Audio met stem bedienen

Pagina: 1
Acties:

• TheExperiment
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:20
Hallo,

Ik heb 2 raspberry pi's met elk een Hifiberry versterker, aangesloten op elk een eigen paar luidsprekers. Eén staat in de keuken en de andere in de badkamer. Op deze raspberry's staat momenteel Moode audio met Spotfy connect geconfigureerd. Ik kan in de Spotify app op mijn gsm kiezen naar welke luidsprekers hij moet spelen wat perfect werkt en wat de vriending & kinderen ook kunnen.

Ik zou nu echter graag tijdens het afspelen Spotify (en deze luidsprekers) via stem kunnen bedienen. Via Google Assistant wil het niet zo goed lukken, zeker niet omdat hij de luidsprekers niet herkent aangezien deze niet in Google Home gekend zijn. Ik kan wel zeggen 'volgend nummer' maar de herkenning is niet altijd even goed en ik moet nog altijd eerst Spotify op mijn telefoon openen en naar de juiste luidsprekers afspelen.

Ideaal zou zijn als ik gewoon kan zeggen: 'speel playlist ... in de keuken' en dan 'volgend nummer', 'luider', 'pauzeer muziek in keuken',... Het zou handig zijn als je alsnog in de Spotify app muziek & playlists kan sturen naar de boxen als je toch je gsm bij de hand hebt (is ook makkelijker voor de vriendin/kinderen omdat ze dit kennen).

Iemand hier ervaring mee?
Ik vermoed dat ik de route van Home Assistant met piCorePlayer op zal moeten gaan maar voor ik dit rabbit hole in duik had ik graag wat suggestie/ervaringen/bevestiging van de community gekregen dat deze route inderdaad gaat werken.

Alvast bedankt.