Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Goedemorgen,
voor op de slaapkamer zoek ik een goede monitor voor de nintendo switch.
Ik weet dat de nintendo switch maximaal Full HD is, maar wellicht dat upscaling naar 4K een mooier beeld geeft dan een regulier Full HD-scherm?
Het liefst ivm met ruimte besparing wil ik ingebouwde speakers erbij.

Ik heb uiteraard via de pricewatch gefiltered, maar ik weet niet of een 4K scherm mooier beeld zal geven dan een Full-HD scherm.

Wellicht dat iemand deze zaken al een keer heeft geprobeerd of een goede suggestie heeft :-)

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ga je de switch vervangen als (hopelijk) in 2025 er een nieuwe versie uit komt? Wellicht maakt dat de keuze ook makkelijker:)

En ik denk niet dat je veel moet verwachten van ingebouwde speakers.. koptelefoon of toch tzt een extra setje externe speakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 15:20
Hangt helemaal af van de monitor. Daarnaast moet je je beseffen dat de Switch de 1080p slechts zelden zal aantikken. Meestal is de echte resolutie een stuk lager, dus wazig wordt het zowiezo, of je nu een 1080p of een 4k scherm hebt.

Met een 4k scherm heb je zelfs dubbel blur: 1x van de werkelijke resolutie geupscaled naar 1080p door de switch zelf en daarna 1080p geupscaled door de tv naar 4k. Het gaat op 4k helaas niet magisch mooier worden. Het is niet zo dat 4x de pixels even scherp blijft. Het wordt blurry en niet op een mooie manier.

Monitorspeakers geven extreem matig tot extreem slecht geluid. Gaat nooit mooi worden, altijd blikkerig, schel en basloos. Daar zou ik m'n keuze niet van af laten hangen.

Verder kun je bij jezelf te rade gaan (en voor anderen als je deugdelijk advies wil: hoe ver zit je van de monitor, waarom wil ik een externe monitor ipv het switch scherm, is het t waard. nieuw of tweedehands? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Beeld en Geluid maar onder Harde Waren; BGK > CKA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
Wat is de afstand tot de monitor? Gezien je zo specifiek zegt slaapkamer, wil je vanuit je bed gamen?
Is een goedkope 40" tv dan niet nuttiger (als dat past)?

Hou er rekening mee dat hoe verder je weg zit hoe groter de pixels mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik ben het wel met @99ruud99 eens. Een 27 (of misschien iets grotere) tv is misschien handiger. De speakers zijn iig veel beter dan van een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
jongetje schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:51:
Ik ben het wel met @99ruud99 eens. Een 27 (of misschien iets grotere) tv is misschien handiger. De speakers zijn iig veel beter dan van een monitor.
Nadeel aan een tv is dat deze niet in hoogte verstelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
pitchdown schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:53:
[...]

Nadeel aan een tv is dat deze niet in hoogte verstelbaar is.
Dat was geen eis in je eerste post 😉
Maar met een beugel kun je een tv op elke plek hangen of op hoogte stellen. Heb je wel extra kosten idd van een (2e hands) beugel/ voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
heb je geen boek?
of wil je elke keer een andere hoogte?

In praktijk stel ik mijn beeldschermen 1x in en die laat ik dan gedurende een lange tijd zo stana.
Pagina: 1