Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn 11-jarige petekind 'gamed' nu op een oude tweedehandse doos en had graag een update gehad. Voorlopig is het gebruik redelijk beperkt: Roblox en Minecraft. Ik verwacht echter dat hij binnen twee a drie jaar verdere stappen zet, dan denk ik aan fortnite en consorten of meer high-end games.
Mijn doel zou dus zijn nu een pc te bouwen die Roblox en Minecraft aankan en later voldoende uitbreidbaar is. Daarom had ik persoonlijk twee opties voor ogen:
Rond de 800€ lijkt haalbaar voor beide opties en in lijn te liggen met de BBG 1080p game systeem.
Wat verwacht je van ons?[i]
1) Is optie b een valabele denkpiste?
2) Welke van beide pistes is vanuit ervaren pc bouwers de meest logische?
For the record: het is een technische vraag, geen opvoedkundige
Mijn 11-jarige petekind 'gamed' nu op een oude tweedehandse doos en had graag een update gehad. Voorlopig is het gebruik redelijk beperkt: Roblox en Minecraft. Ik verwacht echter dat hij binnen twee a drie jaar verdere stappen zet, dan denk ik aan fortnite en consorten of meer high-end games.
Mijn doel zou dus zijn nu een pc te bouwen die Roblox en Minecraft aankan en later voldoende uitbreidbaar is. Daarom had ik persoonlijk twee opties voor ogen:
- a) Volg de BBG voor het 1080p systeem en neem het voor lief dat dat nu zwaar overkill is en binnen twee jaar al weer wat verouderd is
- b) Bouw een systeem op basis van de 7800X3D en laat hem voorlopig game op de iGPU. En prik er over twee a drie jaar een GPU bij in naar behoefte
Rond de 800€ lijkt haalbaar voor beide opties en in lijn te liggen met de BBG 1080p game systeem.
Wat verwacht je van ons?[i]
1) Is optie b een valabele denkpiste?
2) Welke van beide pistes is vanuit ervaren pc bouwers de meest logische?
For the record: het is een technische vraag, geen opvoedkundige