Kan het topic "Waar koop je dat" verplaatst worden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
Lieve Adjes,

Ik zat net te lezen in het "Financiële onafhankelijkheid"-topic. Daar stond onderstaande reactie in:
Tommie12 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:54:
[...]

Dit dus...
Ik had voor een klusprojectje met een totale kost van ca 50€ een 20-tal dingen besteld bij Ali in de prijsrange van 1-10€. Sommige dingen passen in de brievenbus, maar andere niet.
Als iemand daar op gaat kijken of ik al dan niet te veel uit geef... 8)7

Ik koop echt veel online, meestal omdat de prijs/kwaliteit zo goed is.
Ik denk aan koffie (10€/kg ipv 5-10€/250g), muesli, noten, sodastream smaakjes, boeken, kledij etc.
Elke week is er wel iets.
Vervolgens was er iemand die graag meer over de laatste alinea wilde weten. Enige berichten verder kwam hierop een link naar een ander topic.
Ik ben wel geintresseerd om dit topic te lezen, maar het is voor mij, net als voor vele anderen, niet toegankelijk.

Is het mogelijk om dit topic in een (meer) openbaar deel van het forum te plaatsen? Zodat anderen het ook kunnen lezen, of er misschien wel handige tips aan toe kunnen voegen.

Ik heb de regels gelezen. Volgens mij overtreed ik er geen. Mocht dat wel zo zijn, dan bij deze mijn excuses.

Edit: Leesbaarheid verbetererd.

[ Voor 13% gewijzigd door Steamwitz op 28-04-2024 18:42 ]

Beste antwoord (via Steamwitz op 28-04-2024 18:46)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hahn schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:55:
Dit topic eventueel sluiten en een nieuwe openen in een openbaar(der) deel zou kunnen, maar dit topic uit de HK verplaatsen zou ik niet aanraden.
Is niet alleen niet aan te raden, dat gaan we ook niet doen . Juist omdat het afgesloten is kan het zijn dat er vragen in het verleden zijn gesteld die men liever niet in het openbaar wil zien. Dus als we wat gaan doen dan is het een nieuw topic maar dan kun je alsnog niet bij de oude informatie die er nu al staat. Dat zorgt mogelijk voor een best groot gat in geschiedenis dus vind ik lastig.
Steamwitz schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:51:
@Raven Ik weet dat het in een subforum staat en dat er eisen zijn om daar toegang toe te krijgen. Ik vraag mij alleen af waarom er toegangeisen zijn voor dat specifieke topic. Misschien is er een goede reden voor. Misschien ook wel niet. Als er voor de mods geen reden is om het daar te plaatsen, dan willen ze het misschien verplaatsen naar een publiek deel.

Ik kan ook een vergelijkbaar topic maken in het publieke deel, maar daar worden de mods niet blij van denk ik.

* Bij bovenstaande ga ik uiteraard vanuit dat het betreffende topic daadwerkelijk gaat over tips waar je voor een goede prijs kwalitatief goede spullen kan kopen en het geen code naam is voor heel andere dingen. ;)
Yessir ik kan daar wel wat duidelijkheid over verschaffen. Voor zover ik weet is dat destijds daar geplaatst omdat het de enige plek was waar zoiets als slowchat was toegestaan en vaak de luchtige discussie die erop volgt is de HK altijd de beste locatie. Ik zie ook niet heel veel ruimte binnen andere subfora voor zo'n topic zoals het nu is.

Het topic draait ook niet om het vinden van de beste prijs/kwaliteit maar dat komt vaak toevallig langs. Het is vooral een topic waar men zoekvragen richting andere users kan beantwoorden of als je een idee hebt dan je andere users helpen. Dat is volgens mij anders dan het idee wat jij hebt over dit topic? :) Zie ook onderstaande eerste tekst uit de Topicstart.
Soms heb je van die dingen, daar loop je 10 winkels voor af, die je vervolgens doorverwijzen naar de concurrent, die het ook niet in huis heeft. Heb jij dat nou ook? Misschien kunnen we elkaar helpen in dit topic?
Volgens mij is voor een topic waar haal je bepaalde producten voor de beste prijs/kwaliteit mogelijk wel een idee los van hoe dat topic in de HK nu is. Andere insteek en mogelijk met de juiste energie erachter een fijne toevoeging binnen het Shopping Forum. Echter moet ik dan weer vragen aan @Yorinn en @Perkouw wat zij van zoiets vinden? :)
Ronald.42 schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:15:
[...]

Ik kan het ook niet zien.
Dat heb ik met sommige andere topic linkjes die in bepaalde topics voorbij komen ook wel eens.
Je moet dan schijnbaar toegang vragen en voldoen aan bepaalde eisen.
Dat zal vast een reden hebben maar dat stukje moeten vragen houd mijn altijd tegen.
Ik zou liever als teken van goed gedrag een keer de vraag voorbij zien komen of ik interesse heb om ook deel te nemen aan dat deel van het forum.
Voorlopig ga ik er maar vanuit dat ik niet van toegevoegde waarde ben op dat deel. :+
Er is maar een manier om erachter te komen ;) Dat is gewoon toegang aanvragen.
Fiber schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:15:
[...]

Edit: En HK linkjes of referenties in een ander forum plaatsen is naar mijn bescheiden mening sowieso not done en verdient van mij een stevige waarschuwing en bij herhaling een ban... O-)
het zorgt duidelijk voor nieuwe aanmeldingen voor de huiskamer en nieuwe zielen zijn altijd goed :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Steamwitz Dat topic staat in subforum huiskamer en heeft enige toegangseisen, zie Forum FAQ #hk
  • Je moet tenminste 6 maanden geregistreerd zijn. Je voldoet aan deze voorwaarde, dus als je ook aan de volgende voorwaarden voldoet kun je toegang aanvragen.
  • Je hebt in de afgelopen 3 maanden minimaal 50 posts gedaan, omdat we anders te weinig recente posts hebben om je te screenen.
  • Je hebt toegang tot het Tweakers Lounge forum (TL). Om erachter te komen of je toegang hebt tot de TL, kun je klikken op het linkje. Een 'geen toegang'-melding houdt in dat je nog niet genoeg posts hebt of nog niet lang genoeg lid bent. Zie voor meer informatie:
    Waarom is je topic weggegooid of anderszins verdwenen?

[ Voor 74% gewijzigd door Raven op 28-04-2024 14:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
@Raven Ik weet dat het in een subforum staat en dat er eisen zijn om daar toegang toe te krijgen. Ik vraag mij alleen af waarom er toegangeisen zijn voor dat specifieke topic. Misschien is er een goede reden voor. Misschien ook wel niet. Als er voor de mods geen reden is om het daar te plaatsen, dan willen ze het misschien verplaatsen naar een publiek deel.

Ik kan ook een vergelijkbaar topic maken in het publieke deel, maar daar worden de mods niet blij van denk ik.

* Bij bovenstaande ga ik uiteraard vanuit dat het betreffende topic daadwerkelijk gaat over tips waar je voor een goede prijs kwalitatief goede spullen kan kopen en het geen code naam is voor heel andere dingen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
De vraag vind ik legitiem, en waarom dit topic in de HK staat is ook een beetje de vraag, maar een topic uit een gesloten forum naar een openbaar forum verplaatsen lijkt me niet wenselijk.

Dat topic staat namelijk al 10 jaar in dat gesloten deel, en heeft vele duizenden posts erin, dus er is best kans dat er posts in staan die mensen alleen deden omdat het in een gesloten forumdeel staat, om wat voor reden dan ook.

Dit topic eventueel sluiten en een nieuwe openen in een openbaar(der) deel zou kunnen, maar dit topic uit de HK verplaatsen zou ik niet aanraden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom het in de HK staat, mogelijk dat het ooit wel eens voorbij is gekomen, maar dan zo lang geleden dat ik het niet meer weet :+

Misschien dat de lokale admin/mods het weten? @Orion84 @zwahiel @Notna @Touchdomex

Het is geen code naam ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 28-04-2024 18:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als er voor de mods geen reden is om het daar te plaatsen, dan willen ze het misschien verplaatsen naar een publiek deel.
Voor de HK geldt: What happens in the HK, stays in the HK. Dus dat zal niet mogelijk zijn. Vooral gezien het een flink oud topic betreft zal dat niet gedaan worden.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Steamwitz schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:25:
Lieve Adjes,

Ik zat net te lezen in het "Financiële onafhankelijkheid"-topic. Daar stond onderstaande reactie in:

[...]

Ik ben wel geintresseerd in dit topic, maar las enkele berichten verder dat het topic (voor velen) niet te vinden was. Enkele berichten verder is er een link naar het betreffende topic gepost. Helaas ontoegekelijk voor iedereen zonder toegang.

[...]

Is het mogelijk om dit topic in een (meer) openbaar deel van het forum te plaatsen? Zodat anderen het ook kunnen lezen, of er misschien wel handige tips aan toe kunnen voegen.

Ik heb de regels gelezen. Volgens mij overtreed ik er geen. Mocht dat wel zo zijn, dan bij deze mijn excuses.
Dat heb ik met sommige andere topic linkjes die in bepaalde topics voorbij komen ook wel eens.
Dat zal vast een reden hebben maar dat stukje moeten vragen houd mijn altijd tegen.
Ik zou liever als teken van goed gedrag een keer de vraag voorbij zien komen of ik interesse heb om ook deel te nemen aan dat deel van het forum.
Voorlopig ga ik er maar vanuit dat ik niet van toegevoegde waarde ben op dat deel. :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

....

....
Ik zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn. Er zijn wel meer soort van dubbele topics volgens mij. Alleen even kijken waar dan precies. Het Shopping Forum lijkt mij een prima optie.

Edit: En HK linkjes of referenties in een ander forum plaatsen is naar mijn bescheiden mening sowieso not done en verdient van mij een stevige waarschuwing en bij herhaling een ban... O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Fiber op 28-04-2024 18:21 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hahn schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:55:
Is niet alleen niet aan te raden, dat gaan we ook niet doen . Juist omdat het afgesloten is kan het zijn dat er vragen in het verleden zijn gesteld die men liever niet in het openbaar wil zien. Dus als we wat gaan doen dan is het een nieuw topic maar dan kun je alsnog niet bij de oude informatie die er nu al staat. Dat zorgt mogelijk voor een best groot gat in geschiedenis dus vind ik lastig.

Yessir ik kan daar wel wat duidelijkheid over verschaffen. Voor zover ik weet is dat destijds daar geplaatst omdat het de enige plek was waar zoiets als slowchat was toegestaan en vaak de luchtige discussie die erop volgt is de HK altijd de beste locatie. Ik zie ook niet heel veel ruimte binnen andere subfora voor zo'n topic zoals het nu is.

Het topic draait ook niet om het vinden van de beste prijs/kwaliteit maar dat komt vaak toevallig langs. Het is vooral een topic waar men zoekvragen richting andere users kan beantwoorden of als je een idee hebt dan je andere users helpen. Dat is volgens mij anders dan het idee wat jij hebt over dit topic? :) Zie ook onderstaande eerste tekst uit de Topicstart.
Soms heb je van die dingen, daar loop je 10 winkels voor af, die je vervolgens doorverwijzen naar de concurrent, die het ook niet in huis heeft. Heb jij dat nou ook? Misschien kunnen we elkaar helpen in dit topic?
Volgens mij is voor een topic waar haal je bepaalde producten voor de beste prijs/kwaliteit mogelijk wel een idee los van hoe dat topic in de HK nu is. Andere insteek en mogelijk met de juiste energie erachter een fijne toevoeging binnen het Shopping Forum. Echter moet ik dan weer vragen aan @Yorinn en @Perkouw wat zij van zoiets vinden? :)
Ronald.42 schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:15:
[...]

Er is maar een manier om erachter te komen ;) Dat is gewoon toegang aanvragen.
Fiber schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:15:
[...]

het zorgt duidelijk voor nieuwe aanmeldingen voor de huiskamer en nieuwe zielen zijn altijd goed :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

*knip* offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door Orion84 op 28-04-2024 19:08 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door Orion84 op 28-04-2024 19:08 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Het gelinkte HK topic is meer voor onvindbare / moeilijk te vinden zaken, en niet zozeer om over de beste plek om iets te kopen te discussiëren. Ik vermoed dat het vooral in de HK staat, omdat niemand hier zit te wachten op allemaal mensen die zich gaan aanmelden om naar zaken te vragen die Google ook gewoon kan vinden...

En ik moet zeggen, doorgaans valt het mij ook niet mee om de dingen die daar gevraagd worden te vinden. De posters daar hebben doorgaans dus echt hun huiswerk wel gedaan... Het selectiemechanisme lijkt dus te werken.

What happens in de huiskamer, stays in de huiskamer. Maar ik denk dat ik niks inhoudelijks heb verklapt door globaal aan te geven wat er in dat topic gebeurt.

EDIT:
Ik lees net dat "waar koop je dit" topics in het geheel niet toegestaan zijn... Ik vermoed dat het daarom dus in de HK staat.
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
  • EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.
  • Topictitels in de geest van "HELP !!!!!!!!! [iets] DOET HET NIET !!!!!!!!!"
  • Een probleem neerleggen in de verwachting dat je begrepen wordt en dat je wel eventjes (binnen 10 minuten) een (kant en klare) oplossing hebt.
  • Waar vind/koop/huur/whatever ik [iets] vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor.
  • Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde').
  • Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
  • Je probleem in meerdere sub-fora aan de orde brengen (crossposten / dubbelposten). Een thread is echt genoeg.
  • Mensen erop wijzen dat er iets niet klopt aan de thread (searchvraag e.d.) Zie ook: deze mededeling.
  • Reacties die niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Wild Chocolate op 28-04-2024 22:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Wild Chocolate ja, denk dat je de spijker aardig op zijn kop slaat :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1