Beeldschermen vallen uit bij spelen van veeleisende games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyVanHemelen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 20:59
Ik heb een HP OMEN 30L GT13-1635nd gaming pc (iets meer dan 2 jaar oud). Met een GeForce RTX 3080, Intel Core i9 processor en 32 GB werkgeheugen.

Bij het spelen van grafisch veeleisende games (en niet bij oudere games) dan valt na ongeveer 10 à 30 minuten spelen mijn beide 27" beeldschermen uit (signal lost), maar hoor ik het spel nog steeds wel draaien (geluid headset). Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe kan ik het eventueel oplossen.

Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 23:01

HugoBoss1985

Xenotech

Klinkt eerder alsof er iets met het systeem (black screen) gebeurd.

Ik gok op iets met de videokaart of de voeding.
De voeding moet harder werken tijdens het spelen van veeleisende games.
Zelf heb ik dit meerdere malen meegemaakt met systemen waarbij de voeding niet toereikend (en/of defect) was.

Heb je hier sinds kort last van?
Het kan ook zijn dat het systeem een keer schoongemaakt (stof eruit) moet worden.

Met een leeftijd van 2 jaar heb je nog garantie op het systeem, neem ik aan.
Daar zou ik gebruik van maken als ik jou was.
Heb je al bij de winkel geïnformeerd?

[ Voor 82% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-04-2024 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:10

Thomg

Aww yiss

Ook hier even ter verduidelijking, je titel is fout, de schermen vallen niet uit, het beeld valt weg.
Specifiek stopt de GPU met het outputten.

Verder eens met hugo, niet veel meer toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavyVanHemelen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 20:59
Garantie is net voorbij spijtig genoeg. Ik zal eens kijken of ik een andere voeding kan steken. Alvast een goedkopere test dan een nieuwe GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 19:18
Garantie mag wellicht volgens hun boekje voorbij zijn, ik zou het desondanks melden. Enige vorm van ondersteuning zou je bij een high-end systeem ook na 2 jaar wel mogen verwachten. Ze willen immers niet te boek komen te staan als "dat merk waar de hardware direct na de garantie de geest geeft"

Heb je al geprobeerd wat metrics te loggen, zoals temperatuur van je systeem, CPU en GPU? Is er een koeler die je verdacht hard hoort blazen, harder dan je gewend was?

Je zou ook kunnen testen of je GPU met een lichte downclock en eventueel een undervolt een oplossing biedt. Dat drukt de pieken en kan de stress op de hardware ook tot een niveau brengen waardoor de handel niet op zwart gaat.