Goed logo?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 12:29
Ik heb dus een logo gemaakt, omdat ik nog nooit een logo heb gemaakt weet ik niet wanneer je aan een goed logo voldoet, en of dit logo goed is.
Willen jullie eens op http://www.quibizz.com kijken en dan zeggen wat je van het logo vindt, en of er wat op aan te merken is??

alvast bedankt

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Ziet er goed uit toch...
alleen nog even afspatiëren (ruimtes tussen de letters en tekens op het oog evengroot maken). Zou toch proberen nog even die vierkantjes iets te verplaatsen zodat je net nog door het achterste vierkantje kan kijken.

Die (r) is die echt? is de naam echt geregistreerd? zoniet kun je een probleem krijgen....

succes

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Een goed logo moet hieraan voldoen imo:
1. Simpel
2. Moet blijven hangen, dus als je het ziet. Dat je het dan de volgende dag nog weet.
3. Met het bedrijf/vereniging/wat-dan-ook te maken hebben, zelfde kleuren enz..
4. Ook in zwart/wit nog duidelijk zijn

En dan over dit logo, vind het wel goed. Alleen zou ik de voorste niet transparant doen en iets meer naar rechts onder verlpaatsen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Quibus
Het domain www.quibizz.com is van mij, ik denk niet dat er dan een bedrijf is dat quibizz.com heet. Het r'tje was eigenlijk meer om het iets professioneler te maken.

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Nike, IBM, Philips of de Postbank bv hebben ook geen (r) staan om een extra verduidelijking te maken dat het profesioneler uit moet stralen.
In Amerika kan altijd een halvezool zijn die je dan wilt aanklagen omdat hij vind dat hij de eerste was met die naam en dus gaat verhalen op die (r)... oeeeiiii... Ik kijk altijd al ver vooruit met dat soort geintjes. Je weet maar nooit.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• Quibus
ik zal het (r) gevalletje wel weghalen, ik heb eigenlijk nog net echt grootse plannen voor men site ik dacht laat ik eerst maar eens een logo voor men site maken. Maar als ik zo kijk zie ik dat als je het (r) weghaalt dat het er dan misschien wel beter uitziet.

Bedankt,

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als je er wat achter zet, doe dan maar een (c) net als de Heineken Billboards met hun Biertje?(c). Dat boeit nl. niet. Maar wat betreft het logo, vind um netjes. Al denk ik dat ie bv in zwart-wit drukwerk niet echt overeind blijft doordat er weinig contrast zit in het plaatje. Logo's maak je overigens normaal gesproken met een vector-tekenpakket.. ik kom niet meer op je server maar van wat ik me er van herinner was het meer bitmap..

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

In nederland heb je niet een (c) of een (r) nodig. Lees eens je wetboeken erop na. (r) kan wel :) maar (c) is niet echt van toepassing in nederland.

Kan de pagina niet laden, dus tja.

|{ brrr }] |

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

(c) is niet echt van toepassing in nederland
:? Dit klinkt me niet echt bekend in de oren...
Wat dacht je van "Biertje?©" ?

• Oefening
  • Niet online
iedereen geeft nou wel biertje als voorbeeld maar is die c niet allang uit de reclame gehaald :?

of * Oefening heeft een bril nodig :P

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Of er (c) staat of niet het heeft niet echt een waarde in het Nederlandse rechtssysteem.

Intelectueelrecht (let op de spelling) is het toverwoordje hier.

|{ brrr }] |

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 01:42 schreef Yellow het volgende:
Of er (c) staat of niet het heeft niet echt een waarde in het Nederlandse rechtssysteem.
...
niet? oh, weer wat geleerd :)

maar mag je ook zomaar overal een (c) voor gooien dan of mag dat niet :?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:04

Pelle

🚴‍♂️

Op zondag 09 september 2001 20:33 schreef Quibus het volgende:
Ik heb dus een logo gemaakt, omdat ik nog nooit een logo heb gemaakt weet ik niet wanneer je aan een goed logo voldoet, en of dit logo goed is.
Willen jullie eens op http://www.quibizz.com kijken en dan zeggen wat je van het logo vindt, en of er wat op aan te merken is??
OzBoz zei het al, smurfert is down maar wellicht dat je hier wat aan hebt: [topic=223287/1/25]

Ik zal morgen nog wel even kijken of dat logo te zien is, misschien dat ik dan wat zinniger commentaar kan geven.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op zondag 09 september 2001 20:33 schreef Quibus het volgende:

alvast bedankt
Pagina werkt hier niet..
dns wel, ping ook, http niet.. sorry.

http://mrfloris.com

• lester
  • Niet online
hier werkt ie ook niet

• Pelle
  • Laatst online: 15:04

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 10 september 2001 02:39 schreef lester het volgende:
hier werkt ie ook niet
Leuk dat iedereen dat opmerkt; en op de een of andere manier heb ik zo het vage vermoeden dat het nog wel even gaat duren voordat meneer Quibus weer wakker is en z'n Apache weer laat draaien, dus laten we er de komende paar uur maar over ophouden ;)

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Van mij mag je een (c) erin gooien, maar als je even nadenkt, bij hoeveel Nederlandse bedrijven heb je ooit een (c) zien staan? Die 9c) komt van Amerikaanse bedrijven die je op TV ziet, niet van het Neerlandse rechtssysteem (Neerlands, mooi woord)

Dus sure, zet ermaar een (c) neer :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Ben ik de enigste die niet op zijn server kan komen :P :+

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ook nie
Hij zal ze server wel uit hebben
Bed tijd enzo :P

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 10 september 2001 01:45 schreef nelis het volgende:

[..]

niet? oh, weer wat geleerd :)

maar mag je ook zomaar overal een (c) voor gooien dan of mag dat niet :?
Zoals Yellow al meldt, (c) is gewoon verwijzing naar copyrights en die heeft iedereen op eigen werk. Bij (R) gaat het om een geregistreerd handelsmerk en daar moet dus voor betaald worden. Voordat de registratie een feit is wordt er soms nog TM of SM gebruikt.

http://www.trademark.com/new_tmdocs/faq.html

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Quibus
Ik heb het (r) weggehaalt. Ik heb trouwens het logo op een andere site gezet zodat iedereen het ook kan doen als Quibus in bed ligt :)
Het nieuwe adres is: http://www.quibizz.f2s.com/qbizz/quibizz.html

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:37
Op maandag 10 september 2001 01:42 schreef Yellow het volgende:

Intelectueelrecht (let op de spelling) is het toverwoordje hier.
Uhhmm... Intellectueelrecht is met 2 l'en :)

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 19:20 schreef milouny het volgende:

[..]

Uhhmm... Intellectueelrecht is met 2 l'en :)
3 ;)

Verwijderd

Te grijs, en te vaag naar mijn mening. Een logo moet de aandacht weten te vragen. Durf meer contrast en vorm te gebruiken. Of kleur als dat mogelijk is. Maak anders een mooie illustratie van die 3d vorm. Check je logo op meerdere achtergrond kleuren, b.v wit en kijk of het dan ook goed werkt enz enz.
Pagina: 1