Toon posts:

Dual VP6 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een VP6 met 2 800 Mhz processors. Ik draai Win2000 professional. Nu zit ik met het probleem dat ik het idee had dat Win2000 de 2e processor niet ondersteunde, dus ik hier en daar eens vragen / lezen, en ik kwam tot de conclusie dat je bij prestaties onder taakbeheer, er 2 grafieken voor de processor moeten zijn. Maar dat is bij mij niet het geval. Ook heb ik al onder het apparaatbeheer van 'type' computer gewisseld (Naar 'MPS mulitprocessor'), maar dan moet ik de opnieuw de videokaart installeren, en doet mijn muis vreemd (lijkt alsof hij ver achteraan komt). Ik weet nu dus niet wat nog te doen. Weet iemand van jullie het ?

Groeten,

Foepe

Verwijderd

(Taakbeheer -> Beeld -> Geschiedenis van CPU -> Eén grafiek per CPU al gedaan ?) Win2k al opnieuw geinstalleerd? Als je van single naar dual proc gaat moet je zeker even opnieuw installeren :)

Verwijderd

In je bios je mps op versie 1.1 zetten ipv 1.4 (of andersom als je windows een andere versie verwacht)

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 20:57 schreef Stoned-cow het volgende:
(Taakbeheer -> Beeld -> Geschiedenis van CPU -> Eén grafiek per CPU al gedaan ?) Win2k al opnieuw geinstalleerd? Als je van single naar dual proc gaat moet je zeker even opnieuw installeren :)
deze bedoel je:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pboer/taakbeheer.jpg
:+

win2k ondersteund zeker 2 processoren ;) en als je in taakbeheer iets verandert aan je systeeminstellingen dan komt het vaak voor dat er een apparaat opnieuw geïnstalleerd moet worden oid.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 20:57 schreef Stoned-cow het volgende:
Kijk, dat is nu net het probleem. Bij mij is er maar 1 optie, en dat is 1 grafiek, alle processors, daarbij is het ook nog zo dat deze optie grijs is. Maar wie kan mij zeggen welke 'computer' ik nu moet installeren, want ik blijf dus maar experimenteren met die 'computers'. Ook had ik idd. nog niet opnieuw geinstalleerd, maar dat heb ik vanavond gedaan (ik neem aan dat gewoon opnieuw voldoende is, en dat ik niet weer kaal moet beginnen) ??? Ik heb hem inderdaad eerst met 1 proc. geinstalleerd, en later de 2e erbij gestopt, maar ik heb dus vanavond opnieuw geinstalleerd.
Ook de MPS optie in de BIOS heb ik al een keer gezet, maar dat heb ik gedaan voordat ik opnieuw installeerde, maakt dat echt veel uit denken jullie ?? En als het veel uitmaakt: kan ik dat dan verzetten zonder nog een keer opnieuw te installeren ??

Groeten,

Foepe

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Het omzetten van een Uniprocessor system naar een Multiprocessor system zonder Win2k helemaal opnieuw te installeren is niet zo simpel... Ik raad je gewoon aan om weer helemaal KAAL te beginnen... Dat is gewoon het makkelijkst...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05
niet zo simpel? tuurlijk wel simpel, je moet alleen niet MPS multiprocessor maar ACPI multiprocessor gebruiken.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Dat is onzin om het opnieuw, te moeten instaleren.
Kijk ff op je w2k cdrom :)
F:\I386\UNIPROC daar het file MP2UP.INF
Aan klikken met rechtermuis en instaleren.
Dan opnieuw opstarten en klaar !!
Heb je dual processor ondersteuning.

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

te laat :'(

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• Ro_meo
  • Laatst online: 24-08 20:19
is dit wat je zoekt :
MS Knowledgebase- How to Add Support for Multiple Processors in Windows 2000
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q234/5/58.ASP

iOS N3rd

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

wat je ook even kunt checken is, wanneer je het systeem opstart, als hij aangeeft wat voor proc(s) erin zit(ten) of daar achteraan komt te staan ,1 CPU's of ,2 CPU's. Als ie daar ook maar 1 aangeeft dan denk ik dat het tijd wordt om es terug te gaan met de procs, en btw, wat voor procs heb je Celly's of P3's ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 23:43 schreef davar het volgende:
is dit wat je zoekt :
MS Knowledgebase- How to Add Support for Multiple Processors in Windows 2000
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q234/5/58.ASP
Dat is inderdaad ook al een artikel wat ik enkele keren gelezen heb, maar ook dat helpt mij niet veel verder.

Groeten,

Foepe

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 14:25 schreef C44 het volgende:
wat je ook even kunt checken is, wanneer je het systeem opstart, als hij aangeeft wat voor proc(s) erin zit(ten) of daar achteraan komt te staan ,1 CPU's of ,2 CPU's. Als ie daar ook maar 1 aangeeft dan denk ik dat het tijd wordt om es terug te gaan met de procs, en btw, wat voor procs heb je Celly's of P3's ?
Jah, er staat gelukkig inderdaad wel ,2 CPu's, daar ligt het dus niet aan.

Groeten,

Foepe

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Installeer gewoon Windows ff opnieuw, dat is de makkelijkste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 23:41 schreef hetnet het volgende:
Dat is onzin om het opnieuw, te moeten instaleren.
Kijk ff op je w2k cdrom :)
F:\I386\UNIPROC daar het file MP2UP.INF
Aan klikken met rechtermuis en instaleren.
Dan opnieuw opstarten en klaar !!
Heb je dual processor ondersteuning.
Helaas helaas helaas, toen ik je posting zag, had ik zeer goede hoop, maar ik klikte op installeren, en er gebeurde eigenlijk ogenzienlijk weinig. Toch maar opnieuw opgestart, en vol hoop keek ik naar mijn processor metertje, maar nog steeds maar 1 metertje, en het die ene optie is nog steeds grijs. Nog meer optie's ?

Groeten,

Foepe

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 18:08 schreef Bigs het volgende:
Installeer gewoon Windows ff opnieuw, dat is de makkelijkste oplossing.
Overnieuw heb ik ook al gedaan (dus niet kaal, maar gewoon eroverheen), maar dat hielp ook niets. Ik ga dan misschien binnenkort wel even een nieuwe HDD kopen (Die heb ik toch wel nodig), zodat ik daar even een backup van mijn data op kan zetten, en dan echt helemaal kaal opnieuw installeren.

Groeten,

Foepe

• hetnet

Verwijderd

Als het goed is geeft het bios bij het opstarten aan datie twee CPU's heeft: "INTEL PIII 907 MHz (6 x 151) (2x)".

Als dat bij jou niet het geval is, dan heb je één kapotte CPU, of twee CPU's met verschillende FSB's of verschillende Vcore. (want dan doetie het ook niet)

/me heeft ook een VP6 met 2*800EB van verschillende Vcore (1,7 en 1,75) en werk wel :? , terwijl dit volgens de manual niet kan :)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Misschien heb je hier wat aan (bron: http://bp6.gamesquad.net/win2k_install.phtml):

UNIPROCESSOR TO MULTIPROCESSOR...

If you are upgrading to a second CPU it is possible to change the system from UniProcessor to Multiprocessor from within "System Properties - Device Manager"

Look under Computer and if it indicates "Uniprocessor", simply go to Properties and Update the Driver to MPS Multiprocessor (Display a list of known Driver...Show all Hardware...Standard Computer...MPS Multiprocessor PC)

WARNING!!!
This is the only type of upgrade available from within Device Manager!!
Going from UniProcessor or MPS Multiprocessor "to" ACPI Multiprocessor from within your Device Manager will cause your system to have Boot Failure on the Next
Restart!!

UNI AND MPS "TO" ACPI MULTIPROCESSOR...

Two (2) Options are available...

1) From within Windows run the Win2000 Setup
Choose UPGRADE!!
2) Reinstall Win2000 (Clean-Install)

IMPORTANT!!!
Don't forget to have your BIOS setup properly!!

• hetnet
Met Windows 2000 en dual borden 8-)
En later de 2de proc toe voegen zonder te instaleren.

Klik met rechter muis op deze computer.
dan eigenschappen.
tabblad hardware.
knopie aparaatbeheer.
picogram computer.
dan opent ie apci processor.
dubbelklik daarop
klik op stuur programa.
dan klik je op bijwerken
klik op volgende.
zoeken naar geschikt stuurprograma.
kies nu op te geven locatie.
blader nu naar map waar UNIPROC map staat.
open die, klik op mp2up.inf, en openen
klik op okee.
dan zal ie zeggen iets van heb al stuur programa.
niks van aan trekken en onderste aanvinken, klik op volgende
dan krijg je een map te zien met hal.inf of nt.inf
kies de onderste.
klik op okee of volgende.
daarna op voltooien.
dan zal ie vragen op opnieuw opstarten klik op ja.
als je nu opnieuw bent op gestart zal je zien dat je kernel weer dual is.
en ook bij windows taak beheer heb je weer twee processors

Met Windows XP pro als je opstart zegt ie nieuwe hardware gevonden, reboot zelf en je hebt twee processors.

dus dat fabeltje van alles opnieuw istaleren, dat zijn lui die der niks vanaf weten.

sorry als er typfoutjes instaan.

• hetnet
Oja dit nog, mapje met uniproc kun je vinden op je Windows 2000 cdrom......
Pagina: 1