Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Museon
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-01 14:04
Beste Tweakers,

Excuses als deze vraag in de verkeerde rubriek is gesteld.

Ik overweeg een carrièreswitch naar de ICT- of technieksector, beide vereisen Wiskunde B (niet strikt noodzakelijk, maar het vergemakkelijkt het volgen van de opleidingen).

Op het MBO heb ik niet echt exacte wiskunde gehad, omdat ik de financiële richting in BBL heb gevolgd. Nu wil ik graag mijn wiskundekennis opfrissen en verbeteren om aan een van deze opleidingen te kunnen beginnen. Mijn vraag is of de opleiding exacte wiskunde bij het LOI goed genoeg is om mijn wiskundekennis te verbeteren?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Museon op 28-04-2024 22:53)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22
Die cursus zal je vast wel op een bepaald niveau brengen - hoeveel wiskunde je echt nodig hebt is ook nogal afhankelijk van welke opleiding je echt gaat doen. Ik kan me voorstellen dat dat bij ICT richtingen veel minder is dan bij technischere richtingen.

Maar kun je niet gewoon de onderdelen die het LOI ook noemt doorwerken op https://www.khanacademy.org/math ? Scheelt weer geld.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wiskunde moet je vooral doen, doen en doen. Schrijven, schriften vol, om de opgaven uit te werken. Daar kun je een cursus voor gaan doen maar je kunt ook zelf een wiskunde methode (boek) aanschaffen, er zijn er genoeg te vinden.

Voor mijn wiskunde heb ik destijds een collega-docent gevraagd om me op weg te helpen. Daarna zelf de draad opgepakt en vaak en veel zitten schrijven, opgaven uitwerken. Uiteindelijk heb ik voor mijn wiskunde het hoogste cijfer op mijn lijst gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Museon
sypie schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:08:
Wiskunde moet je vooral doen, doen en doen. Schrijven, schriften vol, om de opgaven uit te werken. Daar kun je een cursus voor gaan doen maar je kunt ook zelf een wiskunde methode (boek) aanschaffen, er zijn er genoeg te vinden.
Repeteren is zeker belangrijk, een duwtje in de rug is wenselijk aangezien het een tijd geleden is dat ik de school bank heb gezeten.

Vandaar mijn vraag over LOI cursus "Exacte Wiskunde".

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22
Die cursus zal je vast wel op een bepaald niveau brengen - hoeveel wiskunde je echt nodig hebt is ook nogal afhankelijk van welke opleiding je echt gaat doen. Ik kan me voorstellen dat dat bij ICT richtingen veel minder is dan bij technischere richtingen.

Maar kun je niet gewoon de onderdelen die het LOI ook noemt doorwerken op https://www.khanacademy.org/math ? Scheelt weer geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
vraag even na of de instelling waar je een opleiding wil gaan volgen niet toevallig een bijspijkercursus geeft in de zomermaanden. dan leer je precies wat je weten moet voordat je met de opleiding begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:39
op welk niveau wil je de opleiding gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Museon
MikeN schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:23:

Top bedankt voor de website, ziet goed uit.
Frieda schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:53:

vraag even na of de instelling waar je een opleiding wil gaan volgen niet toevallig een bijspijkercursus geeft in de zomermaanden. dan leer je precies wat je weten moet voordat je met de opleiding begint.
Goede suggestie, ik ga contact nemen met de school en neem de link van Mike mee.
99ruud99 schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:56:
op welk niveau wil je de opleiding gaan doen?
HBO, ben leergierig, maar wil iets anders dan boekhouden en jaarrekeningen maken, 😃

[ Voor 15% gewijzigd door Museon op 28-04-2024 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:39
ik zou dan gewoon HAVO niveau wiskunde gaan doen - dat is ook het niveau dat ze verwachten van mensen die instromen.
Dan heb jij daarbovenop nog ervaringsjaren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:03
Er is in het verleden ook al een soortgelijke topic geweest: Wiskunde de basis.
Hier heb ik aangeboden eventuele wiskundeboeken te delen op niveau wat je wil/nodig hebt.
Uiteraard is Khan Academy een goed alternatief!

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Museon
Xerox schreef op zondag 28 april 2024 @ 23:46:
Er is in het verleden ook al een soortgelijke topic geweest: Wiskunde de basis.
Hier heb ik aangeboden eventuele wiskundeboeken te delen op niveau wat je wil/nodig hebt.
Uiteraard is Khan Academy een goed alternatief!
Sypie had ook een vergelijkbaar advies gegeven. Ik denk dat ik alles in deze discussie ga combineren.

Ik zal contact opnemen met de school om de meest relevante wiskundige onderwerpen te bespreken. Vervolgens zal ik de basis leggen met behulp van Khan Academy en dieper ingaan op de onderwerpen met behulp van boeken.

Bedankt allemaal 👍
Pagina: 1