Vervanging MBA 2011

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:42
Ik heb een MacBook Air uit 2011 die aan vervanging toe is.

Over de verschillen tussen de M1/M2/M3 etc. is voldoende te vinden dus daar ga ik jullie niet mee vermoeien.

Wat ik me echter wel afvraag:

Destijds (2011) was er een verschil tussen een Samsung of een (minder goed) LG display bij dezelfde air.

Is er tegenwoordig nog een verschil/afrader in die trant? Of een bepaald verschil in SSD bijvoorbeeld?

Thanks!

Beste antwoord (via JimmyJoness op 01-05-2024 08:13)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@JimmyJoness Je kan met een gerust hart een nieuwe MacBook aanschaffen.

Als je er weer zo lang mee wilt doen zou ik zeker voor een M3 gaan zodat je de langste software support krijgt.

Er zijn wat sensatieverhalen over dat de M2 Machines met 256GB wat langzamere lees/schrijfsnelheden hebben in tegenstelling tot de M1 maar dat is in de praktijk niet tot nauwelijks merkbaar.

Kortom de knoop doorhakken en lekker genieten van je aankoop ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Scherm zit geen verschillen in. SSD kan wel verschil in zitten, afhankelijk van welke versie je neemt (kleinere SSD is dan trager dan de grotere versies). Is zat over te vinden, dus even googlen.

The devil is in the details.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@JimmyJoness Je kan met een gerust hart een nieuwe MacBook aanschaffen.

Als je er weer zo lang mee wilt doen zou ik zeker voor een M3 gaan zodat je de langste software support krijgt.

Er zijn wat sensatieverhalen over dat de M2 Machines met 256GB wat langzamere lees/schrijfsnelheden hebben in tegenstelling tot de M1 maar dat is in de praktijk niet tot nauwelijks merkbaar.

Kortom de knoop doorhakken en lekker genieten van je aankoop ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Heb afgelopen jaar mijn Mac book pro 2009 vervangen door een air m1. Geen seconde spijt van gehad. Dus gewoon lekker de knoop doorhakken en genieten.