Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanab
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-07 07:27
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ben op zoek naar een oplossing met één kabel voor mijn setup met drie monitoren voor mijn MacBook Pro M1 Max. Ik gebruik mijn MacBook meestal in clamshell-modus tijdens het werken. Kortom, ik ben op zoek naar een dockingstation dat ik onder mijn bureau kan monteren (hoewel dit geen strikte vereiste is, aangezien ik eventueel een beugel kan 3D-printen). Dit dockingstation moet mijn drie monitoren ondersteunen. Mijn budget is ongeveer 200 euro. Hier is de indeling van mijn monitorsetup: twee 2K Dell-schermen en één 5K LG Ultrawide (model LG 34WK95U).

Ik sta open voor suggesties en advies. Zijn er ook nog aandachtspunten of mogelijke problemen waar ik op moet letten? Ik overwoog de Dell WD22TB4, maar ik was geschrokken van het aantal problematische berichten dat ik erover vond.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:20
De M1 chip ondersteunt helaas maar 1 display. Misschien dat het wel lukt met een docking station die Displaylink ondersteunt, maar dan dien je ook speciale software te installeren.
Meer informatie kan je vinden in dit artikel

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanab
Van wat is lees is er een groot verschil tussen de m1 en m1 max. Vandaag de dag draai ik ook gewoon 3 schermen echter wel met 3 afzonderlijke usb c kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Allard schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:28:
De M1 chip ondersteunt helaas maar 1 display. Misschien dat het wel lukt met een docking station die Displaylink ondersteunt, maar dan dien je ook speciale software te installeren.
M1 en M1 Max zijn totaal verschillende chips, M1 Max ondersteunt tot 4 externe displays.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Allard schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:28:
Het gaat hier om een M1 Max, die kan er veel meer aan:

https://www.colourmylearn...1-pro-and-m1-max-systems/
If the MacBook Pro 14 or 16 is powered by the Apple M1 Max chip, the number of displays supported goes up to a whooping 6. From that, one is the internal built-in display, three are external displays up to 6K resolution at 60Hz connected via USB-C Thunderbolt 4 ports, one up to 4K resolution at 60Hz connected via HDMI2.0 port and lastly the iPad Pro as an extended display via Sidecar.
https://www.coolblue.nl/p...docking-station-120w.html

Deze zou dit aan moeten kunnen.

https://h20195.www2.hp.com/v2/getpdf.aspx/c08135041.pdf

2x 5K en 1x 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanab
Helaas is die wel beetje buiten het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41
Ik volg het topic ook, interessant voor mij.

Situatie hier is iets anders, een M1 zelf (Macbook Pro M1, geen Max), met 2x 4k schermen :)
Native werkt soms, maar valt soms qua schermen uit dus helaas ook een dock nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Ik gebruik een Dell WD19TB. Werkt prima, alleen heeft deze wel een duidelijk hoorbare fan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:33
Ik zou zeker even naar de uitvoering: Dell WD22TB4 kijken, één van de goedkopere Thunderbolt-docks die doet wat je zoekt.
Op deze pagina van Dell kun je vinden welke aansluitingen je moet gebruiken om alle beeldschermen volledig te benutten: https://www.dell.com/supp...d-608231d11cd9&lang=en-us

Edit: Dit werkt dus alleen met de M1 Max, niet met de gewone M1. Daarvoor moet je zoeken naar een dock met DisplayLink, zoals bijvoorbeeld deze: uitvoering: Dell UD22
De prestaties van DisplayLink zijn wel aanzienlijk minder dan die van "native" Thunderbolt.

[ Voor 25% gewijzigd door theblindman op 28-04-2024 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
theblindman schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:51:
Ik zou zeker even naar de uitvoering: Dell WD22TB4 kijken, één van de goedkopere Thunderbolt-docks die doet wat je zoekt.
Op deze pagina van Dell kun je vinden welke aansluitingen je moet gebruiken om alle beeldschermen volledig te benutten: https://www.dell.com/supp...d-608231d11cd9&lang=en-us
TS had die zelf al benoemd:
Ik overwoog de Dell WD22TB4, maar ik was geschrokken van het aantal problematische berichten dat ik erover vond.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
Hahn schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:52:
[...]

TS had die zelf al benoemd:

[...]
Goed punt, heb ik overheen gekeken.

@tanab: Wat de WD22TB4 ingewikkeld maakt, is dat hij zowel via Thunderbolt als via USB-C kan werken. En hoeveel schermen je aan kunt sluiten en op welke poorten hangt dus af van of je laptop USB-C of Thunderbolt ondersteunt. In het geval van je Mac gebruik je gewoon Thunderbolt, ik vermoed dat dat al veel scheelt.
Ik zou aanraden om de WD22TB4 gewoon een kans te geven, als het niet bevalt kun je 'm altijd nog terug sturen.
Zelf gebruik ik overigens naar volle tevredenheid een dock van OWC, maar dat valt ver buiten je budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41
theblindman schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:00:
[...]

Goed punt, heb ik overheen gekeken.

@tanab: Wat de WD22TB4 ingewikkeld maakt, is dat hij zowel via Thunderbolt als via USB-C kan werken. En hoeveel schermen je aan kunt sluiten en op welke poorten hangt dus af van of je laptop USB-C of Thunderbolt ondersteunt. In het geval van je Mac gebruik je gewoon Thunderbolt, ik vermoed dat dat al veel scheelt.
Ik zou aanraden om de WD22TB4 gewoon een kans te geven, als het niet bevalt kun je 'm altijd nog terug sturen.
Zelf gebruik ik overigens naar volle tevredenheid een dock van OWC, maar dat valt ver buiten je budget :)
Welke gebruik je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Vooral omdat dit de goedkoopste manier is om 10-gigabit ethernet te gebruiken op een laptop gebruik ik deze:
uitvoering: OWC Thunderbolt Pro Dock
Als je een MacBook Pro met M1 Pro chip hebt kun je trouwens ook de WD22TB4 overwegen, je kunt dan maximaal 2 externe schermen aansturen i.t.t. de M1 Max. Maar als je een MacBook Pro met M1 chip hebt, ben je aangewezen op DisplayLink helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanab
Bedankt voor de reacties tot dusver. Wat vinden jullie van deze: uitvoering: Club 3D Thunderbolt 4 Certified 11-in-1 Docking Station zou deze werken met mijn macbook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanab
MarcoC schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:42:
Ik gebruik een Dell WD19TB. Werkt prima, alleen heeft deze wel een duidelijk hoorbare fan.
Gebruik je hier dan ook 3 externe monitors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
tanab schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:20:
[...]

Gebruik je hier dan ook 3 externe monitors?
Nee, ik gebruik 2 externe monitoren. Als ik jou was zou ik gewoon zo'n dock bestellen bij een webshop met goed retourbeleid en retourneren als het niet werkt. Het is echt bijna onmogelijk om vooraf met zekerheid te zeggen of het gaat werken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Gebruik hier op de mac een dell d6000:

https://tweakers.net/pric...rseel-dockingstation.html

https://www.dell.com/supp...en-problemen-op-te-lossen

Is een display link dock maar voor Youtube / office werk is het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tanab
Ik heb de WD44TB4 een kans gegeven, echter krijg ik in mijn setup geen beeld getoverd op alledrie de schermen tegelijkertijd (in wat voor een opstelling of combinatie dan ook) dus deze gaat weer retour naar Amazon. Ik hoop dat iemand met dezelfde setup of vraag dit leest, mijn advies: kijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanab
Mijn nieuwe plan is toch maar een consessie doen. een goedkoperen dock zoeken met voldoende USB en USB C ingangen, en support voor 2x 2K Schermen. Mijn main monitor LG 5K is thunderbolt van zichzelf. Dus dan zal ik twee plugjes moeten prikken in plaats van 1
Pagina: 1