De laatste loodjes in 1 post.....
We waren gebleven bij het installeren van de Z-belts en het ophangen van de gantry. Dit bleek een stuk lastiger te zijn dan ik had verwacht. Wat ik ook probeerde, de belts raakte verstopt in de Z-drives.
Uiteindelijk was de oplossing simpel. Haal de motoren los en schuif ze aan de kant zodat je met een pincet in de Z-drives kan.
Met dat uit de weg is de volgende stap de XY belts aanbrengen.
Een simpel taakje als je het al een paar keer hebt gedaan.
En voor je het weet lijkt het op een werkend printer.
Op de elektronica na dan natuurlijk.
Het is een kleine printer, dus het is goed om van te voren goed uit te meten waar alles komt. De manta is hier echt een hele goede keuze. Mainboard, pi alternatief, can board en dat allemaal in een compact pakket
Laatste blik op dit rattennest voordat ik het verstop achter de bodemplaat.
Maar eerst nog de eerste mod toevoegen. Een variant op de nevermore voor de micron+
https://github.com/Jadecky/3DPF
Altijd goed om filtratie toe te voegen wanneer je veel ABS print. En de extra airflow rond het bed is goed voor de temperatuur in de bouw kamer.
Baby's first benchy
Ben nog niet helemaal klaar met het tunen van de printer, maar ben er al wel erg tevreden over. Hij is lekker snel klaar voor gebruik: in een minuut of 30 is de printer op 45 graden. De cartographer probe werkt tot nu toe perfect. En de max acceleratie die klipper suggereerde is 30k voor zowel X als Y.
De printer staat de laatste paar dagen dan ook 12 uur per dag aan om bedankjes te printer voor onze huwelijk.
Natuurlijk zijn er ook dingen die ik op termijn zou willen veranderen. Ik weet niet zeker of het de CB1 is of het 3.5inch spi scherm dat bij de kit kwam, maar de interface voelt langzaam aan. Het scherm is trouwens een resistive touchscreen, wat sowieso niet lekker werkt.
Daarnaast ben ik niet tevreden over hoe de bambulab hotend bevestigd is. Er zit wat play in, ik heb het idee dat dit wat ghosting oplevert ver onder de 30k die ik volgens klipper moet halen en ik zie niet hoe ik het steviger kan maken. Mogelijk dat ik de rapido in de v2.4 vervang voor een dragon ace en de rapido zijn weg terug vind in de micron.