Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een redelijk zuinig allround systeem voor mild gaming op 1440p, HTPC,videobewerking en gebruik als
daw
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart,1440P scherm & 1080p Touchscreen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Max size werkgeheugen met laagste latency, voeding waarmee ik nog kan switchen naar alle versies van nVidia RTX 4070 of 4080
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Moederbord, SSD's en behuizing vaste keuze (geen discussie daarover a.u.b.), videokaart toekomst alleen Founders Editions bij evt. Switch naar nVidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewoon goede alround ITX build die ook als Workstation goed uit de voeten kan.
Meegeleverde CPU koeling ga ik in eerste instantie gebruiken, mocht ik daar niet tevreden over zijn ga ik 'm op later tijdstip vervangen door wat beters, niet erg als ie geluid maakt als de cpu hard moet werken maar bij filmpje kijken of gebruik als DAW moet ie wel redelijk stil zijn
Voeding: Liefst Titanium, mag ook Platinum, altijd met ventilator
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Is de gekozen voeding sterk genoeg voor evt. switch naar RTX 4070/4080 FE (alle versies) of mogelijke opvolger?
Werkt dit geheugen met AMD (alleen Intel Profile)?
Ik hoef niet de snelste gaming CPU, vandaar mijn keuze voor een zuinige 12 core maar is dit wel in balans met GPU die ik nu heb of laten we zeggen de RTX 4080 mocht ik overstappen naar nVidia
Systeem wat ik tot zover heb samengesteld:
Een redelijk zuinig allround systeem voor mild gaming op 1440p, HTPC,videobewerking en gebruik als
daw
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart,1440P scherm & 1080p Touchscreen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Max size werkgeheugen met laagste latency, voeding waarmee ik nog kan switchen naar alle versies van nVidia RTX 4070 of 4080
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Moederbord, SSD's en behuizing vaste keuze (geen discussie daarover a.u.b.), videokaart toekomst alleen Founders Editions bij evt. Switch naar nVidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewoon goede alround ITX build die ook als Workstation goed uit de voeten kan.
Meegeleverde CPU koeling ga ik in eerste instantie gebruiken, mocht ik daar niet tevreden over zijn ga ik 'm op later tijdstip vervangen door wat beters, niet erg als ie geluid maakt als de cpu hard moet werken maar bij filmpje kijken of gebruik als DAW moet ie wel redelijk stil zijn
Voeding: Liefst Titanium, mag ook Platinum, altijd met ventilator
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Is de gekozen voeding sterk genoeg voor evt. switch naar RTX 4070/4080 FE (alle versies) of mogelijke opvolger?
Werkt dit geheugen met AMD (alleen Intel Profile)?
Ik hoef niet de snelste gaming CPU, vandaar mijn keuze voor een zuinige 12 core maar is dit wel in balans met GPU die ik nu heb of laten we zeggen de RTX 4080 mocht ik overstappen naar nVidia
Systeem wat ik tot zover heb samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900 Boxed | € 367,- | € 367,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-I GAMING WIFI | € 279,90 | € 279,90 |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 7800 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Nano Black RGB TG Light Tint | € 129,04 | € 129,04 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C30BBAK2-64 | € 259,90 | € 259,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Dark Power 13 750W | € 200,- | € 200,- |
| 1 | Solid state drives | Corsair MP700 Pro, geen heatsink 1TB | € 195,85 | € 195,85 |
| 1 | Solid state drives | PNY XLR8 CS3140 4TB | € 299,- | € 299,- |
| Totaal | € 1.730,69 | |||
https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured