. Kan deze bij Smits Arnhem ophalen voor 1900. Min de cashback kost 'ie dan 1750. Voor C3 + beugel zou ik rond de 1650 zitten, dus uiteindelijk heb ik voor 100 euro meer een betere televsie. Bedankt voor de tips hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Nerrion schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:09:
@Hulleman @Hann1BaL Uiteindelijk voor de G3 gekozen. Kan deze bij Smits Arnhem ophalen voor 1900. Min de cashback kost 'ie dan 1750. Voor C3 + beugel zou ik rond de 1650 zitten, dus uiteindelijk heb ik voor 100 euro meer een stuk betere televsie. Bedankt voor de tips hier!
Veel plezier ermee! Smits is een prima winkel, komt mijn C3 ook vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nerrion schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:09:
@Hulleman @Hann1BaL Uiteindelijk voor de G3 gekozen. Kan deze bij Smits Arnhem ophalen voor 1900. Min de cashback kost 'ie dan 1750. Voor C3 + beugel zou ik rond de 1650 zitten, dus uiteindelijk heb ik voor 100 euro meer een betere televsie. Bedankt voor de tips hier!
Gefeliciteerd en welkom bij de G3 club 8)

@Nerrion , vergeet niet op tijd de cashback in te vullen. Moet voor 5 mei.

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 30-04-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Hann1BaL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:09:
[...]

Gefeliciteerd en welkom bij de G3 club 8)

@Nerrion , vergeet niet op tijd de cashback in te vullen. Moet voor 5 mei.
Ik zag het ja, thanks! Morgen doen :)
Pagina: 1