Ex wil me een week geven om woning te verlaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indii
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12-05-2024
Mijn ex en ik zijn begin dit jaar gaan samenwonen. Ik heb mijn sociale huurwoning opgezegd en bij hem ingeschreven. Nu zit hij het toch niet meer zitten en wil me 1 week geven om de woning te verlaten.

Ik ben afhankelijk van een uitkering dus kan niet zomaar een nieuwe woning vinden, zal mogelijk weken/maanden afhankelijk zijn van logeerplekken.

Heb mijn ex gevraagd om meer tijd en hij zegt dat hij me ook gewoon direct op straat had kunnen zetten/de sloten vervangen.

Ook het juridisch loket hiervoor benaderd en die zeiden dat hij dat mag doen.

Mijn ex heeft me voor we gingen samenwonen beloofd dat hij me nooit zomaar op straat zou zetten, maar nu hij het niet meer ziet zitten komt hij er op terug en moet het echt zsm.

Ik weet niet wat ik moet doen... Waar ik heen moet.

Heeft iemand suggesties?

Beste antwoord (via Indii op 28-04-2024 11:59)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Even langs het Leger Des Heils gaan. https://www.legerdesheils.nl/maatschappelijke-opvang

Niet leuk, maar dit is wel de snelste methode (wat ik van mensen heb gehoord die daar gebruik van hebben moeten maken vanwege een scheiding die dakloos zijn geworden omdat geen van beide de hypotheek konden dragen).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +22 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Even langs het Leger Des Heils gaan. https://www.legerdesheils.nl/maatschappelijke-opvang

Niet leuk, maar dit is wel de snelste methode (wat ik van mensen heb gehoord die daar gebruik van hebben moeten maken vanwege een scheiding die dakloos zijn geworden omdat geen van beide de hypotheek konden dragen).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 07:44
Benader de gemeente waar je ingeschreven staat en leg het verhaal uit. Vaak zijn er urgentie trajecten waarvan je gebruik kan maken voor onderdak.

En 2 zoek asap op antikraak, kan een snelle slag zijn als je onderdak zoekt

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:55
Geen ouders waarbij je kan gaan inwonen? Of andere familieleden? Vrienden?

Maar dit is wel goed het werkt als je niet mede-eigenaar bent. Beloftes zijn juridisch niks waard in dit soort zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Geen kids?
Heeft hij een huur of koop woning?
Betaal jij mee aan de huur of hypotheek?
Zoja staat dit op papier (aka medehuurder/eigenaar hypotheek)

Als de antwoorden op de laatste 2 vragen nee zijn, dan heb je je totaal afhankelijk gemaakt aan hem. En dat was/is nooit verstandig.

Ik weet niet wat voor uitkering je hebt, maar gemeente en sociale huur vereniging lijken mij een goede optie op direct contact mee te zoeken.
Misschien dat je voor urgentie in aanmerking komt. Maar dat is lastig te zeggen.. Laat ik het anders zeggen. Een normaal werkend persoon zonder kids komt over het algemeen niet in aanmerking.

Hoe druk is de sociale huur in jou omgeving? Wachttijden of niet?
(Hier is de wachttijd ongeveer 14 jaar)

En kan je tot daar wat duidelijk is terecht bij familie/ouders/vrienden met ruimte?

[ Voor 22% gewijzigd door jack zomer op 28-04-2024 11:40 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indii
Ik ga op zoek naar antikraak of iets van tijdelijke huur en contact opnemen met de gemeente. Wel heb ik gehoord dat urgentie onwaarschijnlijk is inderdaad. Ik heb ook geen rijbewijs dus weet niet hoe ik spullen mee krijg. 1 week is dan kortdag om iets te regelen.

Er staat niks op papier behalve ja apps van 'je mag zo lang als je nodig hebt in de woning blijven', maar zal wel niet rechtsgeldig zijn. Ik betaalde ook geen huur maar wel boodschappen en al het huishouden doen.

Dank jullie wel voor de reacties.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Precies de reden waarom veel mensen hun sociale huurwoning vaak nog een tijd aanhouden bij samenwonen.
Mag niet, onttrekt een woning etc. Maar de risicoanalyse is precies dit als het fout gaat.

Je hebt inderdaad nergens recht op en staat weer achteraan.
Urgentie? Kleine kans, zelf huurwoning opgezegd dus eigen keuze.
Teveel voorbeelden van jarenlang couch crashen, naar andere regio, van antikraak naar antikraak of veel te dure vrije sector (hier geen optie).
Familie lief aankijken lijkt mij nog het snelste een oplossing bieden.
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indii
We hebben ook 6+ maanden niet officieel samengewoond hiervoor, maar ja. Domme actie van mij inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

Dennis1812

Amateur prutser

Heb je familie of vrienden?
Zonee, contact zoeken met leger des Heils en daklozenopvang centra.

En uiteraard de gemeente en woningbouw en als je werkt hebt met je werkgever. Wellicht kunnen die nog iets betekenen.
Heb je enkel een uitkering zorg dan wel voor een postadres. Dat kan ook al een kennis ofzo zijn.

Je moet immers wel je post ontvangen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Sterkte, @Indii.
Ik hoop dat dit achteraf een mooi avontuur gaat worden, maar het zal een aantal weken naar voelen.
Als je ouders zijn overleden en je verder ook niks hebt in Nederland, kijk dan ook eens over de grens.
sambalbaj schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:51:
Precies de reden waarom veel mensen hun sociale huurwoning vaak nog een tijd aanhouden bij samenwonen.
Mag niet, onttrekt een woning etc. Maar de risicoanalyse is precies dit als het fout gaat.
Het mag wel, als je het maar netjes doorgeeft. Het proberen van samenwonen is een goede reden die voor zover ik weet elke sociale verhuurder accepteert. Je mag dan 12 maanden lang zelfs de woning onderverhuren, dus je kunt er nog geld mee verdienen ook en die gaat dan doorgaans naar iemand die anders geen kans had gemaakt, dus win-win-win.

Maar ja, achteraf is altijd alles makkelijk.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-05 07:47
Indii schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:55:
We hebben ook 6+ maanden niet officieel samengewoond hiervoor, maar ja. Domme actie van mij inderdaad.
Niet echt dom hoor, maar in situaties maak je keuze wat achteraf niet zo goed lijkt. but that's life.
Dat is natuurlijk altijd achteraf, voor hetzelfde geld had je nog 80 jaar een plezierig leven.

Helaas dat het zo gelopen is, zou je graag adviezen geven maar heb weinig ervaring, heb gehoord van Leger Des Heils dat ze daar mogelijk iets kunnen, misschien heeft oa de gemeente een steunpunt waar je om advies kan vragen.

Beterschap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 19:01
Je zegt het op app te hebben staan, dat je zo lang mocht blijven als je wou. Als dat duidelijk beschreven is, in relatie tot opzeggen eigen huurwoning, dan heb je iets van leverage. WhatsApp gesprek is wettelijk bindend.

MAAR zelfs al staat het in een contract met handtekeningen, verwacht geen wonderen. Hij kan de helft van de kosten eisen, huurtoeslag wel eerlijk delen. En 1-3 maanden is wel de max termijn gok ik (INAL). En gelijk hebben vs krijgen.

Zoek het gesprek op, maak screenshots inclusief berichten ervoor en erna. Hiermee kun je juridisch loket nog een keer bellen.
Als je kans maakt, bedenk wat je eruit wilt halen. Is 2 maanden extra blijven überhaupt een optie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batur
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Belofte via WhatsApp lijkt mij behoorlijk harde bewijs ook. Je kunt hiernaast bewijzen met pin transacties dat je hebt meebetaald aan levensonderhoud. Meebetalen aan huur hoeft niet persé. Verder kun je wellicht ook berichten vinden dat je het huishouden verricht, zelfs naar je eigen vrienden/familie.

[ Voor 67% gewijzigd door Batur op 28-04-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:49
Als er niks op papier staat heb je geen bewijs. Bij mij ook hetzelfde. Ik en mijn vriendin (vrouw) hebben niks op papier samen en geen contract inmiddels 10 jaar samen. Mijn huurcontract is voor onbepaalde tijd en staat enkel op mijn naam (sinds 2010 woonachtig). Wij hebben geen samenlevingscontract of geregistreerde partnerschap en zijn niet getrouwd en geen fiscale partners van elkaar en hebben geen kinderen.

Wij hebben ook niks op papier staan.

Ze staat wel op mijn adres ingeschreven als medebewoner. Ze is op 11 december 2014 voorgoed naar Nederland verhuist vanuit buiten de EU, om met mij samen te zijn ze heeft hier niemand geen familie. Elkaar ontmoet via datingsite.

Nadat ik voor de allereerste keer naar haar land ging om haar te ontmoeten. Na 6 maanden was ze met mij samen voor goed in Nederland en we zijn nog steeds samen. Ik zou haar niet zomaar op straat zetten, mochten er iets gebeuren.

Mijn woningbouw heeft mij in het begin verteld als er iets gebeurt moet zei weg en niet ik. Maar ik vind het niet leuk voor jou, hoe hij doet en zegt. Ik vind dat jij niet zomaar op straat mag worden gezet. Hij hoort met jou mee te denken tot er een oplossing is. Sterkte met alles en zeer vervelend voor jou.

[ Voor 32% gewijzigd door Van der Berg op 28-04-2024 19:43 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:48
Het zal er vast niet gezelliger van worden dus zoek contact op met leger des Heils voor snelle overbrugging. Spullen kan je naar een opslag brengen. Als je beetje slim inpakt kan je het binnen 3m3 houden, dan kost je dat geen enorm bedrag.

Verder succes, onder aan de streep kom je er beter uit. Ik had 20 jaar geleden geen huis, leuk werk of betrouwbare partner. Dat is nu gelukkig ten positieve veranderd. Klinkt afgezaagd maar onder jezelf schouders zetten is de beste investering die je kunt doen. Ongeacht vanuit welke situatie je dit doet.

Heb je echt een issue, dan bel eens naar de gemeente en vraag daar om hulp. Als je werkt - speel daar open kaart - vele werkgevers hebben liever dat je boven gezond bent - kost ze uiteindelijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:37
Rot situatie dit. Snap niet dat mensen elkaar dit kunnen aandoen.

Dat leger des heils is echt het uitschot van de maatschappij. Daar wil je niet tussen zitten. Brengt me wel op een idee, het echte leger. Beter op kamp dan op straat slapen en het betaalt ook nog redelijk, waar je een kamer van kan huren. Niet ideaal, maar alles beter dan dakloos verder moeten, zonder enig perspectief.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:37
aljooge schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:35:

Dat leger des heils is echt het uitschot van de maatschappij. Daar wil je niet tussen zitten. Brengt me wel op een idee, het echte leger. Beter op kamp dan op straat slapen en het betaalt ook nog redelijk, waar je een kamer van kan huren. Niet ideaal, maar alles beter dan dakloos verder moeten, zonder enig perspectief.
Oké, dan zie ik dit voor me bij het leger:

V: En wat is jouw motivatie om bij het leger te gaan?
A: Mijn vriend heeft de relatie verbroken en dit is beter dan het leger des heils. Dus ja, moet wat voor onderdak overhebben.
V: En jij denkt dat je hier aangenomen wordt? Wie heeft je dit aangepraat?
A: Uh ja, Aljooge van Tweakers.net.

Ts: verder echt een kut situatie natuurlijk. Ik zou inderdaad eerst gewoon familie/vrienden/kennissen proberen. Al is dat maar even tijdelijk, zodat je rustig je vervolgwegen kunt zoeken. Ik zou iig morgen de gemeente bellen; mogelijk dat het zorgdomein je kan helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Adiposed op 28-04-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Misschien even rondvragen bij vrienden en familie, iemand die nog wat onverhuurd vastgoed heeft, een vakantie appartement ergens, of een zeilboot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
Adiposed schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:55:
[...]

A: Mijn vriend heeft de relatie verbroken en dit is beter dan het leger des heils. Dus ja, moet wat voor onderdak overhebben.
V: En jij denkt dat je hier aangenomen wordt? Wie heeft dit je aangepraat?
Als jij een betere oplossing weet, mag je het melden. Solliciteren en vastigheid zoeken lijkt me echt het beste. Je mag wel wat constructiever zijn. Mekaars ideeen afkraken lost niets op aan deze situatie.

[ Voor 7% gewijzigd door aljooge op 28-04-2024 19:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:44
Adiposed schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:55:
[...]

V: En jij denkt dat je hier aangenomen wordt? Wie heeft je dit aangepraat?

Ts: verder echt een kut situatie natuurlijk. Ik zou inderdaad eerst gewoon familie/vrienden/kennissen proberen. Al is dat maar even tijdelijk, zodat je rustig je vervolgwegen kunt zoeken. Ik zou iig morgen de gemeente bellen; mogelijk dat het zorgdomein je kan helpen.
aljooge schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:56:
[...]

Als jij een betere oplossing weet, mag je het melden. Solliciteren en vastigheid zoeken lijkt me echt het beste. Je mag wel wat constructiever zijn. Mekaars ideeen afkraken lost niets op aan deze situatie.
TS schrijft afhankelijk te zijn van een uitkering.
Nu doe ik even een aanname (gevaarlijk, maar ik doe het toch): dat is niet voor niks.
Werken zal dus maar (beperkt) mogelijk zijn gok ik zo...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:52

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Bastie-88 schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:19:
Benader de gemeente waar je ingeschreven staat en leg het verhaal uit. Vaak zijn er urgentie trajecten waarvan je gebruik kan maken voor onderdak.

En 2 zoek asap op antikraak, kan een snelle slag zijn als je onderdak zoekt
Nee dus, dit is geen urgentie geval, ook niet als je kinderen hebt.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:37
@aljooge Tuurlijk is een baan (en vastigheid) hebben uiteindelijk ideaal, maar ik bedoelde meer aan te geven dat het leger je echt niet zomaar gaat aannemen omdat je dakloos bent (lijkt me dat je toch wel moet weten waarom je het leger in wilt). Verder heeft TS een uitkering en we weten niet welke, dus kan zomaar iets mer arbeidsongeschiktheid zijn. Daarnaast zit ts ook nog in een lastige periode en is solliciteren een taak waar je (ikzelf niet iig) je niet mee bezig wilt houden op dat moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 13:46
Meld je alsjeblieft zo snel mogelijk bij het Juridisch Loket van je gemeente. Ze zijn er precies voor deze situaties.

https://www.juridischloke...huurwoning-na-samenwonen/

Als ik dit artikel lees, dan zou het zo kunnen zijn dat je niet zomaar op straat kan worden gezet. Natuurlijk begrijp ik dat het daar niet gezelliger van kan worden, maar de keuze kan zijn tussen dat en thuisloosheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Helixes op 28-04-2024 20:09 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Adiposed schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:06:
@aljooge Tuurlijk is een baan (en vastigheid) hebben uiteindelijk ideaal, maar ik bedoelde meer aan te geven dat het leger je echt niet zomaar gaat aannemen omdat je dakloos bent (lijkt me dat je toch wel moet weten waarom je het leger in wilt). Verder heeft TS een uitkering en we weten niet welke, dus kan zomaar iets mer arbeidsongeschiktheid zijn. Daarnaast zit ts ook nog in een lastige periode en is solliciteren een taak waar je (ikzelf niet iig) je niet mee bezig wilt houden op dat moment.
Het is vanuit een werkende situatie een stuk makkelijker woonruimte te vinden. Desnoods een kamer van 2 bij 2, maar alles beter dan helemaal niks. Jammer dat de tijd niet wordt gegund.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
aljooge schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:35:

Zonder vaste woon of verblijfplaats ga je nooit aangenomen worden bij Defensie. Laat staan dat je je screening doorkomt. Dit soort onzinadviezen heeft de TS écht niets aan. Dan is het Leger des Heils een stuk betere optie, dat is tenminste realistisch.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonakeys
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ten eerste; wat een vervelende situatie ben je in terechtgekomen. Hoewel het nu erg onzeker is, zal je op een moment de rust wel weer terugvinden.

Naast bovengenoemde adviezen kun je ook naar maatschappelijk werk of een lokale welzijnsorganisatie gaan. Ze hebben kennis van urgentie en maatschappelijke opvang, maar soms weten ze ook particuliere verhuurders en kamerverhuur bijvoorbeeld.

Succes gewenst!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon dichtsbijzijnde vakantiepark, voor paar weken een stacaravan huren en van daaruit verder kijken.

Hordes in de zelfde situatie zijn je zo voorgegaan, hordes zullen je nog zo volgen ook.

Niet leuk, maar komt vanzelf goed. En bedenk je ook: hoe dieper het dal, hoe hoger de top :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

Qwerty-273

Meukposter

Indii schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:15:
Ik heb mijn sociale huurwoning opgezegd en bij hem ingeschreven.
Om je in te kunnen schrijven bij de gemeente heb je vaak wel toestemming nodig van de verhuurder. Sta je dan ook als medebewoner/huurder op het huurcontract? Of ben je onbekend bij de verhuurder?

Het is een nare situatie, en ook kijkend naar je andere topic, gewoon echt onhandig dat de eerdere huur is opgezegd en dat je waarschijnlijk weer achter in de rij kan aansluiten om een nieuwe woning te mogen bewonen. Gelukkig is het lente en daarna zomer, dat geeft je een stuk meer opties kwa tijdelijke ""woningen"" van een stacaravan tot een omgebouwd schuurtje oid.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Qwerty-273 schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:49:
[...]

Om je in te kunnen schrijven bij de gemeente heb je vaak wel toestemming nodig van de verhuurder. Sta je dan ook als medebewoner/huurder op het huurcontract? Of ben je onbekend bij de verhuurder?

Het is een nare situatie, en ook kijkend naar je andere topic, gewoon echt onhandig dat de eerdere huur is opgezegd en dat je waarschijnlijk weer achter in de rij kan aansluiten om een nieuwe woning te mogen bewonen. Gelukkig is het lente en daarna zomer, dat geeft je een stuk meer opties kwa tijdelijke ""woningen"" van een stacaravan tot een omgebouwd schuurtje oid.
Dat klopt weer niet volgens mij of deels. Ik herinner mij nog goed dat ik geen toestemming nodig van mijn verhuurder bij mijn sociale huurwoning voor mijn vriendin. Wij waren bij de gemeente geweest om haar op mijn adres bij te schrijven

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 28-04-2024 21:14 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Qwerty-273 schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:49:
[...]
Incorrect.

Je haalt "inschrijven bij de gemeente" en "bijschrijven op het huurcontract" door elkaar. Voor inschrijven bij de gemeente heb je enkel toestemming van de hoofdhuurder nodig, niet van de verhuurder. Voor bijschrijven op het huurcontract heb je wél toestemming van de verhuurder nodig (tenzij je aan wettelijk omschreven voorwaarden voldoet).

@Indii
Ik weet niet hoe lang je je woning opgegeven hebt, maar wellicht kun je contact opnemen met de verhuurder? Kijken of je oude woning nog beschikbaar is?

Overigens zou ik niet vertrekken zonder slag of stoot. Hij heeft je 'n belofte gemaakt, en belofte maakt schuld. Jij moet nu heel veel kosten gaan maken, voor een heeeeeel lange periode. Daarvoor mag hij je schadeloosstellen. Die belofte heb je zwart op wit, en daar zou ik echt wat mee doen.

Ik ben zelf in 2019 dakloos geweest, in Leiden, en het is écht geen pretje. Voor anti-kraak heb je 1) een ingang nodig (iemand die al bekend is bij de anti-kraak-verhuurder én jou voor wil dragen) en 2) een backup-adres nodig. Naast dat je idd binnen 14 dagen moet kunnen verhuizen.

Let er op dat je ingeschreven moet staan op het adres waar je verblijft, ténzij je een brief-adres ergens kunt krijgen. Een vriend of vriendin kan je zonder risico een brief-adres geven, maar.... dan houdt direct de zorgplicht van de gemeente op, want vanaf dat moment wordt je niet meer gerekend tot dakloos.

Wat ik gedaan heb:
1) gemeente 'gedwongen' me in te schrijven bij de daklozen-opvang. Hier moet je vervolgens minimaal eens per week langs om je neus te laten zien en je post op te halen. Voordat je hier ingeschreven kan worden, duurt dat best lang en je moet door veel hoepels springen. Voordeel van deze inschrijving als dakloze is a) je blijft recht houden op je uitkering en b) je krijgt een hulpverlener toegewezen die met jouw gaat zoeken naar woonruimte. Je hoeft dus niet te slapen bij de daklozen-opvang. Ik heb dat iig nooit gedaan, heb altijd bij vrienden geslapen.
2) gezocht naar legale en illegale kamers (studentenhuur). Dit is eigenlijk je beste kans, zeker als je je netwerk inschakelt. Uiteindelijk heb ik toen 'n illegale kamer (aan de andere kant van 't land, maar hey, beggers can't be choosers) gevonden via een kennis van een cursus-genoot van de zus van m'n ex-man.
3) gezocht naar bijzondere woonvormen. Begeleid wonen, communities, etc. etc.
4) gezocht naar anti-kraak en tijdelijke huur.
5) in 5 regio's ingeschreven, juist ook in regio's waar niemand wil wonen (bijv. Noord-oost-polder. Daar is de wachtlijst gemiddeld 4-6 jaar)
6) urgentie aangevraagd en bij afwijzing, gemotiveerd bezwaar ingediend.

Vlieg het allemaal wél heel stipt en orderlijk aan, en ga er van uit dat woonruimte zoeken een dagtaak is. Ow, een dikke vette tip al die sites waar je inschrijfgeld moet betalen om woonruimte te zoeken: (vrijwel) allemaal scammers.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

Qwerty-273

Meukposter

Ardana schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:11:
Incorrect.

Je haalt "inschrijven bij de gemeente" en "bijschrijven op het huurcontract" door elkaar. Voor inschrijven bij de gemeente heb je enkel toestemming van de hoofdhuurder nodig, niet van de verhuurder. Voor bijschrijven op het huurcontract heb je wél toestemming van de verhuurder nodig (tenzij je aan wettelijk omschreven voorwaarden voldoet).
Het wordt off-topic, maar enkele gemeenten in de randstad schreven geen mensen in als ze niet expliciet op het huurcontract werden genoemd. Juist om te voorkomen dat je één huurwoning hebt waar vervolgens 30 personen worden ingeschreven zodat ze “bestaan” in het Nederlandse systeem. En om onder-onder-onder verhuren tegen te gaan.

Al zie ik nu wel dat de twee gemeenten waar ik zelf eerder tegen dit aanliep nu een “toestemming van inwoning” formulier hebben waar ook de hoofdbewoner (de persoon op het huurcontract) die toestemming kan verlenen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Qwerty-273 schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:23:
[...]

Het wordt off-topic, maar enkele gemeenten in de randstad schreven geen mensen in als ze niet expliciet op het huurcontract werden genoemd. Juist om te voorkomen dat je één huurwoning hebt waar vervolgens 30 personen worden ingeschreven zodat ze “bestaan” in het Nederlandse systeem. En om onder-onder-onder verhuren tegen te gaan.

Al zie ik nu wel dat de twee gemeenten waar ik zelf eerder tegen dit aanliep nu een “toestemming van inwoning” formulier hebben waar ook de hoofdbewoner (de persoon op het huurcontract) die toestemming kan verlenen.
Dit is wettelijk niet toegestaan. Een verhuurder heeft hier niks mee te maken, en burgers hebben de plicht om zich in te schrijven op het adres waar ze wonen.

Ja, ik weet dat gemeentes moeilijk kunnen doen (en terecht), maar de verhuurder hoeft geen toestemming te geven.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

franssie

Save the albatross

Samenlevingscontract is dacht ik notarieel, dat gaat over hoe je uit elkaar gaat. is nu mosterd na de maaltijd helaas.
Maar als ik mijn vriendin zat ben heeft ze een aantal maanden om te verhuizen, als ik sterf betaalt ze minder erfbelasting. Het is maar wat je wil regelen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54
Een week is geen redelijke termijn om een woning te moeten verlaten, wat de omstandigheden ook zijn. Als jij zwart op wit hebt dat hij je toestemming gaf om daar te wonen, en jullie geen afspraken gemaakt hebben over de termijn, dan mag dit niet zo. Hij moet je een redelijke termijn geven om de woning te verlaten.

Wat een redelijke termijn is, verschilt per geval. Maar ik zou zeggen, als je in de veronderstelling verkeerde dat je onbepaald mocht blijven, dat je toch aan een maand of 3-6 moet denken. Het is nu eenmaal niet makkelijk om een andere woning te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 14:06

ken-dj

Life is short break the rules

Het Klooster ;) , Anti kraak of Leger des Heils kunnen je wel helpen, uiteindelijk familie en vrienden kunnen weinig doen op lange termijn. Dit is ook een van de reden dat ik voor een latrelatie kies

[ Voor 5% gewijzigd door ken-dj op 29-04-2024 01:46 ]

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46

Blokker_1999

Full steam ahead

PhilipsFan schreef op maandag 29 april 2024 @ 01:18:
Een week is geen redelijke termijn om een woning te moeten verlaten, wat de omstandigheden ook zijn. Als jij zwart op wit hebt dat hij je toestemming gaf om daar te wonen, en jullie geen afspraken gemaakt hebben over de termijn, dan mag dit niet zo. Hij moet je een redelijke termijn geven om de woning te verlaten.

Wat een redelijke termijn is, verschilt per geval. Maar ik zou zeggen, als je in de veronderstelling verkeerde dat je onbepaald mocht blijven, dat je toch aan een maand of 3-6 moet denken. Het is nu eenmaal niet makkelijk om een andere woning te vinden.
En nu de belangrijkste vraag: welke wet schrijft dat voor? Je bent te gast in een woning van een ander. Je hebt geen enkele wettelijke binding met die persoon of die woning. Buiten een chatbericht zijn er ook geen andere verdere geschreven afspraken over hoe het samenwonen dan wel zou moeten verlopen, zoals het delen in de onkosten bijvoorbeeld. Mag hij dan ook ineens gaan eisen dat zij voor die 6 maanden de helft van de huur en andere vaste lasten gaat vergoeden?

Bijkomend kennen we de motivering niet. We weten niet waarom hij ineens de relatie stopzet en TS eruit gooit. Vergeet niet dat we hier maar 1 kant van een verhaal horen en als de ex zijn verhaal hier zou komen doen dat de kans groot is dat een meerderheid van de reacties zelfs zou zeggen dat hij zoveel geduld niet moet hebben en dat die week zelfs te lang is.

En misschien een belangrijkere vraag: wil je in zo een verstoorde relatie wel langer blijven? Hoe leuk denk je dat het is samen te moeten wonen met iemand die jouw niet meer moet hebben, die van je af wenst te geraken?

Ik wil ook de mensen die op staande voet zijn buitengezet geen eten geven, die thuiskomen en merken dat de sloten veranderd zijn of die thuiskomen bij de wederhelft om dan hun kleren en bezittingen door ramen en deuren te zien buiten vliegen, die een berichtje op hun GSM krijgen dat hun bezittingen zijn opgestuurd naar een bepaalde plaats en dat ze die daar maar moeten ophalen, .... .

Is het netjes wat de ex doet? Met de beperkte informatie die we hier krijgen zou ik zeggen dat dat niet het geval is. En het vinden van een snelle oplossing zal niet eenvoudig zijn. Maar dat wil niet zeggen dat de ex daarom automatisch gestraft moet worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Indii schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:55:
Samenwonen heeft gevolgen voor bijvoorbeeld een bijstandsuitkering. Als je dat verzwijgt kun je een terugvordering krijgen van de uitkeringsinstantie.

Vragen stellen aan het Juridisch loket is een goed advies.

Een mondelinge afspraak is net zo rechtsgeldig als een schriftelijke. Het enige verschil is de bewijsbaarheid. Als je Whatsapp berichten hebt waarin je tijd wordt beloofd, stel die veilig, dat valt ook onder "schriftelijk".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PhilipsFan schreef op maandag 29 april 2024 @ 01:18:

A: " Ik moet je wat vertellen ik ben gevat door de buurman, je beste vriend en ik heb ook al je collegas gedaan."
B: " Voor mij is dit onacceptabel ik maak het per direct uit en ik wil je ook niet meer zien, wil je gaan binnen 3 a 6 maanden :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Anoniem: 361276 schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:21:
[...]

A: " Ik moet je wat vertellen ik ben gevat door de buurman, je beste vriend en ik heb ook al je collegas gedaan."
B: " Voor mij is dit onacceptabel ik maak het per direct uit en ik wil je ook niet meer zien, wil je gaan binnen 3 a 6 maanden :') .
Dat is wel een beetje extreem toch? Dat je partner vreemdgaat is altijd een risico. Als je daarom de relatie wilt beeindigen sta je daar natuurlijk vrij in, maar de straf voor vreemdgaan kan niet zijn dat iemand per direct op straat staat. Dat is onmenselijk. Ook iemand die vreemdgaat moet een redelijke periode krijgen om een nieuwe woning te vinden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Accretion
  • Laatst online: 18:27

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

PhilipsFan schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:05:
[...]

Dat is wel een beetje extreem toch? Dat je partner vreemdgaat is altijd een risico. Als je daarom de relatie wilt beeindigen sta je daar natuurlijk vrij in, maar de straf voor vreemdgaan kan niet zijn dat iemand per direct op straat staat. Dat is onmenselijk. Ook iemand die vreemdgaat moet een redelijke periode krijgen om een nieuwe woning te vinden.
Persoonlijk vindt ik dat alle sociale verplichtingen m.b.t een relatie door de wederpartij het raam uit gekieperd wordt op het moment dat die persoon vreemd gaat.
Dan ga je maar lekker bij die persoon wonen waarmee je vreemdgegaan bent.

Maar wellicht off-topic, uit het bericht van TS kan ik niet halen dat er sprake is van overspel, alleen uit de opmerking van sloten vervangen kan je halen dat het wellicht niet op een gezellige manier gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:50
Ardana schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:11:
Overigens zou ik niet vertrekken zonder slag of stoot. Hij heeft je 'n belofte gemaakt, en belofte maakt schuld. Jij moet nu heel veel kosten gaan maken, voor een heeeeeel lange periode. Daarvoor mag hij je schadeloosstellen. Die belofte heb je zwart op wit, en daar zou ik echt wat mee doen.
Proberen kan altijd, maar het lijkt me sterk dat dit erg succesvol gaat zijn.

Allereerst kennen we het gesprek niet, ook al hebben we een losse citaat. Of er daadwerkelijk sprake was van een deugdelijke aanbod-aanvaarding weten we niet. Dan is de context niet bekend. En we weten ook niet of er over randvoorwaarden gesproken is. Ook kennen we de werkelijke reden van de uithuiszetting niet. Daarnaast is de schadeloosstelling natuurlijk weer een heel ander punt, wat los staat van deze afspraak? Want...als je deze afspraak af wilt dwingen - dan is het doel dus om in de woning te blijven wonen totdat er iets anders gevonden is (denk ik?). Dan moet je daarover procederen lijkt me.

Dat de TS nu voor een lange periode meer kwijt is aan huisvesting, dat is toch gewoon een ingecalculeerd risico welke is aanvaard toen de oude woning werd opgezegd? Het is volgens mij niet eens altijd mogelijk om direct op een huurcontract bijgeschreven te worden, dan ben je het aan jezelf ook wel verplicht om hier duidelijke afspraken over op papier te zetten zodra je afstapt van deze vorm van bescherming. Leunen op een Whatsappje is nou niet heel sterk, ook al zijn afspraken gemaakt via Whatsapp veelal wel rechtsgeldig.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 29-04-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Accretion schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:00:
[...]

Persoonlijk vindt ik dat alle sociale verplichtingen m.b.t een relatie door de wederpartij het raam uit gekieperd wordt op het moment dat die persoon vreemd gaat.
Dan ga je maar lekker bij die persoon wonen waarmee je vreemdgegaan bent.

Maar wellicht off-topic, uit het bericht van TS kan ik niet halen dat er sprake is van overspel, alleen uit de opmerking van sloten vervangen kan je halen dat het wellicht niet op een gezellige manier gegaan is.
De sociale verplichtingen wel, maar de afspraken toch niet? Als jouw vrouw (ik ga even uit van een man/vrouw relatie) vreemdgaat, mag ze dan van jou ook jullie gezamenlijk kinderen niet meer zien? Of niet meer bij haar helft van jullie gezamenlijke spaargeld? Of jullie gezamenlijke huis niet meer betreden? De afspraken die je hebt gemaakt blijven rechtsgeldig, daar heeft vreemdgaan gelukkig geen invloed op.

We weten inderdaad niet hoe het is gegaan bij de TS. Maar hoe het ook is gegaan, afspraak is afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PhilipsFan schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:05:
[...]

maar de straf voor vreemdgaan kan niet zijn dat iemand per direct op straat staat. Dat is onmenselijk. Ook iemand die vreemdgaat moet een redelijke periode krijgen om een nieuwe woning te vinden.
Per direct vind ik wel een goed tijdslot of max 24 uur. Je laat toch niet vierkant over je heen lopen dan hadden ze beter over de consequenties na moeten denken van hun handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Laatst online: 18:27

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

PhilipsFan schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 00:03:
[...]

De sociale verplichtingen wel, maar de afspraken toch niet?

We weten inderdaad niet hoe het is gegaan bij de TS. Maar hoe het ook is gegaan, afspraak is afspraak.
TS geeft aan dat haar relatie gezegd heeft: "haar niet zomaar op straat te zetten", als je spreekt van overspel is dat w.m.b.t niet 'zomaar'.

Andersom kun je ook beargumenteren dat je met een relatie aangeeft dat je niet vreemd gaat.
Is vreemdgaan dan contractbreuk?

Daarnaast, als iemand iets liefkozend zegt, het daarna bij een rechter afdwingen?
"Schatje ik zal jou nooit verlaten." > Bij de rechter afdwingen dat de relatie voor eeuwig in stand blijft?

Ja, als zij bepaalde dingen vastgelegd hebben in huwelijk/geregisteerd partner/samenlevingscontract moet je daaraan voldoen.

Maar op het moment dat je geen relatie meer hebt, sta je in je recht als je énkel aan de wettelijke voorwaarden voldoet.
Bij vreemdgaan hoef je w.m.b.t geen 'extra service' boven alle afspraken in contracten te verwachten.

Maar natuurlijk hangt dat af van hoe lang de relatie is, of je kinderen hebt e.d.
Uit verhaal van TS is niet op te maken dat het een heel lange relatie is, noch dat er kinderen bij zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Als dit reddit was en de man/vrouw omgekeerd, werd er geschreeuwd dat per direct de sloten vervangen moesten worden en alles bij de voordeur gegooid.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40
Sjonge jonge, 1 iemand roept iets over vreemdgaan en de hele thread ontspoort, terwijl de TS het hier nooit over gehad heeft.
Hou het bij de feiten AUB, hier heeft niemand wat aan. (NIet dat we de TS nog terug gaan zien denk ik)

Acties:
  • +68 Henk 'm!

• Indii
Oke ik lees nu aannames dat ik zou zijn vreemdgegaan oid en dat is totaal niet het geval. Mijn ex heeft bindingsangst, daarom hebben we eerst 6 maanden on officieel samengewoond en dat ging prima. Maar toen het 'echt' werd freakte hij en moest ik weg. Zijn belofte was nu veranderd omdat de situatie en sfeer natuurlijk kut was en hij wilde niet geconfronteerd worden met schuldgevoel iedere keer. Maakte hem depressief en paniekerig en al zijn vrienden zeiden dat het voor zijn mentale staat beter was als ik zsm weg zou zijn.

Het was mijn eigen fout blind te geloven in ons. Ik woon nu tijdelijk bij een vriendin en het gaat wat beter. Uit die situatie zijn heeft me veel rust gebracht. Nog geen uitzicht op een woning voorlopig maar ik heb tenminste een tijdelijke plek om mezelf te herpakken.

Bedankt voor alle suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Indii sterkte en suc6 de komende tijd. je komt er beter uit!!! (maar zal tijd kosten)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-05 12:52
Als jij ingeschreven staat dan heb jij toch ook rechten en mag hij je niet zomaar eruit gooien ?

Tip: heeft een maatje van mij ook gedaan, weet niet of je een auto hebt ofzo maar hij heeft toen redelijk in de buurt een camping eigenaar aangesproken of hij voor een lange periode een caravan kon huren tegen een mooie prijs.

Voor de camping eigenaar vaste inkomen en hij had onderdak.

[ Voor 60% gewijzigd door Jeroenzer op 13-05-2024 09:55 ]

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn huurcontract onbepaalde tijdsduur staat sinds 2010 en toen ik ging samenwonen sinds december 2014 enkel op mijn naam. Ik ben de hoofdbewoner. Mijn vriendin staat wel ingeschreven op mijn adres. Wij hebben verder ook niks op papier staan. Geen samenlevingscontract of geregistreerde partnerschap en wij zijn niet getrouwd, maar zijn nog steeds samen. We hebben ook geen kinderen en alles wordt apart gezien van elkaar en ook ons inkomen, zorgtoeslag enzo

Ik herinner mij dat de Gemeente niks vroeg over het contract van de woning terug in 2014.

Ze kwam vanuit buiten de EU in december 2014 voor goed naar Nederland om bij mij samen te zijn. Elkaar ontmoet via datingsite :) inmiddels is ze Nederlandse sinds 2019

[ Voor 45% gewijzigd door Van der Berg op 13-05-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 20:03
Indii schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:51:

Er staat niks op papier behalve ja apps van 'je mag zo lang als je nodig hebt in de woning blijven', maar zal wel niet rechtsgeldig zijn.
Waarom denk je dit? Dit is zeker en vast rechtsgeldig, zoals al enkele keren aangehaald. Meer nog zelfs: zelfs een mondeling akkoord is rechtsgeldig en bindend. Alleen is die laatste meestal moeilijk of onmogelijk te bewijzen.
Ik betaalde ook geen huur maar wel boodschappen en al het huishouden doen.
Ook dit wordt doorgaans door een rechter gezien als "onderhoud", net zoals het betalen van huur.

Dus afhankelijk van wat juist de formulering in je WhatsApp berichtje is zou ik toch nog eens heel goed kijken of je op deze manier niet uit je probleemsituatie kan geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 19:10
@Indii Ja echt een gevalletje liefde maakt blind. Maar hopelijk is het niet alleen negatief. Je had ook verder in de relatie kunnen zijn, trouwen, kinderen etc. En dan zit je dan...

Je kan nu nog alle kanten op en dat is fijn. Heb je wel afgesproken hoelang je mag blijven? En wat haar wensen zijn? Dit zodat het voor iedereen duidelijk is waar die aan toe is.

En welke gemeente woon je of wil je wonen? Zo kunnen wij denk ik ook wat gerichter kijken wat de mogelijkheden zijn. Zo zijn er meer mogelijkheden in een grote stad dan een klein dorpje :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Jeroenzer schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:38:
Als jij ingeschreven staat dan heb jij toch ook rechten en mag hij je niet zomaar eruit gooien ?
Inschrijving bij de gemeente heeft daar geen invloed op.

Ter voorkoming van een aantal problemen kun je een samenlevingsovereenkomst met je partner te maken voordat je gaat samenwonen, die bijvoorbeeld de vertrekkende partner voldoende tijd geeft om andere woonruimte te zoeken. Het kan ook financiële zaken regelen.

Het is aan te raden er vooraf over na te denken wat er gebeurt als je elkaar niet meer zo lief vindt. Ook al heb je afgesproken dat je ruim de tijd hebt om iets te zoeken, als er (slaande) ruzie is heb je daar niet veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Edit: toevoeging: go spuit 11 Bundin, helemaal gemist dat je inmiddels bij een vriendin terecht kunt. Fijn!

Ik ben geen kenner, denk dat je een stuk meer hebt aan de post van @Ardana dan aan deze, maar ik zou toch nog eens terug naar het Juridisch Loket, kijken of je een afspraak kan krijgen en het een en ander meenemen:

1. printscreens van je whatsapp berichten waarin wordt toegezegd dat je niet zomaar buiten gezet wordt. Maak daar ook backups van, zodat ze niet weg zijn als ze verwijderd worden vanuit zijn kant.
2. Een transactieoverzicht van kosten die je voor jullie samen hebt gemaakt, zoals betaalde boodschappen, om duidelijk te maken dat je wel degelijk hebt bijgedragen aan het gezamenlijke huishouden.

Stel dan niet de vraag "mag hij dit?" want die is al beantwoord, maar kijk of er iets te doen is aan de termijn. Een week is bizar kort als je geen vangnet van vrienden en/of familie hebt voor noodopvang.

En daarnaast, geen idee of jullie nog een gesprek kunnen voeren, probeer (wellicht met een gedeelde vriend(in)/kennis of een mediator aanwezig) dat gesprek samen te voeren. Insteek: ja ik ga weg, maar op welke termijn is dat in redelijkheid haalbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 13-05-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:16

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@Indii Fijn om te lezen dat je nu tijdelijk bij een vriendin woont en het wat beter met je gaat. Maar dit is uiteindelijk tijdelijk. Ik hoop dat je snel iets voor jezelf kan vinden om je leven weer op te bouwen. Succes (y)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:32
Indii schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:42:
Oke ik lees nu aannames dat ik zou zijn vreemdgegaan oid en dat is totaal niet het geval. Mijn ex heeft bindingsangst, daarom hebben we eerst 6 maanden on officieel samengewoond en dat ging prima. Maar toen het 'echt' werd freakte hij en moest ik weg. Zijn belofte was nu veranderd omdat de situatie en sfeer natuurlijk kut was en hij wilde niet geconfronteerd worden met schuldgevoel iedere keer. Maakte hem depressief en paniekerig en al zijn vrienden zeiden dat het voor zijn mentale staat beter was als ik zsm weg zou zijn.

Het was mijn eigen fout blind te geloven in ons. Ik woon nu tijdelijk bij een vriendin en het gaat wat beter. Uit die situatie zijn heeft me veel rust gebracht. Nog geen uitzicht op een woning voorlopig maar ik heb tenminste een tijdelijke plek om mezelf te herpakken.

Bedankt voor alle suggesties
Heel veel sterkte gewenst, echt klote dat hij je niet langer de tijd wil geven! Een camper/caravan kan ook nog een tijdelijke oplossing zijn?

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:07
The Eagle schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:35:
Gewoon dichtsbijzijnde vakantiepark, voor paar weken een stacaravan huren en van daaruit verder kijken.

Hordes in de zelfde situatie zijn je zo voorgegaan, hordes zullen je nog zo volgen ook.

Niet leuk, maar komt vanzelf goed. En bedenk je ook: hoe dieper het dal, hoe hoger de top :)
Op zich een goede optie, maar ligt wel aan de financiën natuurlijk. Toen ik mijn huis verkocht moest ik er noodgedwongen eerder uit omdat de koop anders niet door kon gaan.

Heb toen 3 maanden op een vakantiepark door moeten brengen à € 1100,- per maand wat wel een aanslag op de portemonnee was.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appel001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Vergeet ook niet om gewoon je oude woning verhuur maatschappij aan te schrijven en je verhaal uit te leggen.
Zal waarschijnlijk niks uitmaken, maar wie weet passen ze menselijke maat toe, omdat je je woning wel hebt vrijgegeven door samen te wonen.

Succes en sterkte.
Pagina: 1